کد خبر: 43430 A

با دل شکسته رفت/ روایت سیمین غانم از خالق ترانه‌های ماندگار

با دل شکسته رفت/ روایت سیمین غانم از خالق ترانه‌های ماندگار

به گفته سیمین غانم، تورج شعبانخانی در آخرین روزهای عمرش گفته است: دلم از روزگار گرفته چون کارهای زیادی برای موسیقی کردم ولی آنگونه که باید بازخورد مالی و معنوی برایم نداشت.

ایران آرت: سیمین غانم خواننده ایرانی و دختر خاله تورج شعبانخانی در مراسم تشییع پیکر این هنرمند از دل‌شکستگی این هنرمند در واپسین روزهای عمرش گفت. 

غانم با عرض تسلیت به اهل هنر و بستگان آن مرحوم، بیان کرد: تورج را همه علاقه‌مندان به موسیقی می‌شناسند. او یکی از پاک‌ترین انسان‌هایی بود که دیده بودم. روحیه‌ای لطیف و حساس داشت. علیرغم مشکلات و شرایطی که داشت در ایران ماند و کارهای سطح پایین را قبول نمی‌کرد. آخرین چیزی که گفت این بود که "دلم از روزگار گرفته چون کارهای زیادی برای موسیقی کردم ولی آنگونه که باید بازخورد مالی و معنوی برایم نداشت."

تورج شعبانخانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم آدمک و معرفی فریدون فروغی شروع کرد. او با بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی نیز همکاری داشته‌ است.

این هنرمند بعد از انقلاب به همراه تعداد معدودی از خوانندگان و هنرمندان در ایران ماند و در این سال‌ها ضمن آهنگسازی برای خوانندگان قدیمی، با هنرمندان بسیاری نظیر رضا آریایی، ناصر عبداللهی و محمدرضا عیوضی همکاری داشته‌ است.

او متولد ۱۳۲۹ بود که ترانه "بهار بهار" یکی از آثار ماندگار این هنرمند به حساب می‌آید.

شعبانخانی ۱۵ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و هجدهم آذرماه ۹۸ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

photo_2019-12-11_19-20-57

 

سیمین غانم تورج شعبانخانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین