کد خبر: 11526 A

بازگشت تماشاخانه «ارغنون» به چرخه

بازگشت تماشاخانه «ارغنون» به چرخه

تماشاخانه «ارغنون» پس از وقفه‌ای طولانی به چرخه سالن‌های تئاتر ایران بازگشت.

ایران آرت: تماشاخانه ارغنون با داشتن یک سالن بلک‌باکس، کافی‌شاپ، محوطه آموزشی و گالری در محیطی قدیمی واقع در کوچه بهار خیابان نوفل‌لوشاتو گشوده شد. تماشاخانه به محلی برای اجرای آثار تجربی گروه‌های جوان بدل شد و در این میان برخی از چهره‌های شناخته شده نیز ارغنون را برای اجرای خود برگزیدند.

با افزایش تعداد سالن‌های تئاتر و گشایش پردیس‌های خصوصی نقش سالن‌هایی همچون ارغنون کمرنگ شد تا اینکه با اتمام نمایش «بازگشت به خانه» عملاً چراغ‌های این سالن نیز خاموش شد. گشایش پردیس شهرزاد در خیابان نوفل‌لوشاتو، به عنوان نسل جدیدی از شمایل سالن‌داری این شائبه را تقویت می‌کرد که ارغنون دیگر به چرخه تئاتر بازنخواهد گشت؛ اما صبح امروز خبری مبنی بر بازگشت این تماشاخانه منتشر شده است.

روابط عمومی تماشاخانه ارغنون در خبری اعلام کرده است این مجموعه هنری در راستای اعتلای فرهنگ تماشای تئاتر، تولید آثار فاخر نمایشی و همچنین حمایت از دانشجویان و جوانان عرصه تئاتر ایران با حضور مدیریت جدید فراخوان اجرای عموم آثار نمایشی در سال 96 را منتشر کرده است که بر اساس آن ارغنون با مدیریت جدید برای اجرای عموم آثار نمایشی، از تمامی گروه‌های حرفه‌ای و دانشجویی دعوت به عمل می‌آورد تا آثار نمایشی خود را به روابط عمومی این مجموعه ارسال کنند.

در این خبر گفته شده ارغنون با دو سالن اجرایی حرفه‌ای و بلک باکس بزرگ با ظرفیت 150 نفر تماشاگر و سالن متوسط با ظرفیت 100 نفر تماشاگر میزبان گروه‌های نمایشی از تهران و شهرستان‌ها خواهد بود. این مهم نشان می‌دهد در این مدت به ظرفیت ارغنون افزوده شده است.

این مجموعه نمایشی همکنون دارای فضای کافه‌ای با ظرفیت 100 نفر و فروشگاه محصولات هنری و چهار پلاتوی تمرینی است.

گروه‌های متقاضی برای اجرا در تماشاخانه ارغنون می‌توانند تا تاریخ اول آبان ماه 96 به روابط عمومی مجموعه مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم تقاضا، مدارک جهت اجرای اثر نمایشی خود را ارائه دهند.  شورای هنری تماشاخانه ارغنون پس از بررسی و بازبینی آثار پذیرفته شده برای اجرا تا پایان سال 96 را اعلام و منتشر خواهد نمود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات و بیشتر با شماره  09126185338 تماس حاصل گیرند.

این تماشاخانه اعلام کرده است مراسم گشایش به زودی و با حضور مدیران و مسئولین فرهنگی و هنری، بازیگران، کارگردانان و سایر دست اندرکاران حوزه تئاتر کشور برگزار خواهد شد.

 

تماشاخانه ارغنون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین