کد خبر: 10983 A

«خورشید کاروان» وارد حوزه هنری می‌شود/ بازی جلیل فرجاد در جایگاه زنده یاد انوشیروان ارجمند

«خورشید کاروان» وارد حوزه هنری می‌شود/ بازی جلیل فرجاد در جایگاه زنده یاد انوشیروان ارجمند

کارگردان «خورشید کاروان» اعلام کرد که این اثر نمایشی از نیمه دوم ماه صفر در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی روی صحنه می رود.

ایران آرت: محمود فرهنگ کارگردان «خورشید کاروان» درباره برنامه اجرای این اثر نمایشی در ماه های محرم و صفر گفت: قرار است نمایش «خورشید کاروان» را از نیمه دوم ماه صفر در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی روی صحنه ببریم و به زودی تدارکات و تمرین های این اثر نمایشی را آغاز می کنیم.

وی یادآور شد: امسال سومین سالی است که زنده یاد انوشیروان ارجمند که ۱۲ سال ایفاگر نقش راهب در «خورشید کاروان» بود در میان ما نیست و قصد داریم یاد او را زنده کنیم. طی سه سال گذشته و در فقدان زنده یاد ارجمند، جلیل فرجاد ایفاگر این نقش است.

کارگردان «خورشید کاروان» با بیان اینکه امسال بیست و هفتمین سال اجرای این اثر نمایشی است، اظهار کرد: طی گذشت زمان و سال های اجرای نمایش «خورشید کاروان»، این اثر نمایشی به بلوغ و تعالی رسیده است و توانسته مخاطبان را با خود همراه کند.

فرهنگ در پایان درباره تعداد اجراهای نمایش «خورشید کاروان» به مهر افزود: ما تا پایان ماه صفر این نمایش را به صحنه خواهیم برد.

خورشید کاروان نام تئاتری به نویسندگی ابوباسم(محمد) حیادار و کارگردانی محمود فرهنگ است که بیست و هفت سال است در ایام محرم و صفر روی صحنه می‌رود. این نمایش در کشورهایی از جمله انگلیس، هلند، امارات و شهرهای مختلف ایران اجرا شده است. «خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسراء اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا(ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند...

 

جلیل فرجاد نمایش خورشید کاروان انوشیروان ارجمند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین