کد خبر: 9572 A

حسین علیزاده: لجاجت با موسیقی مردم را بیشتر به سمت این هنر سوق می‌دهد

حسین علیزاده: لجاجت با موسیقی مردم را بیشتر به سمت این هنر سوق می‌دهد

علیزاده عقیده دارد هر وقت که افرادی گفته‌اند موسیقی مشکل دارد، مقاومتی در بین مردم شکل گرفته تا از این میراث ملی و معنوی حمایت کنند.

ایران‌آرت: نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی جوان؛ صبح امروز (4 شهریور ماه) با حضور حسین علیزاده (مسئول بخش موسیقی سنتی)، هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، آذین موحد (مسئول بخش موسیقی کلاسیک)، حمیدرضا اردلان (مسئول بخش موسیقی نواحی) و بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) در تالار وحدت برگزار شد.

حسین علیزاده در بخشی از این نشست گفت: ما اعضای هیئت داوران هیچ نفعی در این جشنواره نداریم و اگر اینجا هستیم تنها به واسطه حضور هومان اسعدی است. این اتحادی که طی این چند سال برگزاری جشنواره موسیقی جوان بین 70 – 80 استاد موسیقی دیده می‌شود نیز در نوع خود جالب توجه است. گردهم آمدن این تعداد از اساتید در یک عرصه و همدلی آنها به این صورت بدون تردید در ایران بی‌نظیر است.

او ادامه داد: ظاهرا هرقدر با موسیقی بیشتر لجاجت می‌کنند مردم به درستی بیشتر به سمت این هنر سوق پیدا می‌کنند و به آن توجه می‌کنند. امروز تقریبا در اکثر خانواده‌های ایرانی شما می‌توانید گرایش به انواع موسیقی را ببینید. حتی در خانواده‌های مقاماتی که با موسیقی مخالفت می‌کنند نیز افرادی به سمت آموزش موسیقی آمده‌اند و این اتفاق جالب توجهی است. جامعه همواره به درستی راه حفظ و حراست از میراث فرهنگی خود را پیدا کرده است. هر وقت که افرادی گفته‌اند موسیقی مشکل دارد به درستی مقاومتی در بین مردم شکل گرفته تا از این میراث ملی و معنوی حمایت کنند.

حسین علیزاده در ادامه گفت: هنر موسیقی هنری معنوی و خدایی‌است که توسط مردم قدر دانسته می‌شود و این جشنواره موسیقی جوان نیز یک حرکت معنوی محسوب می‌شود. این جشنواره در طول سال‌های اخیر رشد قالب توجهی داشته و رو به تکامل پیدا کردن می‌رود البته کمبودهایی نیز دارد که می‌بایست آرام آرام و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد اصلاح شود. من از تمام کسانی که استطاعت مالی دارند از سراسر ایران دعوت ملی می‌کنم به عرصه بیایند و از این جشنواره و همچنین نسل جوان موسیقی ایران حمایت کنند.

حمیدرضا اردلان (مسئول بخش موسیقی نواحی) هم در بخش دیگری از این نشست گفت: در کشور ما اگر سیاست دخالت نکند مردم همواره در طول تاریخ می‌دانسته‌اند چگونه فرهنگ‌‌شان را حفظ کنند و به حرکت ادامه بدهند. 

این پژوهشگر در ادامه افزود: در جاهایی که مردم خودشان هستند موسیقی شرایط بهتری دارد اما جاهایی که از سوی ارگان‌ها دخالت‌هایی صورت می‌گیرد؛ حال موسیقی اصلا خوب نیست. گویا خرد پنهان ملت ایران توانسته فرهنگ خودش را حفظ کند.

 

 

حسین علیزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین