کد خبر: 15949 A

نمایشی که مخاطبان در آن غوطه‌ور می‌شوند

نمایشی که مخاطبان در آن غوطه‌ور می‌شوند

کارگردان نمایش "آن ریسمان گسسته" از حضور مخاطبان به صورت متحرک در این اثر خبر داد.

ایران آرت: نسیم ریاضی، کارگردان نمایش "آن ریسمان گسسته" که در بخش خارج از صحنه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، درباره این اثر گفت: این اثر ترکیبی از چیدمان، ویدئو و پرفورمنس آرت است که در یک گالری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این اثر درباره مواجه شدن با زمان است به این معنا که اجراگرها هر کدام به یک گذشته سفر می‌کنند.

این هنرمند درباره شکل‌گیری ایده این نمایش به هنرآنلاین بیان کرد: ایده این داستان از جایی شکل گرفت که من یک دوست را در تصادفی از دست دادم. پس از درگذشت او بارها با خودم اندیشیدم که چرا زمانی که امکان داشت به دیدن او نرفتم و اگر قرار بود زمان به عقب بازگردد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ریاضی درباره روند تولید و تمرین اثر "آن ریسمان گسسته" توضیح داد: ایده و نوشتن این اثر از فروردین ماه سال جاری آغاز شد اما یک ماه و نیم قبل من به ایران بازگشتم و کار تمرین با همکاران آغاز شد البته باید این نکته را بگویم که لزوماً پرفرومرهای این نمایش بازیگر نیستند.

او افزود: در این اثر هنرمند تجسمی، کارگردان، بازیگر تئاتر، موزیسین و افرادی از هنرهای مختلف به عنوان پرفورمر حضور دارند زیرا عملاً کار تلفیقی از هنرهای مختلف است و در آن مرزبندی خاصی وجود ندارد.

کارگردان نمایش "آن ریسمان گسسته"، نقش مخاطب را در این اثر بسیار مهم خواند و گفت: در این نمایش تماشاگران درون این اثر متحرک و غوطه‌ور هستند به این معنی که در طول یک ساعت و 10 دقیقه اجرا مدام در حال حرکت و جزئی از آن به شمار می‌روند.

ریاضی تصریح کرد: آن ریسمان گسسته، 5، 6 و 7 بهمن‌ماه ساعت 21 در بنیان شارک واقع در شهرک غرب برگزار می‌شود و تنها 25 مخاطب می‌توانند وارد سالن شوند.

او بخش خارج از صحنه جشنواره تئاتر فجر را نسبت به سال قبل دارای رشدی قابل توجه خواند و ادامه داد: در سال قبل ما با نمایش "برگرد مرا ببین" در بخش خارج از صحنه حضور داشتیم. نمایشی که با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد. فکر می‌کنم بخش خارج از صحنه در ادامه کاری است که سال قبل انجام شد.

این هنرمند بیان کرد: حرکتی که امسال با حضور حمید پورآذری و با حمایت خوبی شکل گرفته، نسبت به سال قبل گسترده‌تر است و باعث ایجاد امیدواری می‌شود.

ریاضی ادامه داد: ما در این حوزه نوپا و در حال تجربه کردن هستیم زیرا این اتفاق چشم‌اندازی برای سال‌های آتی به هنرمندان می‌دهد و سبب نزدیک شدن به سطح هنرهای جهانی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این نمایش آزاد بهمنش، سعید بهنام خانیکی، پویا پورامین، محسن رستگار، غزال علیاری و مهدخت مولایی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین در این اثر صبا کسمایی طراح نور، فرهاد میرمحمد صادقی طراح صدا، مریم نورمحمدی طراح لباس و شیرین فرشباف مشاور کارگردان هستند.

 

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر نسیم ریاضی آن ریسمان گسسته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین