گزارش تصویری از شب های جز با سردار و آرشید

کنسرت موسیقی تلفیقی "شب‌های جز" به سرپرستی پدرام نیک‎سیرت در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

ایران آرت : سردار سرمست آهنگساز و نوازنده پیانو که به نوعی پای ثابت رویداد شب‌های جز است امسال هم به عنوان تریو و با همراهی عمید بنکدار (گیتار باس) و فرهاد لقایی (درامز) روی صحنه رفت.

سرمست که از اولین جزمن‌های فعال ایران، پس از انقلاب محسوب می‌شود با رپورتوار جدیدی از جزِ استاندارد آغاز کننده این رویداد بود. بیشتر قطعات این اجرا از ساخته‌های تریوی او بود و نسبت به اجرای سال گذشته فضای آرام‌تری داشت.

اجرای دوم مربوط به آرشید آذرین بود که برای اولین بار در ایران روی صحنه می‌رفت. پزشک ایرانی که از نوجوانی در فرانسه زندگی می‌کند و تخصص اصلی‌اش عکس برداری پزشکی است.

آذرین از سال‌ها پیش سعی در ترکیب ملودی‌های ایرانی و بعضاً ارمنی با موسیقی جز دارد و از طرفی هم مطالعاتِ دقیقی روی "منطق‌الطیر" اثر عطار نیشابوری انجام داده است که دستمایه‌اصلی‌اش در این اجرا بود.

آذرین در این اجرا برای اینکه انتقال معنا و مفهوم صورت بگیرد از تمام امکانات استفاده کرد. در قسمت‌هایی از این اجرا ماکان اشگواری با آوا و کلام او را همراهی کرد و همچنین روزبه فدوی به عنوان درامر به آن‌ها اضافه شد. ترکیبِ سه نفره‌ای که تکنیک و بداهه در آن حرف اول را می‌زد.

شب‌های جز که برای سومین سال پیاپی به همت "سازباز" و با همراهی شهر کتاب فرشته برگزار شد، اجرای هوشیار خیام و گروه امیر دارابی را نیز به مخاطبانش ارائه داد. 

 

 

 

کد خبر: 8693
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-8693
فرهنگسرای نیاوران شب‌های جز سردار سرمست آرشید آذرین روزبه فدوی
سایر گزارش های تصویری