عکس ها از گردهمایی اعتراضی موزیسین ها/ دولت خسارت دهد، پشت پرده گروههای فشار را افشا کند

در پی لغو کنسرت‌های قانونی، اهالی موسیقی با حضور در خانه موسیقی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند و خواستار مطالبات خود شدند. در این گردهمایی اعتراضی حمید رضا نوربخش ، سید محمد میرزمانی، میلاد کیایی، داود گنجه‌ای، علی عزیزی، افشین معصومی، زید الله طلوعی، حسن ریاحی، وارطان ساهاکیان، مهدیه محمدخانی، حسین علیشاپور، مزدا انصاری، قاسم رفعتی، داریوش پیرنیاکان، شاهرخ تویسرکانی... حضور داشتند.

ایران آرت : در این نامه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی خواسته‌های خود را بدین شرح اعلام کرده اند:

۱- در آستانه تشکیل دولت دوازدهم ما هنرمندان موسیقی تقاضا داریم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی آگاه، شجاع و مدافع حقوق هنرمندان را که دلسوز فرهنگ و هنر ملی ایران باشد انتخاب نمایید تا به‌تبع آن، مدیران کل ارشاد در شهرها و استان‌های کشور به‌سادگی و به‌سرعت تسلیم گروه‌های فشار و مخالفان فرهنگ و هنر نشوند.

۲- دولت باید پشتوانه محکمی برای مجوزهای صادره خود داشته باشد و پس از صدور مجوز برای کنسرت‌ها و یا هر برنامه دیگری تا پایان، پای کار بوده و از کیان و حرمت مجوزهای صادر شده دفاع نماید.

۳ - در صورت لغو هر برنامه مجوز دار دولت باید ساز و کار جبران خسارت و پرداخت تمام و کمال غرامت‌ها را در نظر بگیرد تا از این پس هیچ هنرمندی متضرر رفتار غیرقانونی و اعمال سلیقه شخصی افراد نشود.

4- دولت باید به‌طور شفاف و روشن پشت پرده گروه‌های فشار و عواملی را که موجب لغو کنسرت‌ها می‌شوند، اعلام و نسبت به محکوم کردن آن‌ها در حمایت از هنرمندان اقدام نماید.

 

کد خبر: 8813
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-8813
اهالي موسيقي لغو كنسرت ها
سایر گزارش های تصویری