کد خبر: 8914 A

کنسرت در خانه سفیر اندونزی در تهران!

کنسرت در خانه سفیر اندونزی در تهران!

درست است که فاصله جغرافیایی کشورهای ما کیلومترهاست اما ایران و‌ اندونزی اشتراکاتی دارند که باعث می شود به هم نزدیک تر شویم

ایران‌آرت: دو گروه موسیقی در منزل سفیر اندونزی در راستای تعاملات فرهنگی به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش ایران‌آرت به نقل از روابط عمومی شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها پیرو ملاقات اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی و  رضا سیدان نایب رئیس شبکه انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها، دکتر سیدان در راستاى تعاملات فرهنگى بین دو کشور پیشنهاد اجراى موسیقى گروه اندونزیایى و گروه سنتى ایرانى را مطرح نمود که با استقبال سفیر اندونزى مواجه شد. 

طى برنامه‌ریزی‌هاى مشترک با همکارى شبکه انجمن هاى دوستى ، سفارت اندونزى وانجمن دوستى ایران و اندونزى این برنامه عصر روز پنجشنبه ١٢ مرداد در رزیدانس سفیر اندونزى با حضور رؤساى انجمن هاى دوستى کشورها، هنرمندان، رئیس مؤسسه فرهنگى اکو، سفیر اندونزى و همسرش، اعضاى سفارت و اندونزی‌هاى مقیم ایران برگزار شد. 

بنابر این گزارش، سیدان نایب رئیس شبکه انجمن های دوستی ضمن تشکر از مهمانان بابت حضورشان گفت: امروز اینجا جمع شدیم که از اجرای برنامه‌ دو گروه موسیقی لذت ببریم. روابط فرهنگی از مهم‌ترین، عمیق ترین و استراتژیک ترین روابط بشری است. این روابط فرهنگی در روابط اجتماعی دولت ها و‌ملت ها هم تاثیر گذار بوده و حتى روابط سیاسی و اقتصادی کشورها را تحت الشعاع قرار مى دهد. 

وی افزود: حوزه فعالیت‌های شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در حوزه اندیشه دیپلماسی است. اینگونه روابط فرهنگی پل ارتباطی ملت ها محسوب می شود و ما از طریق اینگونه برنامه هاى هنرى شناخت و آگاهی بیشترى نسبت به آداب و فرهنگ یکدیگر پیدا مى کنیم. 

بنابر این گزارش، اوکتاوینو علیمودین، سفیر اندونزی مقیم ایران در این مراسم گفت: روابط فرهنگی بسیار مهم است و باعث ارتقای روابط کشورها در زمینه هاى دیگر هم خواهد شد . 

وی افزود: درست است که فاصله جغرافیایی کشورهای ما کیلومترهاست اما ایران و‌ اندونزی اشتراکاتی دارند که باعث می شود به هم نزدیک تر شویم. امیدوارم با برنامه هایی اینچنینى ارتباطات فرهنگی بین کشورها بیشتر شود.

در این مراسم دو گروه موسیقی سنتى نواگردان و گروه موسیقى اندونزیایی به اجرای موسیقى پرداختند که از محسن محمدى سرپرست گروه نواگردان تقدیر به عمل آمد  و در انتها نیز به رسم یادبود  از طرف سفیر اندونزى هدیه اى به شبکه انجمنهاى دوستى اعطا شد . همچنین مجتبى حمیدى نماینده شبکه انجمنهاى دوستى کاشان نیز هدیه اى از طرف مردم کاشان به سفیر اندونزى تقدیم نمود .

 

شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین