کد خبر: 10479 A

برخی بازیگران شکسپیر و چخوف را باکلاس می‌دانند/ بازی در تئاتر سنتی افت کلاس دارد!

برخی بازیگران شکسپیر و چخوف را باکلاس می‌دانند/ بازی در تئاتر سنتی افت کلاس دارد!

نویسنده،‌کارگردان و بازیگر تئاتر عنوان کرد: متأسفانه به برخی که می‌گویی نمایش آیینی سنتی بازی کنند احساس توهین می‌کنند که از این کارها نمی‌کنند! فقط شکسپیر یا چخوف می‌خواهند آن را با کلاس می‌دانند و این نمایش‌ها را بی کلاسی!

ایران آرت: مجید علم بیگی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر پس از اجرای نمایش اندر حکایت شمشک به نویسندگی امید اسدی و کارگردانی داود اسدالهی در خانه نمایش عنوان کرد: شادی و خنده نیاز امروز جامعه ما است و این نمایش هم به خوبی توانست تماشاگر را شاد کند.

وی با اشاره به اهمیت نمایش‌های تخته بازی و سیاه بازی در آیین‌های سنتی ایرانیان گفت: چنین شادی‌ها و لحظات سنتی با توجه به اینکه برای همه مناطق مختلف کشورمان هم باشد به خاطر تماشاگران باقی می‌ماند از این بابت این کار جای تشکر دارد.

علم بیگی در ادامه به فارس گفت: برای کسانی که می‌خواهند با موسیقی نواحی مختلف کشور آشنا شوند نیز این کار قابل توجه است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید برای رشته نمایش و نمایش ایرانی در دانشگاه‌ها کاری انجام دهند گفت:‌شاید این درخواست کلیشه‌ای شده باشد اما همین که چهار واحد در این زمینه عرضه شود، چیزی آموخته نمی‌شود حتی آموزشگاه‌های ما هم در این زمینه چیزی به هنرجو یاد نمی‌دهد و تنها بیشترشان درد پول دارند و خود بازیگری را هم به خوبی تعلیم نمی‌دهند. حتی خودم با یکی از آموزشگاه‌ها برخورد داشتم که مستقیم به من می‌گفتند فقط یک چیزی درس بده تا شهریه را بگیریم اما من مقاومت کردم چرا که مسئولیت تدریس برایم با اهمیت است.

علم بیگی یادآور شد: متأسفانه به برخی که می‌گویی نمایش آیینی سنتی بازی کنند احساس توهین می‌کنند که از این کارها نمی‌کنند! فقط شکسپیر یا چخوف می‌خواهند آن را با کلاس می‌دانند و این نمایش‌ها را بی کلاسی!درصورتی که ما خیلی هم دوست داشتیم که کار ایرانی انجام دهیم امروز همه دنبال ایرانی زدایی و سنت زدایی هستند.

وی در پایان گفت: این نمایش از سری کارهای شاد با گزینه‌های نمایش ایرانی، موسیقی، حرکات و آیین‌های ایرانیان است و لحظات همه را شاد می‌کند.

 

شکسپیر مجید علم بیگی تئاتر سنتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین