کد خبر: 71123 A

جان لنون| یوکو اونو

افشای آخرین صحبت‌های جان لنون پیش از به قتل رسیدن

افشای آخرین صحبت‌های جان لنون پیش از به قتل رسیدن

دربان پشت پیشخان ساختمانی که در آن به جان لنون شلیک شد و به قتل رسید، آخرین سخنان این ستاره بیتلز را فاش کرد.

ایران آرت: مستند جدید اپل تی‌وی پلاس به روایت کیفر ساترلند، قتل ستاره بیتلز به دست مارک دیوید چپمن، طرفدار افراطی را بررسی می‌کند

دربان پشت پیشخان ساختمانی که در آن به جان لنون شلیک شد و به قتل رسید، آخرین سخنان این ستاره بیتلز را فاش کرد.

به گزارش ایندیپندنت، کیفر ساترلند، مجموعه مستند جدید اپل تی‌وی پلاس به نام جان لنون:‌ قتل بدون محاکمه را ساخته و تیراندازی مارک دیوید چپمن، طرفدار افراطی، در ۸ دسامبر ۱۹۸۰ و عواقب آن را بررسی می‌کند.

این مستند به بررسی نظریه‌های متعدد توطئه که از زمان مرگ لنون به وجود آمده پرداخته و صدای چپمن هنگام صحبت با وکلایش موقع [ارائه] درخواست آزادی مشروط پخش می‌شود. این عنوان به این واقعیت اشاره می‌کند که چپمن در آستانه محاکمه خود به قتل درجه دو اعتراف کرد و پس از آن به ۲۰ سال زندان محکوم شد. 

جی هستینگز، پشت پیشخان ساختمان داکوتا در نیویورک مشغول کار بود، همانجا که لنون ۴۰ ساله با همسرش، یوکو اونو و پسر کوچکشان، شان اونو لئون، در آن روز سرنوشت‌ساز [در آن] زندگی می‌کردند.

او در این مستند به یاد آورد که: «به سرعت از کنارم رد می‌شود. می‌گوید، «من گلوله خوردم». از دهانش خون جاری بود و همان موقع افتاد روی زمین.»

«او را به پشت چرخاندم و عینکش را برداشتم و روی پیشخان گذاشتم. یوکو فریاد زد، آمبولانس خبر کن، آمبولانس خبر کن، آمبولانس خبر کن.»

ریچارد پترسون، راننده تاکسی، نیز گفت داخل ماشینش که آن را خارج از ساختمان داکوتا پارک کرده بود نشسته بود که این تیراندازی را دید.

 

جان لنون یوکو اونو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین