کد خبر: 12144 A

بعد از هالیوود، رسوایی اخلاقی به تئاتر رسید/ کارگردان به بازیگران زن پیشنهاد رابطه می‌داد

بعد از هالیوود، رسوایی اخلاقی به تئاتر رسید/ کارگردان به بازیگران زن پیشنهاد رابطه می‌داد

گاردین نوشته است این کارگردان «Out of Joint» پس از آنکه شرکت از اتهام رفتارهای جنسی و نامناسب استافورد کلارک باخبر شده وادار به استعفا شده است.

ایران آرت: این کارگردان مشهور، کارگردان سابق تئاتر رویال کورت لندن بوده و این استعفا به سبب هرزه خطاب کردن یکی از اعضای گروه بوده است. جینا آبولینس 29 ساله که آقای کلارک را به این مسئله متهم کرده است به گاردین گفته  شکایت خود را در جولای 2017 ارائه کرده است. او به دادگاه گفته است کلارک او را با الفاظ هرزه و شهوانی خطاب کرده است.استافورد کلارک 76 ساله شخصیت برجسته‌ای در تئاتر از میانه دهه هفتاد است. او از 1979 تا 1993 کارگردان رویال کورت لندن بود، تا زمانی که شرکت تئاتری Out of Joint را تأسیس می‌کند. در 2006 او دچار سکته می‌شود که او را مجبور به استفاده از عصا و ویلچیر کرده است.

آبولینس  گفته شکایتش اشاره به چند حادثه دارد. او گفته کلارک پیشتر از او خواسته لباس خاصی که خریده را به تن کند و گفته باید رابطه جنسی گاه‌به‌گاهی داشته باشد و آن  را برای کلارک تعریف کند. آبولینس   در آگوست 2016 به «Out of Joint» پیوسته و برنامه آموزشی شرکت را اداره می‌کند. وی تأکید کرده است به سبب بیماری کلارک در ابتدا خیال نمی‌کرده او می‌توانسته او را ناراحت کند.

برخی از زنانی که با کلارک کار کرده‌اند گفته‌اند او با آنان نیز از الفاظ هرزه استفاده می‌کرده است. سه زن به گاردین گفته‌اند کلارک از آنان درباره مسائل جنسی خصوصی از آنان سئوالاتی پرسیده است.

تریسی آن اوبرمن در یادداشتی که در اختیار روزنامه گاردین قرار داده است، با اشاره به مقاله این روزنامه درباره اتهام آزار جنسی ماکس استافورد کلارک نوشته است «هیچ چیز این گزارش مرا غافلگیر نکرده است. حس کثیفی را داشتم که دختران برای جای شب یافتن در این جهان پساوینشتاینی به خانه برگشتند. مقاله شامل یک عذرخواهی از جانب سخنگوی استافورد کلارک بابت رفتار او و یک سلب مسئولیت با ارجاع به حمله و صدمه مغزی اوست که در سال 2006 متحمل آن شده است.»

او با اشاره به توئیت‌هایی که گفته بودند استافورد کلارک روی ویلچر نمی‌توانسته مرتکب چنین گناهی شده باشد، نوشته است پس از برخورد با این مسائل تصمیم به صحبت گرفته است و از تجربه مشابه خود در مواجه با این کارگردان در 1992 لب به سخن گشوده است، یعنی 14 سال پیش از حمله مغزی استافورد کلارک.

این بازیگر با بیان آنکه در کنار این کارگردان در دانشگاه تحصیل و کار کرده است و از اهمیت جایگاه او و کمپانی تئاترش باخبر است، می‌نویسد «او در طول جلسه یادداشت‌برداری نزدیک به من می‌نشست. اغلب به ما اشاره می‌کرد تا رابطه جنسی داشته باشیم. او درباره تمنای رابطه سه‌نفره با او و دیگر بازیگران دختر جوان در تیم بازیگری حرف می‌زد. یک روز مرا خارج اتاق تمرین تعقیب کرد و از من پرسید کجا می‌روم. وقتی پاسخ دادم دستشویی گفت چرا من با تو برای کمک نیایم. او یک بار تصمیم گرفت باید یک یادداشت بازی را در گوشم زمزمه کند به جای آنکه در برابر همکاران بیان کند، همانگونه که اصول این کار است.»

آقای کلارک پس از شکایت یکی از اعضای شرکت Out of Joint، کمپانی که خود آن را تأسیس کرده بود، از این کمپانی اخراج شد و رفتار او با واکنش تند کارگردانان بریتانیایی روبه‌رو شده است.

 

منبع: صدای ایران

 

کلارک رسوایی جنسی در تئاتر جینا آبولینس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین