کد خبر: 39261 A

حسین علیزاده گل سرسبد آثارش را به موزه موسیقی تقدیم کرد

حسین علیزاده گل سرسبد آثارش را به موزه موسیقی تقدیم کرد

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشگام موسیقی ایرانی یک روز بعد از شصت و هشتمین سالروز تولدش نت‌های دست نویس پروژه ماندگار «نی نوا» را به موزه موسیقی اهدا کرد.

ایران آرت: حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشگام موسیقی ایرانی یک روز بعد از شصت و هشتمین سالروز تولدش نت های دست نویس پروژه ماندگار «نی نوا» را در حوزه شهردار تهران و تعدادی از  هنرمندان به موزه موسیقی اهدا کرد.  

حسین علیزاده در این برنامه که با حضور جمعی از اهالی و فرهنگ هنر  کشور همچون ؛فرهاد فخرالدینی، محمد سلمانی ، علی مرادخانی،مصطفی کاظمی،لطیف روحانی،عباس سجادی،علی بوستان،شهرام صارمی برگزار شد ، توضیح داد: خوشحالم که در کشوری زندگی می کنم که با وجود همه مشکلات هر جایی که بویی از مردم باشد، لطفشان به من می رسد . ما با پشتیبانی مردم، موسیقی را توانسته ایم حفظ کنیم وامیدوارم همه مسئولان از جمله شهردار تهران که امروز فهمیدم با هم هم دانشگاهی نیز بوده ایم همت بیشتری برای فرهنگ و هنر خصوصا موسیقی کشور داشته باشند.

این نوازنده مسئولین تغییر کرده و مشکلات به روز می شوند ما هم باید برای مسئولین جدید مجددا مشکلاتمان را توضیح بدهیم. اما با این همه باید کشور را آباد کنیم . از این رو توصیه من به جوانان این است که تنها مسائل منفی را نبینند. مردم هر چیزی که به نفع تاریخ و فرهنگ هنر بوده را پاس داشته اند و مدافع خوبی برای فرهنگ و هنر بوده اند. از این رو از همه کسانی که برای فرهنگ این مرز و بوم فعالیت می کنند  سپاسگزارم.

وی در پایان صحبت هایش با اشاره به حضور شهردار تهران در این مراسم  گفت: شهر تهران قصه خاص خودش را دارد. من این شهر رو با تمام وجودم لمس میکنم. هر جا احساس کمبودی می کنم در شهر پیاده روی می کنم چرا که این شهر اینقدر داستان دارد که حس خوبی به من می دهد . از این رو  به همه جوان ها و نیز  هنرمندان توصیه میکنم هر جایی که در کارشان کم آوردند در شهر قدم بزنند تا ببیند مردم چقدر الهام بخشند . با تمام قدردانی که از تمام اساتید خودم دارم ولی شاید بزرگترین استاد من مردم بوده اند . برای همین است که  در هیچ دوره ای حاضر به ترک این شهر و کشور  نشدم چراکه احساس می کردم با این کار  همه چیزم را از دست خواهم داد .

پیروز حناچی شهردار تهران نیز درسخنانی با ذکر این مطلب که هنردر ایران در همه  زمینه ها پیشنیه و عقبه فراوان داشته است ابراز داشت :  در موزه های دنیا بخش عمده ای از آثار در دوران اسلامی، ایرانی است .هنر و فرهنگ خصوص موسیقی و ادبیات با  بخشی از زندگی مردم در آمیخته است. راهکار عبور از بحران ها توجه به فرهنگ و هنر است.مشکلات به دست مردم حل می شود.

3217226

در ادامه این برنامه  شهردار تهران  سپاس نامه ای را به مناسبت ۶۸ زادروز تولد حسین علیزاده به این هنرمند اهدا کرد.

در این سپاس نامه  آمده است : « شهروند هنرمند جناب استاد حسین علیزاده / شهر تهران به شهروندی شما مفتخر است و از جمله میراث معنوی این شهر محسوب می‎شوید. به طور حتم خانه علیزاده در کوچه و خیابان همین شهر شکل گرفته است، نوای موسیقی‎اش از ورای در و دیوار آن فراتر رفته و کل جهان  را طنین‎انداز کرده است. خانه حسین علیزاده، تبلور و تجلی هنر و موسیقی و معنویت است. با موسیقی‎اش بسیاری عالم معنا و خلسه عارفانه را تجربه کرده‎اند. هر بغضی که حنجره انسان توان بیانش را نداشته است، مردم این سرزمین از «نی‎نوا» ی شما شنیده‎اند و با ساز شما خاموش اما «فریاد» را به هنگامه درد و رنج خویش همنوا شده‎اند.

از این که شصت و هشتمین زادروز خود را همچنان در شهر تهران به سر می‎برید، بسی خوشحالی و سرور را برای من به عنوان شهردار تهران به همراه دارد و به رسم ادب و احترام این سپاسنامه را تقدیم شما می‎دارم. امید که سایه پر مهرتان بر تارک موسیقی این سرزمین باشد و سالیان سال از عشق و مهر بنوازید.»

همچنین هدایایی همراه با دوکتاب نفیس از معماری شهر تهران از سوی شهردار تهران به این آهنگساز و نوازنده اهدا شد . این در حالی است که حسین علیزاده نیز پارتیتور دست نویس اثر ماندگار«نی نوا»را به وسیله  شهردار تهران به موزه موسیقی اهدا کرد .

 

حسین علیزاده موسیقی سنتی موسیقی ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین