کد خبر: 12988 A

مهناز افشار و نوید محمد زاده، شهرزاد و قباد می شوند؟ /آخرین خبرها از نمایش موزیکال اولیور توئیست

مهناز افشار و نوید محمد زاده، شهرزاد و قباد می شوند؟ /آخرین خبرها از نمایش موزیکال اولیور توئیست

کارگردان نمایش اولیور توئیست نسبت به حاشیه‌هایی که در راستای تبلیغات و بنرهای این نمایش ایجاد شده بود، واکنش نشان داد.

ایران آرت: حسین پارسایی که این روزها در حال تمرین نمایش موزیکال «الیور توئیست» است، با اشاره به دشواری‌هایی که در اجرای این نمایش با آنها مواجهه بوده، گفت: هرچه پیش می­‌رفتیم کار سخت و طاقت‌فرسا می­‌شد و به نظر می‌رسید این نمایش حریف می‌طلبد.

حسین پارسایی درباره انتخاب «الیور توئیست» برای اجرا با بیان اینکه «اساسا به نمایش‌های فرم و موزیکال علاقه‌مندم» گفت: حتی کارهای گذشته من با رویکردهای موضوعی مختلف بیشتر فرم محسوب می‌شدند. چند سال پیش نسخه 1968موزیکال الیور را دیدم و توجهم را جلب کرد که از جذابیت‌های این نسخه موزیکال برای یک دراماتورژی جدید استفاده کنم چراکه تجربه جدیدی بود.

پارسایی ادامه داد: من در کارنامه کارگردانی‌­ام کار کودک، عروسکی، مذهبی، طنز و موزیکال دارم اما این نمایش توجهم را جلب کرد و احساس کردم شاید بتوان با یک داستان به ظاهر تکراری و شنیده شده حرفی از جنس روزگار خودمان بزنم یعنی رویکردهای اجتماعی عصر حاضر و بازخوانی مجدد از نسخه الیور توئیست آن هم در قالب یک نمایش موزیکال داشته باشم. در همین راستا سه سال از ایده اولیه گذشته است و بارها نمایشنامه نوشته شد. در آخر دیدم تمام کار به نقطه‌ای رسیده که امکان تولید این اثر فراهم شده است. تمرینات از فروردین امسال همزمان با پیش‌تولید آغاز شد و بعد انتخاب بازیگران، تمرینات و به فراخور صحنه‌ها، گروه‌های متعدد نیز انتخاب و دوره‌های آموزشی دیدند در واقع یک گروه 160 نفره بسیج شدند تا کار را به سامان برسانند.

اولیور توئیست

او ادامه داد: هرچه پیش می­‌رفتیم کار سخت و طاقت‌فرسا می­‌شد و به نظر می‌رسید این نمایش حریف می‌طلبد البته که همراهی همه اعضای گروه از کوچک تا بزرگترین عضو، سرمایه اصلی تولید الیور توئیست است.

کارگردان نمایش «الیورتوئیست» با اشاره به موضوع آشناپنداری مخاطب با داستان الیورتوئیست، گفت: قصه‌ای که اغلب ما آن را به نام الیورتوئیست می‌شناسیم این است که الیور کودک فقیری بوده، مادرش را ازدست داده او را به نوانخانه می‌برند و بعد هم گرفتار پیرمرد سارقی به نام فاگین می‌شود؛ این قصه یک خطی الیور است که نسخه‌های زیادی از آن تبدیل به فیلم و نمایش شده است اما معتقدم اینکه با چه دیدگاهی به این داستان می‌پردازیم چهره الیور را متفاوت می‌کند.

پارسایی با اشاره به پروداکشن عظیمی که این نمایش دارد، گفت: الان که نزدیک اجرا است احساس خطر می‌کنم قبلش آنقدر مشتاق و شیفته بودم که حس نمی‌کردم با جلوتر رفتن کار، ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری پیدا می‌کند. شاید اگر موسسه فرهنگی هنری حریرهنرشرق و مشاکرت خود گروه در خصوص دستمزدهایشان نبود، این اتفاق هم میسر نمی‌شد، به هر حال این یک ریسک گروهی است.

او ادامه داد: من بسیار به خرد جمعی اعتقاد دارم، فکر می‌کنم ساختن یک تئاتر یعنی ساعت‌ها اندیشیدن، همفکری، خلاقیت، ایده‌پردازی و صبوری متانت برای به بار نشستن این ایده‌ها. دوستان عزیزی با من همکاری دارند تا به هم‌صدایی برسیم، امیدوارم «الیور توئیست» اینقدر جذاب باشد تا تماشاگران را به وجد بیاورد و موجب دلخوشی گروه شود و احساس خوبی در همه به وجود بیاورد تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. نمایشی روح‌نواز، چشم‌نواز و گوش‌نواز بسازیم.

پارسایی همچنین با اشاره به مساله قیمت بلیت و تفاوت آن با سایر نمایش‌ها گفت: اعتقاد من بر این است که قیمت بلیت هر محصولی را هزینه‌های تولید تعیین می‌کند و باید دید چند روز اجرا چه تعداد صندلی به آن اختصاص دارد. باید بگویم الیور توئیست نمایش هزینه‌بری است با بیش از 160هنرمند در حوزه موسیقی و تئاتر؛ بنابراین قیمت بلیت هم متناسب با هزینه تولید باید تضمین شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره حواشی به وجود آمده درباره ارتباط عوامل شهرزاد با الیورتوئیست در رابطه با اسپانسر و تهیه‌کننده این اثر گفت: همانطور که اعلام شد نمایش موزیکال الیورتوئیست با سرمایه و مدیریت موسسه فرهنگی هنری حریر هنر شرق تهیه و تولید می‌شود و هیچ ارتباطی به تهیه‌کننده شهرزاد ندارد.

گارگردان نمایش الیور توئیست ادامه داد: همچنین بنرهای تبلیغاتی که نمایش «الیورتوئیست» را تبلیغ کرده‌اند، متعلق به «شرکت آپ» است که پیش از این حامی سریال شهرزاد بوده و اینک پس از پایان سریال شهرزاد، صرفا اسپانسر تبلیغاتی نمایش «الیورتوئیست» شده است. بنابراین هیچگونه ابهامی در تهیه‌کنندگی و تبلیغات این نمایش وجود ندارد.

 

 

منبع: ایلنا

 

شهرزاد حسین پارسایی اولیور توئیست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین