کد خبر: 11872 A

اجرای قصه زندانی‌های بی‌ملاقاتی در بند سیاسی باغ موزه قصر

اجرای قصه زندانی‌های بی‌ملاقاتی در بند سیاسی باغ موزه قصر

کارگردان «زنده یاد زندان قصر» درباره ویژگی های این نمایش سخن گفت و عنوان کرد این اثر نمایشی قصه زندانیان فراموش‌شده را به تصویر می کشد.

ایران آرت: مهران خوش‌بین کارگردان «زنده یاد زندان قصر» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «زنده یاد زندان قصر» به نویسندگی کهبد تاراج از چهارشنبه ۲۶ مهرماه اجرای خود را در بند سیاسی باغ موزه قصر آغاز کرده است. این نمایش سال ۹۱ نوشته شده است اما به دلایلی تا امروز فرصت اجرای آن فراهم نشده بود.

وی درباره دلایل اجرا در باغ موزه قصر و محدودیت هایی که با آن روبرو بوده است، بیان کرد: یکی از دلایلی که تصمیم گرفتیم نمایش را در این مکان به صحنه ببریم این بود که از فضای معمول و کلیشه ای اجرای تئاتر دور شویم اما برای اجرا در باغ موزه قصر ما با محدودیت های زیادی روبرو هستیم چون به هرحال در موزه نمایشمان را اجرا می کنیم پس جای مانور زیادی نداریم. از جمله محدودیت هایی که داریم این است که بازیگران نمی توانند به میان مخاطبان بیایند و اینکه ما حتی اجازه نداشتیم برای صحنه پردازی یک میخ به دیوار بکوبیم.

این کارگردان تئاتر درباره فضاسازی نمایش به مهر توضیح داد: فضای زندان بسیار تلخ و سیاه است و حتی خود ما برخی اوقات دلمان در این فضا می‌گیرد پس این محیط به حد کافی مخاطب را درگیر می کند به همین دلیل بازیگران در این فضا، دیوار چهارم را رعایت می کنند.

خوش‌بین درباره داستان نمایش و استقبالی که انتظارش را دارد، توضیح داد: این نمایش قصه زندانی های بی ملاقاتی است که به فراموشی سپرده شده اند و حالا فردی جدید وارد زندان می شود و اتفاقات تازه ای شکل می گیرد. معتقدم در تئاتر ما بازخوردها صفر و صدی است به این معنی که یک نمایش به اصطلاح می گیرد و نمایش دیگری ممکن است با استقبال مواجه نشود.

وی در پایان متذکر شد: در هر صورت ما ریسک کردیم که کارمان را به فضایی خارج از تماشاخانه های معمول تئاتری آوردیم اما قرار هم نیست حتما مخاطبان ما تنها بازدیدکنندگان موزه باشند چون این اثر می تواند مخاطبان را به زندان قصر بکشاند بنابراین امیدوارم که کار دیده شود و مورد توجه تماشاگران قرار گیرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنم نمایش به دلیل مکان و فضایی که در آن اجرا می شود هر شب تنها می تواند میزبان ۱۵ یا ۲۰ مخاطب باشد بنابراین ظرفیت پذیرش تماشاگران در این اجرا نسبت به دیگر تماشاخانه ها کمتر است.

احمدرضا مقدسی، عرفان پورمحمدی، جواد واحدی، صادق‌مرادی و علی پناهی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

«زندان یاد زندان قصر» تا ۱۵ آبان ماه در بند سیاسی زندان قصر واقع در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، میدان پلیس ساختمان شماره ۲ زندان سیاسی به نمایش خود ادامه می‌دهد.

 

باغ موزه قصر نمایش زنده یاد زندان قصر مهران خوش بین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین