کد خبر: 42638 A

نادر مشایخی: آلبوم‌ها در ایران نمایشی از پوچی هستند/ حضور راوی ناشناس در کنسرت آهنگساز ایرانی

نادر مشایخی: آلبوم‌ها در ایران نمایشی از پوچی هستند/ حضور راوی ناشناس در کنسرت آهنگساز ایرانی

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر در ماه دی همراه ارکستر خود به صحنه می‌رود.

ایران آرت، کنسرت ارکستر نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر 13 دی ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مشایخی توضیح داد:  این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول به اجرای قطعات کوشا میرزایی اختصاص دارد و در بخش دوم قطعاتی از ساخته‌های خودم شامل قطعه‌های "استخوان ایشانگو" و "دیر یا زود" اجرا می‌شود.

او گفت: یک پرسپکتیو از موسیقی ایران در این کنسرت نقش دارد. وقتی میرزایی قطعات خود را برای من فرستاد در ابتدا مخالفت کردم، اما وقتی به آن‌ها گوش دادم متوجه شدم در ادامه کار، موسیقی که شنیده می‌شود چیزی جدا از موسیقی ایرانی را شامل می‌شود، در نتیجه با اجرا موافقت کردم.

به گزارش هنرآنلاین، مشایخی با اشاره به این که کنسرت جدید او یک راوی نیز دارد، توضیح داد: ترجیح می‌دهم فعلاً نام راوی را نگویم تا به شکل یک سورپرایز باقی بماند.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در ادامه درباره انتشار آلبوم گفت: به‌طور کلی مخالف ضبط موسیقی هستم. واقعیت این است که بیشتر صداهایی که این روزها در ایران می‌شنویم، حقیقی نیستند. به همین شکل، آلبوم‌های موسیقی هم بیشتر شبیه جعبه‌های شکلات‌ شده‌اند که صرفاً ظاهری زیبا دارند و درون آن‌ها تهی است. در حقیقت این آلبوم‌ها نمایشی از پوچی هستند. البته این بخش جدانشدنی فرهنگ ما است که از زمان قاجار با ما بوده است و درون جامعه زیاد اتفاق می‌افتد، به‌طوری که هر چیزی را بیش از حد ممکن بزرگ‌ می‌کنیم.

 

نادر مشایخی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین