کد خبر: 9911 A

نخستین کنسرت موسیقی تخت حوضی برگزار می‌شود

نخستین کنسرت موسیقی تخت حوضی برگزار می‌شود

علی جباری قصد دارد در حاشیه برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، مجموعه ای از موسیقی تخت حوضی ناب که تا به امروز شنیده نشده است را اجرا کند.

ایران‌آرت: علی جباری آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی درباره برگزاری کنسرت پژوهشی موسیقی تخت‌حوضی گفت: طبق برنامه‌ریزیهای انجام گرفته ساعت ۲۱ روز سه شنبه ۱۴ شهریور در تالار محراب کنسرت پژوهشی را با موضوع موسیقی تخت حوضی برگزار می کنیم که حاصل این پژوهش اجرای یک سری موسیقی تخت حوضی ناب است که تا به امروز شنیده نشده و ما سعی داریم در قالب آثار با کلام و بی کلام آنها را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه موسیقی تخت حوضی در شرایطی به سر می برد که رو به فراموشی کامل قرار گرفته و یا اگر بخواهیم در خوش‌بینانه‌ترین شکل ممکن به ماجرا نگاه کنیم این موسیقی بیشتر محدود به اجرای چند قطعه خاص شده است. از این رو من تصمیم گرفتم با پژوهشی که در این فضا انجام دادم قابلیت این گونه موسیقایی را به مخاطب نشان دهم تا بتوانیم با این کار به سهم خود از فراموش شدن آن جلوگیری کنیم.

وی که تاکنون تجربه های متفاوتی در عرصه موسیقی و تئاتر داشته به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه تا به امروز نگاه جدی به موضوع موسیقی تخت حوضی نشده به همین جهت من تمایل دارم تا در این زمینه تحقیقات جدی تری را انجام دهم. این کنسرت شروع جدی برای برگزاری کنسرت های پژوهشی دیگری است که امیدوارم در طول سال نیز برگزار شود. به هر حال من بنا دارم غیر از این کنسرت تجربه های دیگری را نیز در موسیقی کوچه بازاری انجام دهم که امیدوارم بتواند مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

جباری گفت: من حین برگزاری کنسرت، سخنرانی کوتاهی را نیز در زمینه موسیقی تخت حوضی انجام خواهم داد که شامل بخشی از تحقیقات من در حوزه موسیقی کوچه بازاری و موسیقی تخت حوضی است.

 

علی جباری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین