کد خبر: 7757 A

چرا ایرج نعیمایی از ریاست انجمن موسیقی تهران کنار گذاشته شد؟

چرا ایرج نعیمایی از ریاست انجمن موسیقی تهران کنار گذاشته شد؟

با گذشت یک‌سال از غیبت ایرج نعیمایی، تقریبا تمامی اهالی موسیقی می‌پندارند او همچنان رئیس انجمن موسیقی ایران است.

ایران آرتایرج نعیمایی طی سه دهه اخیر همواره جزو نیروهای معتمد و مدیران اصلی علی مرادخانی محسوب می‌شده و در عرصه موسیقی نیز سمت‌های تاثیرگذاری داشته؛ اما از یک سال قبل در غیاب وی؛ ریاست این انجمن به تقی ضرابی واگذار شد است. خبری که حتی برخی اعضای هیات مدیره انجمن هم از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

 تقریبا تمامی اهالی موسیقی گمان می‌کنند ایرج نعیمایی همچنان به عنوان رئیس انجمن موسیقی استان تهران مشغول فعالیت است و در اجرای برخی فعالیت‌ها و جشنواره‌های موسیقی مانند جشنواره موسیقی رضوی نقش اصلی را دارد؛ اما در واقع از یک سال قبل نعیمایی به گونه‌ای در سکوت خبری کنار گذاشته شد. این اتفاق چنان در سکوت افتاده که حتی یکی اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران که نیز نمی‌داند این روزها ریاست انجمن به تقی ضرابی واگذار شده است. ایلنا نوشته: اینکه چرا ایرج نعیمایی از ریاست انجمن موسیقی تهران کنار گذاشته شد؛ یک مسئله‌ است اما اینکه چرا این تغییر به گونه‌ای صورت گرفته که حتی اعضای هیئت مدیره انجمن نیز سه روایت مختلف از رئیس انجمن موسیقی تهران دارند، ازجمله اتفاقات نادر و جالب توجهی‌ست که سوالات بسیاری را به ذهن متبادر می‌کند.

اردیبهشت ماه سال 1395 درست زمانی که نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران آغاز شد، ایرج نعیمایی که دبیری جشنواره را برعهده داشت و می‌بایست این جشنواره را اداره می‌کرد، به یکباره در محاق فرورفت و تقریبا کسی از او خبر نداشت. جشنواره از 17 تا 21 اردیبهشت در کرمان ترتیب داده شد و در آن روزها؛ دست‌اندرکاران جشنواره دلیل غیبت نعیمایی را بروز برخی مشکلات شخصی عنوان کردند که قریب به یقین درست هم هست. منتهی این غیبت ادامه‌دار شد و نعیمایی حتی دیگر در جلسات انجمن موسیقی تهران که ریاست آنجا را نیز برعهده داشت، حضور پیدا نکرد. اما نکته جالب اینجاست که با گذشت یک‌سال از غیبت ایرج نعیمایی، تقریبا تمامی اهالی موسیقی می‌پندارند او همچنان رئیس انجمن موسیقی ایران است؛ حتی سوسن اصلانی از اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران نیز چنین تصوری دارد.

سوسن اصلانی (نوازنده سنتور، عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران و همسر حسین دهلوی) در گفتگو با ایلنا؛ از انتصاب تقی ضرابی به عنوان رئیس این انجمن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: حدود هشت ماه است که در انجمن موسیقی استان تهران هستم و طی این مدت دو مرتبه جلسه تشکیل داده‌ایم و من در زمینه مشکلات بانوان موزیسین فعالیت کرده‌ام. اما از این موضوع که شما می‌گویید مبنی بر اینکه آقای تقی ضرابی؛ رئیس انجمن موسیقی استان تهران هستند؛ هیچ اطلاعی ندارم. تا آنجا که من اطلاع دارم همچنان آقای ایرج نعیمایی، رئیس انجمن موسیقی استان تهران هستند.

11 دی ماه سال 1395 خبری کوتاه با عنوان "انتخاب رئیس و اعضای جدید هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران" روی خروجی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت که در آن آمده بود: "به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ باتوجه به اتمام دوره دو ساله انجمن موسیقی استان تهران، اعضای جدید هیئت مدیره این انجمن با حکم بهرام جمالی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران منصوب شدند. براساس احکام صادره تقی ضرابی، احمد صدری، حسام‌الدین سراج و سوسن اصلانی اعضای جدید هیئت مدیره‌ی انجمن موسیقی استان تهران می‌باشند که به مدت دو سال عهده‌دار این مسئولیت خواهند بود. در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران که در دفتر معاونت هنری سینمایی و با حضور محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری سینمایی، تشکیل شد، گزارشی از فعالیت‌های دوره‌ی قبلی انجمن ارائه گردید و از زحمات هیئت مدیره قبلی به ویژه آقای ایرج نعیمایی رئیس قبلی انجمن تقدیر به عمل آمد. همچنین در این جلسه تقی ضرابی به عنوان رئیس و احمد صدری به‌عنوان قائم‌مقام انجمن انتخاب گردید و مقرر شد درخصوص ساماندهی و تعیین مسئولان دفاتر نمایندگی انجمن در شهرستان‌های تابعه اقدامات لازم صورت پذیرد."

البته این خبر در کمال تعجب هیچ انعکاسی در رسانه‌ها (حداقل رسانه‌های سابیری) نداشت و به احتمال فراوان اصلا برای رسانه‌ها ارسال نشده بود.

گفته‌های احمد صدری (قائم‌مقام انجمن موسیقی استان تهران و عضو هیئت مدیره این انجمن) در این‌باره نیز جالب توجه است. باوجود اینکه در خبر فوق انتخاب تقی ضرابی به عنوان رئیس جدید انجمن توسط هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی استان تهران در دی ماه عنوان شده اما احمد صدری در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بهمن ماه سال 1395 بود که جلسه انتخابات انجمن موسیقی استان تهران برگزار شد و آقای تقی ضرابی به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شدند و در این 5 ماه در این سمت مشغول فعالیت هستند.

تقی ضرابی، رئیس کنونی و عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در این‌باره گفت: من حدود دو سال است که رئیس انجمن موسیقی استان تهران هستم. تا مدتی من از طرف آقای دکتر نعیمایی اسناد را امضا می‌کردم منتهی از زمانی که ایشان به‌طور قطعی دیگر نتوانستند به انجمن بیایند، رسما به عنوان رئیس انجمن موسیقی استان تهران انتخاب شدم.

وی در ادامه افزود: از دو سال قبل عملا من رئیس انجمن موسیقی استان تهران بودم و بیشتر از یک سال است که به عنوان رئیس انجمن موسیقی استان تهران فعالیت می‌کنم. انتخاب من هم از سوی هیئت مدیره صورت گرفته است.

رئیس کنونی انجمن موسیقی استان تهران همچنین عنوان کرد: من شنیده بودم که آقای نعیمایی به دلیل گرفتاری‌های مختلف ازجمله بیماری مادرشان نمی‌توانستند به کارشان در انجمن موسیقی استان تهران ادامه دهند و در همین حد اطلاع دارم.

هرچند تقی ضرابی؛ بیماری مادر ایرج نعیمایی را از دلایل اصلی کنار رفتن وی از ریاست انجمن موسیقی تهران عنوان می‌کند اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نعیمایی مدیرعامل سابق انجمن موسیقی ایران و دبیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی و همچنین رئیس انجمن موسیقی استان تهران به دلیل پاره‌ای از مشکلات شخصی امکان ادامه فعالیت در عرصه موسیقی را ندارد.

 

علی مرادخانی ایرج نعیمایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین