کد خبر: 42661 A

تمجید علیرضا خمسه از خواننده زن ایرانی

تمجید علیرضا خمسه از خواننده زن ایرانی

علیرضا خمسه در مراسم رونمایی از کتاب پری ملکی گفت: او سعی کرده نشان دهد زن و موسیقی نمرده بلکه مانند موسیقی مردان زیباست و هنوز جریان دارد.

ایران آرت: مراسم رونمایی از کتاب «آوای یک زندگی، گفت‌وگو با پری ملکی» عصر جمعه (یکم آذر ماه) با حضور علاقه‌مندان و برخی از هنرمندان در موزه موسیقی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ویدیویی در مصاحبه با این خواننده و موسیقیدان ایرانی پخش شد. او گفت: گاهی برخی به من می‌گویند چرا هنوز افرادی تو را نمی‌شناسند؟ من در پاسخ می‌گویم برایم مهم نیست که همه مرا بشناسند، مهم رسالتی است که بر گردن من بوده و تا چه حد توانسته‌ام آن را به انجام برسانم. من در یک خانواده مرفه بزرگ شده‌ام و پدرم مذهبی بود. رفت و آمدهای زیادی به خانه داشتیم که روضه‌ها و آواهای خاصی در خانه‌مان به گوش می‌رسید. از همان هفت سالگی آرزو داشتم در سالنی بزرگ برای دیگران بخوانم. از وقتی به یاد دارم در مدرسه برای دوستانم و دیگران می‌خواندم. زمانی که ازدواج کردم حمایت‌های همسرم در کار من موثر بود و هرگز سد راه من نشد. به آن چیزی که می‌خواسته‌ام رسیده‌ام و تا زمانی که بتوانم می‌خوانم.

او ادامه داد: به نظرم شانس آوردم که در خانواده‌ای زندگی کرده‌ام که همه فرهنگی بوده‌ایم. در مسیر خود از همراهی دوستانم مانند بردیا صدرنوری استفاده کرده‌ام. نمی‌توان این راه را همیشه به تنهایی آمد و بالاخره باید کسی باشد که به ما کمک کند. کمک‌های زیادی بوده که مهم‌ترین آن اراده خودم بوده است که هیچ گاه خسته نمی‌شدم.

تمرین سازم را از پنج تا شش صبح انجام می‌دادم. خیاطی می‌کردم، باید به بچه‌ها رسیدگی می‌کردم، کار خانه، شاگرد و... را داشتم ولی هرگز خسته نمی‌شدم. هنوز خیلی آرزوها دارم و دوست دارم کنسرت‌های بزرگ برگزار کنم، تورهای زیادی در دنیا بگذارم و حضور زن در موسیقی را در ایران به دنیا نشان دهم.

به گزارش ایسنا، ملکی همچنین درباره این کتاب که توسط دختر او توکا ملکی نوشته شده است، اظهار کرد: زمانی که این کتاب نوشته شد برایم خیلی عجیب بود و تازه احساس کردم که هستم و این چیزی است که از من به جا می‌ماند. حس می‌کنم با نوشته شدن این کتاب، جادوانه شدم.

این هنرمند در ادامه این مراسم گفت: خیلی خوشحالم که بعد از ۴۰‌ سال فعالیت اینجا ایستادم و حاصل فعالیتم در این کتاب مقابلم قرار دارد. چندین سال پیش در بلژیک به موزه موسیقی رفتم و با حسرت نگاه می‌کردم که چرا ما نیز موزه موسیقی نداریم ولی اکنون به همت آقای مرادخانی این موزه را در کشور داریم. هنوز جاهای دیگری هست که باید به آنها برسم و خوشحالم که شاگردان زیادی داشته‌ام که خودشان اکنون به جاهایی رسیده‌اند. از همه کسانی که در این سال‌ها به من کمک کرده‌اند ممنونم و تا جایی که نفس دارم ادامه می‌دهم.

علیرضا خمسه (بازیگر) که در این مراسم حاضر شده بود، درباره پری ملکی و انتشار این کتاب عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امشب در این مراسم شرکت کردم. به نظرم امشب شب توکا ملکی است که این کتاب را نوشته است. توکا روزنامه‌نگار بزرگی است ولی شرایط باعث می‌شود که گاهی زنان اینچنین دیده نشوند. امیدوارم انتشار این‌گونه کتاب‌ها ادامه پیدا کند. پری ملکی کار بزرگی کرده است؛ او سعی کرده در این سال‌ها بگوید زن ایرانی مانند مرد ایرانی می‌تواند فعالیت کند و نشان دهد زن و موسیقی نمرده بلکه مانند موسیقی مردان زیباست و هنوز جریان دارد.

در بخش پایانی مراسم، بردیا صدرنوری قطعاتی را به صورت بداهه اجرا کرد و پری ملکی کتاب را برای علاقه‌مندان امضا کرد.

 

پری ملکی خواننده زن علیرضا خمسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین