کد خبر: 11115 A

اجرای اشعارخیام، مولانا و حافظ در میلان

اجرای اشعارخیام، مولانا و حافظ در میلان

امید نیاز با دو نمایش در بخارست رومانی و میلان ایتالیا روی صحنه می‌رود.

ایران آرت: امید نیاز کارگردان ایرانی فیلم‌هایی چون "این فیلم قشنگ نیست" و "ب 12" این روزها در ایتالیا به سر می‌برد تا نمایش "هفت و یک شب" را روی صحنه ببرد و بلافاصله بعد از آن نمایش "1+1" را در فستیوال بخارست رومانی اجرا کند.

وی در درباره این دو نمایش گفت: "1+1" تولید مشترک ایران و ایتالیاست که گروه "نان و عروسک شرق " در اصفهان و "لاسوسیتا دلا سیوتا" در بولونیای ایتالیا اجرای این اثر را بر عهده‌ دارند.

نیاز در ادامه به حضور جهانی این نمایش اشاره کرد و افزود: این اثر سال 91 تولیدشده و از آن سال تاکنون در شهرهای مختلف ایران و جهان اجرا شده است. ما در فستیوال‌های کشورهایی چون آلمان، کره جنوبی، چین، ایتالیا، جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر کودک همدان و چند فستیوال دیگر حضور داشتیم و در تازه‌ترین حضورمان قرار است 9 و 10 اکتبر (17 و 18 مهرماه) در بخش رقابتی فستیوال بخارست رومانی در سالن مرکزی تئاتر بخارست نیز حضور داشته باشیم.

امید نیاز

این کارگردان درباره موضوع نمایش "1+1" به هنرآنلاین بیان کرد: موضوع درباره از بین بردن مرزهاست و اینکه آدم‌ها به هم نیاز دارند. دو مرد از مکان‌های دور، از دنیای مختلف، هرکدام با چمدان خود، با گذشته خود، در یک سرزمین جدید ملاقات می‌کنند. پس از یک مبارزه شدید، دو نفر تصمیم می‌گیرند زمین جدید را تقسیم کرده و مرزهای آن را شناسایی کنند، هرکدام به سهم خود دست می‌یابد و... در این نمایش من و گولیلمو پاپا هستیم که علاوه بر بازی به‌صورت مشترک نویسندگی و کارگردانی کار را هم بر عهده‌ داریم. موسیقی این نمایش هم به‌صورت زنده توسط تیزیانو پوپولی نواخته می‌شود.

وی در ادامه گفت: بعد از بخارست قرار است در کشورهای انگلیس، اوگاندا، واشنگتن دی سی امریکا نیز این نمایش را روی صحنه ببریم و تورهای بین‌المللی ما همچنان ادامه خواهد داشت.

امید نیاز

نیاز افزود: البته 14 اکتبر (22 مهرماه) نمایش "هفت و یک  شب " که یک نمایش بداهه و بر اساس یک ایده است را در میلان ایتالیا به صحنه خواهیم برد. در این نمایش من به همراه آرام قاسمی از موسسه تارمه در میلان، نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده‌ داریم و به اجرا خواهیم پرداخت. این نمایش درباره اشعار خیام، مولانا و حافظ است و ترجمه ایتالیایی آن نیز توسط گولیلمو پاپا انجام خواهد شد. درواقع این نمایش یک پرفورمنس اجرایی است که تک اجرا به روی صحنه خواهد رفت.

 

امید نیاز نمایش 1+1
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین