کد خبر: 4957 A

دلیل عدم پخش آنلاین کنسرت دال چه بود؟ / حمله تند حام به زیر مجموعه ارشاد/پای منافع شخصی در میان است؟

دلیل عدم پخش آنلاین کنسرت دال چه بود؟ / حمله تند حام به زیر مجموعه ارشاد/پای منافع شخصی در میان است؟

دلایلی عجیب غریب برای لغو کنسرت گروه «دال» از طریق سامانه آنلاین «حام» مطرح شده است:

ایران آرت: در حالی که از چند روز پیش اعلام شده بود کنسرت ۱۳ اردیبهشت ماه گروه «دال» در تالار وحدت به صورت آنلاین و رایگان پخش می‌شود ولی دیشب خبر رسید که با پخش آنلاین موافقت نشده است. مهر این موضوع را از مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و همچنین مدیر سامانه کنسرت آنلاین «حام» پیگیری کرده که و پاسخ‌های جالب توجه آنها را در ادامه می‌خوانید؛

بدون هماهنگی ما بود

علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در این مورد گفت که هیچ گونه هماهنگی با بنیاد فرهنگی هنری رودکی صورت نگرفته بود و باید پروسه اداری این ماجرا به جریان می افتاد. به همین دلیل نیز آنها از پوشش آنلاین این برنامه جلوگیری کردیم.

او تاکید کرد: سامانه کنسرت آنلاین «حام» از سال گذشته در پوشش برخی از کنسرت های برگزار شده در تالار وحدت با مجموعه ما همکاری داشت و ما مشکلی با این روند نداریم اما لازم است که درباره استمرار اجرای این پروژه در سال ۹۶ بررسی ها و هماهنگی هایی اتفاق بیفتد که این امر نیازمند مذاکره، بررسی و انجام عملیات کارشناسی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست برای افزایش سهم مالی بنیاد در سال جدید برای پوشش آنلاین کنسرت ها دلیل دیگری برای جلوگیری از پوشش آنلاین کنسرت گروه «دال» بوده است؟ توضیح داد: ما اصلا به این مراحل نرسیدیم که بخواهیم بر اساس آن نسبت به اجرا شدن یا نشدن پروژه در تالار وحدت اقدام کنیم بنابراین شائبه اینکه ماجراهای مالی در پس ممانعت از پوشش آنلاین کنسرت «دال» وجود دارد اصلا درست نیست و فقط باید در این زمینه هماهنگی ها و کارشناسی های بیشتری صورت گیرد و هفته های بعد نتایج لازم را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

توضیحاتی درباره مذاکرات و نتایج آن

در پی صحبت‌های مدیرعامل بنیاد رودکی با حامد عنقا مدیر سامانه کنسرت آنلاین «حام» به خبرنگار مهر توضیح داد: درخواست پوشش برنامه «دال» توسط آقای حمید رضوی مدیر اجرایی این گروه به ما ارائه شد و جالب اینجاست که از همان اولین روزهای ارائه این درخواست که ما وارد پروسه های اداری شدیم، بنیاد رودکی اعلام کرد ما نمی خواهیم این کنسرت به صورت آنلاین پوشش داده شود به همین جهت شروع به رایزنی کردیم اما تا سه روز امکان پاسخگویی از طرف مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی وجود نداشت. حتی بنده یکی از مدیران مجموعه خودمان را در اتاق انتظار آقای صفی پور مستقر کرده بودم اما متأسفانه موفق به دیدار با ایشان نشدیم.

وی با اشاره به تماس و دستور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد به مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی خاطرنشان کرد: در حالی که آقای مرادخانی بارها از حمایت سامانه کنسرت آنلاین حام صحبت هایی را داشته اند اما بعد ازظهر دیروز از طریق دفتر آقای صفی پور به ما اعلام شد که یک سری گزارش که بخش هایی از آن مربوط به امور مالی است به دفتر ارائه دهیم.

عنقا با بیان اینکه تمامی سوءتفاهم‌های موجود در چنین فضاهای فرهنگی باید مرتفع شود، تصریح کرد: من باز هم تأکید می کنم که سامانه کنسرت آنلاین حام بدون هیچ گونه درآمد مالی به نمایندگی از بخش خصوصی وارد مقوله موسیقی شده است و خیلی متأسفیم یک بخش فرهنگی که زیرمجموعه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به جز سنگ اندازی کار دیگری نمی کند. این گونه برخوردها موجب می شود شائبه هایی پیرامون برخی از منافع، گروه ها، سامانه های فروش بلیت و اشخاص خاص مطرح شود.

 

 

 

 

 

لغو کنسرت ها کنسرت آنلاین حام گروه موسیقی دال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین