کد خبر: 18160 A

ببینید: هنرمندان ایرانی در هفته فرهنگی ایران در مونیخ / داستان‌خوانی دولت‌آبادی و تقوایی تا اجرای تیکی تاکا آتیلا پسیانی

ببینید: هنرمندان ایرانی در هفته فرهنگی ایران در مونیخ / داستان‌خوانی دولت‌آبادی و تقوایی تا اجرای تیکی تاکا آتیلا پسیانی

هفته فرهنگی ایران در مونیخ با حضور هنرمندانی نظیر محمود دولت آبادی، ناصر تقوایی، آتیلا پسیانی، وحید تاج و... برگزار شد.

ایران آرت: دومین جشنواره فرهنگ ایران "ترمه" به مدت یک هفته از ۲۸ فوریه تا ۵ مارس (۹ تا ۱۴ اسفند) با برپایی جلسه کتاب‌خوانی، نمایش فیلم‌های مختلف از کارگردانان مطرح ایرانی، نمایشگاه عکس، کنسرت‌های مختلف موسیقی و شوی لباس در مونیخ برگزار شد.

داستان‌خوانی دولت آبادی و تقوایی

به گزارش دویچه وله، در شب نخست جشنواره محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس و ناصر تقوایی، کارگردان مطرح ایرانی به داستان‌خوانی پرداختند. محمود دولت‌آبادی بخش‌هایی از کتاب "روزگار سپری شده مردم سالخورده" را خواند و در گفت‌و‌گو با دویچه ‌وله به بی‌انگیزه بودن نویسندگان نسل جدید اشاره کرد و گفت: "نویسندگان نسل جدید کوشش بسیاری می‌کنند اما آرزومند نیستند و البته در این شرایط طبیعی است اما نسل ما آرزومند بود. ما آرزومند جهان بهتری بودیم که عمرمان را برایش گذاشتیم اما نشد ولی معتقدم عمرمان هدر نشد."

 ناصر تقوایی، کارگردان سرشناس ایرانی نیز در شب نخست این جشنواره به خواندن داستانی منتشر نشده پرداخت که هنوز موفق به انتشار آن در ایران نشده است. آقای تقوایی در این جلسه به معضلات و مشکلات فیلم سازی و داستان نویسی در ایران نیز اشاره کرد. مستند "تمرین آخر" که به هنر تعزیه در ایران می‌پردازد، فیلم "آرامش در حضور دیگران" و "ای ایران" نیز از ناصر تقوایی در طول این جشنواره نمایش داده شد.


1

تئاتر "تیکی‌تاکا" 

در روز دوم این جشنواره آتیلا پسیانی با تئاتر "تیکی‌تاکا" روی صحنه رفت. این نمایش داستان رابطه پدری با فرزندش است که به تازگی از آمریکا برگشته و قرار است عمل تغییر جنسیت انجام دهد. در کنار کار نویسندگی و کارگردانی، آتیلا پسیانی در این نمایش به ایفای نقش هم پرداخته بود و پسرش خسرو پسیانی هم با او در این تئاتر که با استقبال خوب تماشگران هم روبه‌رو شد، بازی می‌کرد.

"کارستان" 

مجتبی میرطهماسب و محسن عبدالوهاب، دو تن از مستندسازانی بودند که برای نمایش شش فیلم مستند در قالب یک مجموعه به نام "کارستان" به این جشنواره آمده بودند. "کارستان" مجموعه فیلم‌های مستندی است که با هدف روایت تصویر زندگی کارآفرینان ایرانی تهیه و تولید شده است. ایده‌ ساخت این مجموعه متعلق به رخشان بنی‌اعتماد است.

"هزار آواز"، "داماهی" و "بمرانی" 

در طول جشنواره فرهنگ ایران در مونیخ سه گروه موسیقی "هزار آواز" به خوانندگی وحید تاج، "داماهی" به خوانندگی رضا کولغانی و "بمرانی" به خوانندگی بهزاد عمرانی نیز به روی صحنه رفتند.  

2

یکی از ویژه‌ترین بخش‌های جشنواره "ترمه" در مونیخ برگزاری یک شوی لباس از سوی دو تن از طراحان لباس ایرانی، صدف تحویل‌ دارزاده و پریسا غلام حسین‌زاده بود که با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

ضمن اینکه در این هفته فرهنگی عکس‌های عکاسانی هم‌چون شادی قدیریان، آزاده اخلاقی، علی لرستانی، آیدا بختیاری و سحاب زریباف نیز به نمایش گذاشته شد.

4

یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان جشنواره "ترمه" نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران به جهان است. برگزارکنندگان این جشنواره فرهنگی معتقدند، آنچه از ایران در رسانه‌ها گفته می‌شود، به تنهایی نشان‌دهنده فرهنگ، هنر و تاریخ این کشور نیست.

ناصر تقوایی وحید تاج محمود دولت آبادی بمرانی آتیلا پسیانی داماهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین