کد خبر: 13393 A

افشاگری بنفشه اعرابی در "جنگا"

افشاگری بنفشه اعرابی در "جنگا"

کارگردان نمایش "جنگا" این اثر را تلاشی در راستای افشای هویت انسانی دانست.

ایران آرت: نمایش "جنگا" به کارگردانی بنفشه اعرابی با بازی طوفان مهردادیان و بنفشه اعرابی از روز دوشنبه 6 آذرماه ساعت 19:30 در تالار خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به صحنه رفته است. این اثر با نگاهی به "خورشید را قسمت کنیم" نوشته‌ پیر سووی توسط وحید جانفرسا نوشته شده است.  

بنفشه اعرابی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "جنگا" گفت: این اثر درباره دختری است که قصد دارد حقیقتی را فاش کند تا زندگی‌اش را تغییر دهد. این نمایش به مسئله هویت می‌پردازد انسانی که می‌خواهد با یافتن هویت خود، دیگری را تغییر دهد.

کارگردان نمایش "پیکنولپسی" درخصوص اجرای نمایشنامه "جنگا" خاطرنشان کرد: نمایشنامه را بسیار دوست داشتم و نویسنده آن پیشنهاد اجرای آن را داده بود اما فرصت آن پیش نمی‌آمد و به آثار دیگری برای اجرا فکر می‌کردم. از آنجا که نوبت اجرا در اداره تئاتر را از مدت‌ها پیش داشتم و این متن اثری کم پرسوناژ بود تصمیم گرفتم این نمایش را به صحنه آورم.

وی ضمن اشاره به اینکه شیوه اجرایی "جنگا" متفاوت از آثار پیشینی است که روی صحنه آورده‌، یادآور شد: از آنجا که پیشتر پژوهش و تجربیاتی در مالتی مدیا داشته‌ام و "پیکنولپسی" آخرین نمایش اجرا شده‌ام را هم با همین سبک و سیاق و به صورت چند رسانه‌ای، به روی صحنه آورده بودم، برای اجرای این نمایش هم چندین بار به سمت شیوه‌های اجرایی مبتنی بر مپینگ، گرافیک کامپیوتری و ... رفتم اما در نهایت تصمیم گرفتم "جِنگا" را به صورتی مینیمالیستی و با تکیه بر بازی حساب شده بازیگران و فضاسازی دقیق، اجرا کنم.   

اعرابی با بیان اینکه گروه هنری واچیک در ماه اخیر هم زمان با تمرینات "جنگا" به همراه هنرمندان تئاتر ونکوور نمایشی از بهرام بیضائی را در کانادا روی صحنه برده است، عنوان کرد: به همین دلیل قسمتی از تمرینات این نمایش به صورتی ویژه انجام شد و با توجه به شناخت و همکاری پیشینی که با طوفان مهردادیان داشتم و باهم مشغول پیش تولید آخرین قسمت از تریلوژی تصویری "همین الان یهویی" به سفارش یک کمپانی فرانسوی بودیم او بهترین گزینه برای بازی در "جنگا" بود و امکان هماهنگی بیشتری با این هنرمند وجود داشت.

کارگردان نمایش "بوبوک" درباره طراحی صحنه نمایش "جنگا" به هنرآنلاین گفت: طراح صحنه و لباس نمایش خانم غزال مجتهدی است. در طراحی صحنه نیز با توجه به شیوه اجرایی و دو اجرایی بودن خانه نمایش، تصمیم بر آن شد که دکور پورتابل و طراحی‌ها براساس مینیمالیسم باشد و از المان‌ها در اثر استفاده شود. 

دیگر عوامل نمایش "جنگا" عبارتند از: مرتضی برزگرزادگان طراح پوستر و بروشور، مانی اسماعیلی و آوا بالاور گروه کارگردانی و محمدرضا لیمویی و پگاه جرموز گروه اجرایی. 

این اثر نمایشی تا 26 آذر ماه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

یادآور می‌شود سه روز نخست اجرای این نمایش به صورت همت عالی بوده و عواید آن به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا خواهد شد.

 

بنفشه اعرابی جنگا طفان مهردادیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین