کد خبر: 42994 A

درخشش علی رهبری با ارکستر سمفونیک "ازمیر"/ همکاری با نوازنده مطرح چینی

درخشش علی رهبری با ارکستر سمفونیک "ازمیر"/ همکاری با نوازنده مطرح چینی

تازه ترین کنسرت ارکسترسمفونیک دولتی "ازمیر" با رهبری علی رهبری و حضور یکی از نوازندگان مطرح کشور چین پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

ایران آرت، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر صاحب نام کشورمان که طی سالهای اخیر در خارج از کشورمان به فعالیت مشغول است در تازه ترین تجربه رهبری ارکستر خود این بار با ارکسترسمفونیک دولتی ازمیر روی صحنه رفت. در این اجرا "دان زو" نوازنده مطرح کشور چین به عنوان یکی از نوازندگان حضور داشت.

در این کنسرت که به دعوت مرکز هنری "احمد سایگون" شهر ازمیر ترکیه برگزار شد، علی رهبری رهبر سابق ارکسترسمفونیک تهران که مدتی است در شهرهای مختلف اروپایی به اجرای برنامه می پردازد با دان زو نوازنده بین المللی ویولن از کشور چین قطعاتی روبرت شومان و گوستاومالر را به همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر اجرا کردند.

به گفته علی رهبری ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر جزو یکی از بهترین ارکستر های کشور ترکیه به شمار می آید. این ارکستر که از سال ۱۹۷۵ به صورت ارکستر بزرگ سمفونیک فعالیت های خود را آغاز کرده تاکنون با اغلب رهبر ها وسولیست های مشهور جهان همکاری داشته و تور های مختلفی در کشور های جهان داشته است.

به گزارش مهر، علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکستر های سمفونیک  بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران کنسرت اختتامیه فصل  هنری گذشته و افتتاحیه این فصل  ارکستر سمفونیک دولتی استانبول را نیز به عهده داشت. وی تا کنون با بیش از ۱۲۰ ارکسترسمفونیک  در قاره های مختلف همکاری داشته و در کشور ترکیه نیز  ۱۵ سال  همکاری با ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و هفت سال  با ارکستر سمونیک دولتی انتالیا را در کارنامه خود دارد.

علی رهبری ارکستر سمفونیک ازمیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین