کد خبر: 14992 A

یک نمایش دیگر هم از جشنواره تئاتر فجر کنار رفت/ به شعورم توهین نکنید!

یک نمایش دیگر هم از جشنواره تئاتر فجر کنار رفت/ به شعورم توهین نکنید!

نمایش "آخر بازی" به کارگردانی محمد مهدی سامی منش نیز از حضور در جشنواره فجر انصراف داد.

ایران آرت: نمایش «آخر بازی» به کارگردانی محمد مهدی سامی منش از حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انصراف داد. کارگردان این اثر طی نامه ای سرگشاده به دبیر جشنواره سی و ششم، دلایل انصراف خود را اعلام کرد.

در این نامه چنین آمده است:

«به نام او

نامه سرگشاده

دبیر محترم سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

جناب دکتر فرهاد مهندس پور  

با سلام 

احتراما به استحضار می رساند اینجانب محمد مهدی سامی منش (شاهی) کارگردان نمایش «آخربازی» نوشته ساموئل بکت انصراف خود را از جشنواره سی و ششم به دلایل زیر به جناب عالی اعلام می دارم:

اهداف بیان شده جشنواره با شکل اجرای آن تفاوت آشکار دارد به گونه ای که کشف استعدادهای جوان تبدیل شده به راه گشایی استاد برای شاگردان خلف!

طبق قانونی که جشنواره اعلام کرده ملاک بخش مسابقه نمره کارشناسان بوده و خردجمعی، پس چطور نمایش هایی که بعد از انصراف چند نمایش از بخش مرور، وارد این بخش می شوند در جدول مسابقه قرار می گیرند؟ حالا یا من به عنوان یک مهندس ریاضیاتم ضعیف شده یا مهندسی چینش شما هوشمندانه بوده جناب آقای مهندس پور، البته در این مورد خانم مقتدی به بنده فرمودند «آخر همه چیز با نظر دبیر تایید می شود» و این یعنی رأی یک نفر بالاتر از خرد جمعی!

در آخر ارزش هنر و تئاتر از «افزایش خنده دار یک کمک هزینه» بیشتر است، حداقل برای اینجانب، لطفا با این رقم های خنده دار به شعور آدم توهین نکنید.

درست است راه برای من و امثال من تنگ است و باریک و شما هم امثال ما را همچون شن های کف دریا اما دوستان خود را همچون مروارید می بیند در این شرایط  ترجیح می دهم در این راه باریک مستقل تئاتر کار کنم تا اینکه در یک جشنواره خانوادگی شرکت کنم.

با احترام 

محمد مهدی سامی منش (شاهی)»

 

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر محمد مهدی سامی نمایش آخر بازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین