کد خبر: 5652 A

پرفروش‌ترین خواننده 2016 که شد؟/ ادل هم عقب ماند

پرفروش‌ترین خواننده 2016 که شد؟/ ادل هم عقب ماند

دیوید بوی پرفروش‌ترین و مردمی ترین خواننده سال 2016 لقب گرفت.

ایران آرت: دیوید بوی، خواننده بزرگ آمریکایی که سال گذشته درگذشت گوی فروش در سال گذشته را از خواننده‌های معروفی نظیر ادل و دریک ربود تا پرفروش‌ترین خواننده سال 2016 لقب بگیرد.

به گزارش ایران آرت به نقل از ایندپندنت؛آخرین آلبوم این خواننده محبوب با نام "ستاره سیاه" با 510 هزار بار دانلود و یک و نیم میلیون دلار فروش نسبت به  ادل و دریک با پیشتازی قابل توجهی در صدر ایستاد.

 دیوید رابرت جونز که به عنوان دیوید بوی شناخته می‌شود، موسیقی‌دان، خواننده، تهیه‌کننده، آهنگ‌ساز، نقاش و بازیگر مشهور انگلیسی در ۵ دهه جزو یکی از شخصیت‌های محبوب موسیقی عامه‌پسند بود و به خصوص در طول دهه ۷۰ به شهرت فراوان دست پیدا کرد. او در سال ۱۹۹۶ به تالار مشاهیر راک اند رول دعوت شد.

در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۲ که توسط بی‌بی‌سی و برای انتخاب "۱۰۰ بریتانیایی بزرگ تاریخ" صورت گرفت، دیوید بوی در جایگاه ۲۹ام قرار گرفت. بویی در رده‌بندی مجله رولینگ استون در رده ۳۹ام جدول "۱۰۰ هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک " و همچنین در رده ۲۳ام جدول "بهترین خوانندگان تمام دوران‌ها ایستاده است. دیوید بویی در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ پس از ماه‌ها مبارزه با سرطان در خانه خود در نیویورک جان سپرد.

 

ادل دریک پرفروش ترین خواننده دیوید بوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین