کد خبر: 18251 A

افشاگری‌ کمدین معروف و اظهارنظری متفاوت درباره مهران مدیری

افشاگری‌ کمدین معروف و اظهارنظری متفاوت درباره مهران مدیری

کمدین سرشناس برنامه "خندوانه" درباره دستمزد و ثروتش افشاگری کرد.

ایران آرت: امیر کربلایی‌زاده، بازیگر تئاتر و استندآپ کمدین برنامه خندوانه گفت‌وگوهایی را با روزنامه‌های شهروند و فرهیختگان انجام داده که هر دوی این گفت‌وگوها بر حسب اتفاق امروز منتشر شده است. کربلایی‌زاده در این گفت‌وگوها به ادعای اولین بودنش در زمینه استندآپ کمدین پاسخ داده و همچنین صحبت‌هایی را هم در مورد مهران مدیری و برنامه‌های دورهمی و خندوانه مطرح کرده است که در ادامه بخشی از این گفت‌وگوها را می‌خوانید.  

 کربلایی‌زاده در گفتگو روزنامه شهروند گفت: من نخستین کسی بودم که استندآپ را به صورت مستقل وحرفه‌ای کار کردم و مدعی هم شدم. بعد از آن هم کسی حاضر نشد که اعلام کند که خیر، او بوده که این نوع اجرا را داشته است. حدود چهار پنج‌سال پیش این موضوع را رسما اعلام کردم و بعد از آن هم تا امروز کسی متعرض آن نشد. تحقیقات من هم نشان می‌دهد پس از انقلاب اسلامی کسی نبوده که به این شیوه‌ای که من استندآپ را اجرا کردم، کاری را اجرا کرده باشد.

 وی افزود: قبل از انقلاب، یک استندآپ حرفه‌ای در ایران توسط آقای نورمن ویزدم داشتیم و بعد از آن فقط دو تجربه توسط زنده‌یاد نوذری و آقای علی تابش داشتیم. غیراز آن فقط جوکرهایی داشتیم که جوک می‌گفتند و تقلید صدا می‌کردند اما استندآپ کمدی به معنی به چالش کشیدن مسائل و رفتارهای اجتماعی، سیاسی و حتی جنسی را نداشتیم غیراز همان دو موردی که عرض کردم.

این کمدین همچنین در گفتگو با فرهیختگان درباره استندآپ کمدی های مهران مدیری گفت: هنر وی براساس کلام و هجا‌گذاری استوار است. جسارت و شجاعت این هنرمند در پرداختن به موضوعات حساس جامعه، بسیار ستودنی است. فکر می‌کنم بعد از اجراهای موفق برنامه دورهمی، مسئولان هم به این نتیجه رسیده‌اند که انتقاد کردن در قالب یک برنامه کمدی و صداقت کلام در مطرح کردن بعضی موضوعات مشکلی ندارد و باعث شده مردم بیشتر از قبل به برنامه‌های تلویزیونی اعتماد کنند.

 کربلایی‌زاده درباره حضورش در فصل جدید خندوانه بیان کرد: همیشه در کنار این برنامه هستم و باید ببینیم سیستم جدید آن چیست و آیا در دوره بعدی نیز استندآپ کمدی وجود دارد یا خیر.

او در مورد شایعاتی مبنی بر رقم بالای دستمزد استندآپ کمدین ها توضیح داد: وقتی این بحث مطرح می‌شود، فکر می‌کنند هر روز اجرا می‌کنم در صورتی که چنین چیزی وجود ندارد. باید بگویم از سال 76 وارد حوزه حرفه‌ای نمایش شدم و برای 60 شب اجرا در اوایل کارم یک‌دست گرمکن گرفتم و چه تئاترهایی را اجرا کردم که پول نگرفتم؛ در حالی که دوستان من در کارهای دیگر پول خوب به دست می‌آوردند. ما با مبالغ بسیار پایین اجرا می‌کردیم یا اینکه با نمایش‌های ما موافقت نمی‌شد. اگر امروز برای کارم مبلغی را دریافت می‌کنم باز هم نسبت به بعضی از شومن‌ها آمار بالایی نیست؛ پول تلاش 20 ساله خودم را می‌گیرم و سعی می‌کنم در مدت 20 دقیقه‌ای که اجرا می‌کنم واقعا از جان و دل مایه بگذارم. باید بگویم هنوز در آستانه 40سالگی مستاجر هستم؛ بنا‌براین ثروتمند نیستم. روزی در مطلبی در روزنامه گفته شده بود که فلان بازیگر و کمدین چقدر در‌می‌آورد و من هم در جواب وی گفتم آیا می‌دانید فلان آقازاده چقدر در‌آمد دارد؟

مهران مدیری خندوانه دورهمی امیر کربلایی زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین