کد خبر: 12027 A

آغاز اجرای نمایش‌ها از فردا در تماشاخانه‌های تهران

آغاز اجرای نمایش‌ها از فردا در تماشاخانه‌های تهران

تالارهای نمایشی تهران که امروز 4 آبان ماه به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل بودند از فردا جمعه 5 آبان اجراهای خود را از سر می‌گیرند.

ایران آرت: تالارهای نمایشی تهران این روزها میزبان آثار نمایشی با چهره‌های تئاتری و سینمایی و در ژانرهای مختلف هستند و پس از یک روز تعطیلی  به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجراهای خود را از فردا 6 آبان ماه از سر می‌گیرند.

 

 در ادامه  نگاهی خواهیم داشت به نمایش‌های روی صحنه در تماشاخانه‌های پایتخت:

 

تالار وحدت

 

"شوایک، سرباز ساده دل" به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام، اثر یاروسلاو هاشک است که ساعت ۲۱ در تالار وحدت اجرا می‌شود. در این نمایش فرهاد آئیش، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، رضا جهانی، امیرحسین رستمی، مهران رنجبر، بهنام شرفی، یعقوب صباحی، حامد کمیلی، بهناز نازی، بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند و با حضور پرهام ابراری، رضا افشار، سهیل باباعلی، مجتبی بابایی‌فرد، امین بالنگ، مجید تفرشی، کیارش دستیاری، سعید رستمی، محسن سالاری، ایمان سلگی، فرهاد قدیم‌خانی، محمد کمان‌گیر، سینا کوایی، علی گلشنی، صالح لواسانی، محمد مشتاقی، عطا مقیمی، محمد نژاد، محمد نیازی و سعید هاشمی روی صحنه می‌روند.

 

نمایش "سهروردی" نیز نوشته و کار شکرخدا گودرزی است که هر شب ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش، علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد، نوید گودرزی، مجید جعفری، اصغر معینی، علیرضا درویش نژاد، سمیه میربهاء به ایفای نقش می‌پردازند.

 

مجموعه تئاترشهر

 

نمایش "کلنل" به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی‌پور با بازی حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحید نفر، علی‌رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، رها مقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد ساعت 19:30 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد آمد. داستان این نمایش در سال‌های مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و درباره عزیز، جوان ۳۵ ساله متمول و جاه‌طلب از خاندان قجر است که به‌ دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است.

 

"نذار این خواب تعبیر بشه" عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصیری است که در تالار سایه به صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 18 به صحنه می‌رود بهرام تشکر، ترانه کوهستانی، بهروز پناهنده، فریبا امینیان، رضا جوشنی و هما پریان به عنوان بازیگر حضور دارند.

 

"پرواز شماره 745" به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین ساعت 20 به مدت زمان 40 دقیقه در تالار سایه به صحنه می‌رود. مرجان پورغلامحسین بازیگر و گلنوش طاهری، بیتا بهارلو بازی‌دهندگان عروسک این اثر نمایشی هستند.

 

در پلاتو اجرا نیز نمایشی با عنوان "راهمرد" به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری اجرا می‌شود. در این اثر نمایشی که ساعت 18 با مدت زمان 50 دقیقه به صحنه می‌رود علاالدین قاسمی و بابک والی به عنوان بازیگر حضور دارند.

 

تماشاخانه ایرانشهر

 

رویا نونهالی ساعت 21 نمایش "اسطوره می‌شوم" نوشته ماه‌گل مهر را با بازی روزبه مهر، مروارید مهر، پیروز مهاجرى، برزو مهر، گلنار مهاجرى، حمیرا نونهالى و رویا نونهالى در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه اجرا می‌کند.

 

"بکت" نیز عنوان نمایشی نوشته ژان آنوی به کارگردانی مصطفی میرمنتظمی است که با بازی داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فراز سرابی، مجید آهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغر شکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش و مهدی میراکبری در سالن استاد ناظرزده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش توماس بکت را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند.

 

"دولت ضعیفه" عنوان نمایشی نوشته و کار اصغر خلیلی است که ساعت 19 با بازی صبا کمالی، فرزین محدث، محمد صدیقی مهر، معصومه کریمی، حمید رضا کاظمی پور، لیلا حقانی، بهزاد محسنی، حامد نظامی، محمد سیاهپوش، آرمان آشتیان، نیما اولیایی، سمیه صباغ، فاطمه ولی خانی، بهار راد، سپیده جعفری، شهلارحیمی، راضیه اسدی و مهدی افشاریان در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه به روی صحنه است.

 

علی پویان نیز نمایش "گالیله" نوشته برتولت برشت را ساعت 18 با بازی  امیریل ارجمند، ژاکلین آواره، فاطمه امینی، بنیامین بخشی زاده، اسفندیار بنوال، شبیر پرستار، صادق توکلی، سعید داوودی، بهروز سروعلیشاهی، حمیدرضا سنگیان، شاهین علایی نژاد، بابک قادری، شاپور کلهر و امیر مولویدر سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌کند.

 

خانه هنرمندان ایران

 

یوسف باپیری نمایش "چشم‌های بسته از خواب" را ساعت 18 با بازی پاوان افسر، مهران مرادی و افسون یدملت در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌کند. این اثر نمایشی نوشته محمد چرمشیر، بازخوانی داستانی است با نام "پسرم قاتل است" نوشته‌ برنارد مالامود، از مجموعه داستان‌‌های کوتاه‌ با عنوان "مردی که کشتمش" با ترجمه اسداله امرایی است که نشر افراز چاپ کرده است.

 

"انتری که لوطی‌اش مرد" نام نمایشی نوشته بابک محمدی است که محمود اکبرشاهی آن را کارگردانی کرده است. این اثر نمایشی ساعت 19:30 با بازی محمود اکبرشاهی در این تالار نمایشی به صحنه آمده است.

 

نمایش "قطار سانست لیمیتد" نیز اثری از کورمک مک کارتی است که فرانک حیدریان آن را طراحی و کارگردانی کرده است. این نمایش نیز ساعت 21 با بازی احمد ساعتچیان و مهدی بجستانی در این تماشاخانه به روی صحنه است.

 

پردیس تئاتر شهرزاد

 

"خورشیدهای همیشه" نمایشی نوشته بهاره رهنما، علی رادی و زهرا اسماعیل‌زاده است که کارگردان آن بهاره رهنماست. این اثر ساعت 21:30 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد با بازی اکرم محمدی و بهاره رهنما اجرا می‌کند.

 

افسانه ماهیان نیز نمایش "کوکوی کبوتران حرم" نوشته علیرضا نادری را ساعت 19 با بازی مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان، شیدا خلیق و با صدای امیر جعفری در سالن شماره دو این پردیس تئاتری به روی صحنه دارد.

 

"پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد" نوشته علیرضا نادری و کار اشکان خیل‌نژاد در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. این اثر ساعت 20:30 با بازی محمد اشکان‌فر، سینا بالاهنگ، حمید رحیمی، کیوان ساکت‌اف، محمدهادی عطایی، مهدی فریضه، امیراحمد قزوینی و نوید محمدزاده به روی صحنه است.

 

نمایش "خانه برناردا آلبا" به نویسندگی "فدریکو گارسیا لورکا"، کارگردانی رویا اسدی و دراماتورژی میکاییل شهرستانی ساعت 19:15 و 20:30 در سالن شماره سه پردیس تئاترشهرزاد با بازی شهین علیزاده، عالیه شریفی، زهرا زمانی، درسا شهرستانی، نسترن صفری، پانته آ پاکزاد و مرجان رستمی‌نیا اجرا می‌شود.

 

تئاتر مستقل

 

نمایش "کروکی" به نویسندگی و کارگردانی مجتبی احمدی ساعت 18:45 به صحنه رفته است. در این نمایش سعید چنگیزیان ایفای نقش می‌کند و ژیلا صادقی، سپند امیرسلیمانى و الهام کردا بازیگران ویدئویی این نمایش هستند.

 

همچنین نمایش "اپراتور نسل چهارم" به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش با حضور بهاره رهنما، امیر مهدی ژوله، شهروز دل افکار و نسیم اسدپور ساعت 19 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

 

محمد مساوات که پیش از این نمایش "بی پدر" را با جمعی از استعدادهای جوان بازیگری در تئاترشهر به صحنه برد و مورد استقبال همگان قرار گرفت، این بار و در ادامه روند گذشته خود نمایش "این یک پیپ نیست" را با حضور محمد علی محمدی، رومینا مؤمنی، ابراهیم نائیج، میلاد آریافر، حسین منفرد و علی حسین زاده ساعت 20:45 به صحنه آورده است.

 

نمایش "مورچه‌ها" به نویسندگی احسان عزتی و علی مسعودی و کارگردانی علی علوی و بازی سعید اکبرزاده ساعت 17 در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه است.

 

"1978" نوشته و کار محمد شجاعی اثر نمایشی است که ساعت 16:30 با بازی محمدشجاعی، مهدی گدازگر، روجا رنجبر، میثم مجاوری، مطهره ابراهیمیان و علی محمودی در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

 

نمایش "در باب ماراساد" به کارگردانی حسام‌الدین لک با بازی محمدحسین اثنی عشری، رامین احمدی، مهسا انجدانی، آیدا پالیزگر، امیرعباس زارعی، امید ضیا الدینی، دلارام فرهناک، امید قنبری، سمانه لطیفی، محمدرضا نایب زاده و حسام یعقوب زاده ساعت 17 در این تماشاخانه به روی صحنه است.

 

"کوریولانوس" نوشته حامد اصغرزاده و جواد ابراهیمی به کارگردانی حامد اصغرزاده ساعت 17 با بازی امیر شمس، فریدون عباسپور، منا شریفی، فاطمه احمدی و اسماعیل کمالی دهقان در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

 

تماشاخانه پالیز

 

"دریبل" نمایشی به نویسندگی داریوش علیزاده و کارگردانی سعید دشتی است که ساعت 21 در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به روی صحنه خواهد رفت. در این درام اجتماعی صحرا اسدالهی، رایکا ابراهیمی، نادر فلاح، داریوش علیزاده، پریچهر قنبری، نیما شعبان نژاد و پوریا شکیبایی نقش آفرینی خواهند کرد.

 

شهاب‌الدین حسین‌پور نیز نمایش "طپانچه خانم" نوشته محمدامیر یاراحمدی را با بازی مارال فرجاد، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، ندا مقصودی، گیلدا حمیدی، بهزاد جاودان‌فرد، غزاله جزایری، جواد پورحیدری، مرضیه سهراب، سیما خزاعی و سعیده آغویی ساعت 21 در سالن شماره یک این تماشاخانه به روی صحنه دارد.

 

"شهر- بازی" کاری از بامداد افشار است که کارگردانی آن برعهده آتیلا پسیانی است. این پرفورمنس با بازی پگاه طبسى نژاد (مهمان از گروه تئاتر بازى)، اصغر پیران ساعت 19 در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود.

 

تئاتر باران

 

"آتن مسکو" عنوان اثری به نویسندگی ادوکیموس تسولاکیدیس و کارگردانی سکینه عرب‌نژاد است. این نمایش با بازی پرستو کرمی، الهه پورجمشید و آیلار نوشهری ساعت 19 در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

 

نمایش "مونولوگ ملکه ژوکاست" به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی مهلا ونکی ساعت 19 در این تماشاخانه باران با بازی مهتاب ونکی به روی صحنه است.

 

"حکایت حکایت طبیب اجباری مولیر" نوشته سیاوش طالبیان و کار رضا یزدانی و کاوه توکلی ساعت 21 در این تالار نمایشی با بازی سیاوش طالبییان، کاوه توکلی، ساربه اوحانیان، رضا یزدانی، بهروز پناهنده، امیر سفیری، امیرحسین نبوی، کمال اصغری، پارسا کشاورز و خیام وقار اجرا می‌شود.

 

نمایش "فیلادلفیا" به نویسندگی و کارگردانی بابک نیوشادان و بازی علی عظیمی پور و عطیه علوی ساعت 17 در تئاتر باران به روی صحنه می‌رود.

 

تالار مولوی

 

"لوسیا" عنوان اثر نمایشی جدیدی نوشته شهاب مهربان و سپهر زمانی است که شهاب مهربان کارگردان آن است. ملودی آرام نیا، سپهر زمانی، سارا شاهرودیان، وحید حبیبیان، مریم نقیبی، ماهانا نریمانی و جواد پولادی ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته است، نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

نمایش "کار خانگی" نوشته عرفان غفوری و کار نرگس بهروزیان ساعت 18 و 20:30 با بازی تینا یونس تبار و مصطفی پوریوسف در سالن اصلی اصلی مولوی اجرا می‌شود.

 

پردیس تئاتر تهران

 

نمایش "مجنون" به نویسندگی سمیه نجفی خاتونی و کارگردانی امید یارندی ساعت 18:30 در تماشاخانه استاد نصیریان پردیس تئاتر تهران به روی صحنه است. در این نمایش بازیگرانی چون امید یارندی، محمد معین فراهانی، مریم انصاری، مهدی محسنی، پیمان زکی پور، محمد بهتری راد، آیناز یارندی، سعید نوروزی، عرفان زادگان،  ایمان  فخری، معراج  حسن پور و محمد بهتری ایفای نقش می‌کنند.

 

نمایش "سیاوش در آتش" به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی مجید علم‌بیگی نیز ساعت 19:30 در تماشاخانه استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران به روی صحنه است. در این نمایش که برگرفته از قصه سیاوش شاهنامه است، محمد چاپاریان، احمد داودی، مریم رادپور، بهمن روزبهانی، مریم عسگری، مجید علم بیگی و حسن قدیمی ایفای نقش می‌کنند و آرزو احمدیان، طهور ازهدی، علیرضا اسدالهی، محمدحسین آذرگون، فرشید جوادی، محسن شاهب، صذف کشوری، زینب السادات میری و علی وارسته جونوشی در گروه حرکت نمایش هستند.

 

"پایین گذر سقاخانه" نوشته اکبر رادی به کارگردانی حامد آقای ساعت 19 در سالن محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر خاوران اجرا می‌شود. بازیگران این اثر دامون ابراهیمی، مرتضی مشکات، روح الله خداکرم، دانیال گندم کار، فائزه اسکندری، لیلا عباسی، دنیا بابالو، سمیرا یادگاری، حسام اسمی، مهدی مقینان، امیرحسین خاتونی، امیرحسین آرمانی، لیلا نترسی، شروین برزگر، امیرحسین جعفرپور و اکبر داودی هستند.

 

نمایش "سومین تیر" نوشته و کارگردانی سید مصطفی هاشمی تبار از 3 تا 5 آبان ماه ساعت 19 در پردیس تئاتر اجرا خواهد شد و سید محسن هاشمی تبار، رضا شوشتری، علی انتظاری، علیرضا نورعلی پور، امیرحسین جوانی، امیرعباس سالاری، طاها یوسفی، علیرضا گبرلو، حامد عفت منش و حسام برزگران در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

 تماشاخانه پایتخت

 

نمایش "پا برهنه در پارک" نوشته نیل سایمون با کارگردانی مریم باقری ساعت 19  با مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه در تئاتر پایتخت به روی صحنه است. رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، مرضیه صدرایی و بهرام سروری‌نژاد بازیگران آن هستند.

 

"مرد بالشی" نیز عنوان نمایشی نوشته مارتین مک دوناست که سیاوش اسد آن را کارگردانی کرده است، این اثر نمایشی با بازی ساناز سماواتی، کیارش حقگو، بهنام سرلک، ترانه ولدیان، غزل مردی، سیاوش اسد و حمید عرب، ساعت 21 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

 

خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر

 

"حوالی ساعت صفر" نمایشی نوشته علیرضا سعیدی‌کیاسری و کارگردانی رضا فرجی با بازی سودابه جعفرزاد، باران ستوده، رضا انواری و دانیارعباسی ساعت 18 در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه است.

 

نمایش "1417" به نویسندگی سعید آلبوعبادی و کار کوروش احمدی با بازی پریسا سلمانی، محمد رشیدی، عاطفه حق شناس، علی محمدی، اشکان نجاتی، شهرزاد صانع و رسول ابراهیمی، ساعت 19:45 در این تالار اجرا می‌شود.

 

حوزه هنری

 

نمایش "خاتون" نوشته و کارگردانی حسین عالم‌بخش ساعت 19:30 با بازی جلیل فرجاد، صفا آقاجانی، افشین سنگ‌چاپ، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، علی برجی، زهرا اویسی و کیمیا ملائی در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

 

"فانوس‌های تاریک بر گذرگاه خورشید" نوشته و کار هادی حوری ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری با بازی کرامت رودساز، غلامحسن بابوته، مرتضی آقا حسینی، جمشید صفری، هادی حور ی و علی صالحی به روی صحنه می‌رود.

 

 تالار حافظ، فرهنگسرای نیاوران و تماشاخانه سنگلج

 

نمایش "خوب، بد، زشت" به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حاج‌علیخانی  از 27 مهر ماه ساعت 19 با بازی حمید عرب و ابوالفضل حاج‌علیخانی در تالار حافظ به روی صحنه خواهد رفت .

 

رضا دادویی نیز نمایش "به مناسبت ورود اشکان" نوشته پوریا کاکاوند را ساعت 20 در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند. بازیگران این نمایش هومن برق نورد، نیما رییسی، خسرو شهراز، شمسی صادقی، الهه حسینی، ویدا جوان، آرزو افشار، علی امیری، آزاده نوبهار و امین میری هستند.

 

نمایش "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی از 30 مهرماه ساعت 19:45 در تماشاخانه سنگلج با بازی نازآفرین کاظمی، رسول صوری، محمد چرختاب، شیرین صفایی، میثم رازفر، هادی اسکندری، حسام اشتری، بنیامین صیادی‌نیا، الهه نادری، ندا حسینی و محمد فراهانی روی صحنه آمده است.

 

نمایش های تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین