کد خبر: 14964 A

حرکت کاروانی مرغان منطق الطیر در تالار وحدت

حرکت کاروانی مرغان منطق الطیر در تالار وحدت

نمایش "مرغان اینروزی" بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

ایران آرت: هادی کمالی مقدم کارگردان و بازیگر که پیش از این تجربه اجرای آثار نمایشی در خارج از فضاهای متعارف تئاتر را در کارنامه کاریش دارد درباره جدیدترین تجربه کارگردانی خود گفت: به همراه مینا بزرگمهر و بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری نمایشنامه «مرغان اینروزی» را نوشتیم. کارگردانی این اثر بر عهده من است و مینا بزرگمهر نیز علاوه بر بازی و طراحی لباس، کارگردانی هنری نمایش را هم عهده دار است.

وی درباره وضعیت اجرای «مرغان اینروزی» افزود: این نمایش قرار است در بخش آف استیج سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شود و پس از آن تصمیم داریم در اواخر فصل بهار یا اوایل فصل تابستان سال ۹۷، اجرای عمومی این اثر را در فضایی مناسب داشته باشیم.

کمالی مقدم با بیان اینکه نمایش «مرغان اینروزی» به شکل کاروانی اجرا می شود، درباره شکل اجرای این اثر نمایشیبه مهر توضیح داد: در این اجرا، تماشاگر وارد فضا شده و با گروه همراه می شود. در واقع روند اجرا به مانند یک سفر است و مخاطب نیز سفر خود را در این اجرا دارد. «مرغان اینروزی» بر اساس فضاهای پیرامون تالار وحدت طراحی شده و ما کار را از کارگاه دکور تالار وحدت شروع می کنیم و وارد پارکینگ تالار می شویم. از آنجا وارد حیاط تالار، سپس به سمت حوض حرکت می کنیم و پس از آن وارد لابی اول، راه پله ها و لابی دوم تالار وحدت خواهیم شد و بخش های مختلف نمایش را اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ساعت اجرای نمایش ساعت ۱۵ خواهد بود، گفت: دلیل اینکه این ساعت را برای اجرای نمایش انتخاب کردیم این است که می خواهیم از نور روز هم استفاده کنیم و در عین حال با اجراهای تالار وحدت و تالار حافظ نیز تداخل نداشته باشیم.

کارگردان «مرغان اینروزی» در پایان یادآور شد: ما حدود ۲ ماه است که مشغول تمرین این نمایش هستیم و سعی کردیم برای اجرا در جشنواره، از تجهیزات خاص و زیادی استفاده نکنیم و نمایش به شکلی ساده اجرا شود ولی در اجرای عمومی که سال ۹۷ خواهد بود، از تمامی امکانات مدنظر استفاده خواهیم کرد.

دیگر عوامل نمایش «مرغان اینروزی» عبارتند از موسیقی: صبا علیزاده، بازیگران: اصغر پیران، مینا بزرگمهر، علی تاجمیر، پردیس زارع، سمیرا طلوعی، مهسا شیخی، مجید نیرومند، سعید طاهرخانی، ملیکا اکبری، مهناز افتاده نیا، راد پورجبار، فرناز ثابت زاده، علی پسیانی، ساناز اسلامی، ماکان محمودی، پریما شهپری، سارا حسینی، بهاره دهقانی پور، شهرزاد جعفری، لقا قوام، پرنیا ابریشمی، صبا ابریشمی، زهرا کامروا، کتایون علیزاده، حسام آریانفر، الاهه نوری و هادی کمالی مقدم، طراح لباس: مینا بزرگمهر، شکوفه رحمتی، دستیاران: مجید نیرومند، مهسا شیخی، عکاس: حمید مهدوی، ملیکا رضایی.

 

منطق الطیر عطار نیشابوری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش "مرغان اینروزی" هادی کمالی مقدم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین