کد خبر: 9749 A

ملودیکای ایرانی رونمایی می‌شود

ملودیکای ایرانی رونمایی می‌شود

سامان احتشامی که پیش از این ملودیکا را از مهجور بودن نجات داده بود این بار این ساز را بر اساس فواصل موسیقی ایرانی می‌نوازد.

ایران‌آرت: سامان احتشامی که قرار است روزهای نهم و دهم شهریور ماه در تالار وحدت با همراهی گروه «خنیا» به اجرای برنامه بپردازد، درباره این کنسرت گفت: برای اولین بار ملودیکای ایرانی را روی صحنه تالار وحدت همزمان با کنسرت گروه «خنیا» اجرا و رونمایی خواهم کرد.

احتشامی افزود: ۴۰ سال پیش در تمام اسباب بازی فروشی‌های ایران ساز ملودیکا به عنوان اسباب بازی به فروش می رفت و کم کم به دست فراموشی سپرده شده بود. در سال ۸۹  نیز من برای اولین بار روی صحنه تالار وحدت در کنسرت گروه «شرقی» ملودیکا نواختم و خیلی‌ها به من خرده گرفتند که «این ساز برای بچه ها است و چرا می‌خواهی آن را به دست بگیری» اما من با جرات ساز ملودیکا را در تالار وحدت به دست گرفتم و قطعاتی را اجرا کردم  که موجب شعف و شادمانی حضار شد.

او در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: چندی پیش از سوی علیرضا عبدی پیشنهادی به من مطرح شد که می‌تواند ملودیکا را برای من کوک کرده و فواصل ایرانی را با ساز ملودیکا تولید کند. وی این کار را انجام داد و من در کنسرت گروه «خنیا» به سرپرستی خانم پری ملکی ساز ملودیکای ایرانی را خواهم نواخت.

کنسرت گروه «خنیا» با عنوان «ماه نو» ساعت ۲۱:۳۰ روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه امسال در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

 

پری ملکی سامان احتشامی ملودیکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین