کد خبر: 69286 A

بیانسه| کنسرت بیانسه

بیانسه عامل تورم در سوئد شد! | تاثیر باورنکردنی کنسرت بیانسه روی اقتصاد سوئد

بیانسه عامل تورم در سوئد شد! | تاثیر باورنکردنی کنسرت بیانسه روی اقتصاد سوئد

یک اقتصاددان می‌گوید: من بیانسه را به خاطر سطح بالای تورم سرزنش نمی‌کنم، اما اجرای او و تقاضای جهانی برای دیدن این اجرا در سوئد ظاهرا تاحدی به تورم افزوده است

ایرات آرت: فکر می کردید جنگ اوکراین یا نابسامانی زنجیره تولید، باعث افزایش قیمت ها شده‌اند؟ در این صورت، بیانسه را نمی‌شناسید.

آمارهای اقتصادی سوئد نشان می‌دهد که ماه گذشته، آغاز تور جهانی بیانسه، خواننده آمریکایی در این کشور منجر به افزایش تقاضا برای اقامت در هتل‌ها و صرف غذای رستوران‌ها شد.

در ماه مه، سوئد شاهد تورم ۹/۷ درصدی که بالاتر از حد انتظار توصیف شده، بوده است. افزایش نرخ هتل‌ها و رستوران‌‌ها در این تورم بزرگ نقش داشته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مایکل گرن، اقتصاددان در دانسکه بانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری دانمارکی می‌گوید معتقد است که بیانسه در افزایش نرخ هتل‌ها در این کشور نقش داشته است.

همچنین او احتمال می‌دهد که این خواننده معروف، عامل افزایش غیرمنتظره و شدید هزینه خدمات تفریحی و فرهنگی نیز باشد.

این اقتصاددان در ایمیلی به بی‌بی‌سی نوشت: «من بیانسه را به خاطر سطح بالای تورم سرزنش نمی‌کنم، اما اجرای او و تقاضای جهانی برای دیدن این اجرا در سوئد ظاهرا تاحدی به تورم افزوده است».

بیانسه

احتمال داده می‌شود که اولین تور انفرادی این خواننده در هفت سال گذشته یک دوره اقتصادی بزرگ را رقم بزند. نتایج یک برآورد حاکی از آن است که تور جهانی بیانسه تا پایان آن در ماه سپتامبر می‌تواند حدود ۲ میلیارد پوند درآمد داشته باشد.

براساس گزارش ایربی‌ان‌بی، که یک بازار مجازی در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی در سراسر جهان است، پس از اعلام این تور جهانی تقاضا برای اقامت در شهرهایی که قرار است بیانسه در آن اجرا داشته باشد، افزایش یافته است.

بلیت‌های بسیاری از این کنسرت‌ها ظرف چند روز تمام شد و قیمت‌ها در بازار فروش مجدد افزایش یافت.

حدود ۶۰هزار نفر از جمله هوادارانی از لبنان، آمریکا و استرالیا برای حضور در کنسرت بیانسه به کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز در بریتانیا آمده‌اند.

تقاضا برای رزرو هتل در لندن به قدری زیاد بوده که براساس گزارش‌ها، در یک مورد، برخی از خانواده‌های بی‌خانمان که توسط شورای محلی در هتلی اسکان داده شده بودند، برای جا دادن به هواداران بیانسه از این هتل بیرون برده شدند.

 

بیانسه کنسرت بیانسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین