کد خبر: 38590 A

ماراتن کنسرت‌ها در دمای ذوب/ از مهران مدیری تا پاپ‌خوان‌های پرطرفدار

ماراتن کنسرت‌ها در دمای ذوب/ از مهران مدیری تا پاپ‌خوان‌های پرطرفدار

روند و میزان استقبال از سیل کنسرت‌ها در سه هفته منتهی به ماه تعطیلی کنسرت‌های موسیقی حتی بیشتر از قبل هم شده است.

ایران آرت: با این‌که به‌ نظر می‌رسید جهش قیمتی بلیت‌ کنسرت‌های موسیقی، تورم افسارگسیخته، اوضاع اقتصادی مردم و مسائلی از این دست روی استقبال مردم از کنسرت‌های موسیقی تأثیر گذارد، اما در دور جدید کنسرت‌ها- که از پایان ماه رمضان آغاز شده- نه‌تنها این عوامل کمترین تأثیری نگذاشته‌اند که حتی می‌توان گفت استقبال مردمی در قیاس با سال‌های گذشته بیشتر هم شده است. این امر را در حیطه موسیقی پاپ و برخی چهره‌‌های معروف‌تر موسیقی سنتی به خوبی می‌شود به مشاهده نشست.

به گزارش شهروند، حالا در آستانه رسیدن به ماه محرم خبر می‌رسد که روند و سرعت و میزان استقبال از سیل کنسرت‌ها در این سه هفته منتهی به ماه تعطیلی کنسرت‌های موسیقی حتی بیشتر از قبل هم شده است. درواقع در شرایطی‌ که در اوایل تابستان امسال به‌ طور مثال علیرضا قربانی ۹ شب پیاپی در کاخ گلستان با سالن پر روی استیج رفت، حالا شاهدیم که این اتفاق در مورد دیگر خوانندگان و گروه‌ها هم رخ می‌دهد؛ چنان‌چه اگر این روزها به سامانه فروش اینترنتی کنسرت‌ها سرک بکشید، خواهید دید که به‌خصوص در حوزه موسیقی پاپ، واژه بلیت تمام شد یا همان سولداوت خودمان واژه آشنایی در این سایت‌ها شده است.

٢٠ روز برای کنسرت

در بیست روز منتهی به آغاز ماه محرم شاید برایتان جالب باشد بدانید که تالارهای میلاد، وزارت کشور، میلاد نمایشگاه، هتل اسپیناس و کاخ سعدآباد تقریبا برنامه کنسرت‌هاشان پر است و حتی بعضی از سالن‌ها در روز چند اجرای مختلف را هم میزبانی می‌کنند. اگر در نظر آورید که این سالن‌ها تقریبا همگی بیش از دوهزار و پانصد نفر گنجایش دارند به‌سهولت متوجه میزان استقبال عجیب مردم از این کنسرت‌ها خواهید شد؛ استقبالی که موجب شده سالنی چون وحدت، به‌رغم کیفیت انکارناپذیرش صرفا به‌ خاطر گنجایش کمتر از ‌هزار نفره‌اش متقاضی چندانی برای برگزاری کنسرت‌های بالقوه پرجمعیت نداشته باشد.

اگر به سایت ایران کنسرت سر بزنید، در نگاه اول متوجه سیل شگفت‌انگیز کنسرت‌های تهران و شهرستان‌ها خواهید شد؛ سیلی که در میانشان گاه چهره‌ها و گروه‌های کمتر شناخته‌شده هم به چشم می‌خورد  که اجرای برنامه‌شان در این سالن‌های بزرگ گران سوال‌برانگیز است.

کی؟ کجا؟ میلاد؟

سیل کنسرت‌ها که بی‌تردید تا آخرین روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم ادامه خواهد داشت، از دیروز و با کنسرت گروه ماکان‌بند که در برج میلاد روی استیج رفتند، آغاز شد. این سالن امشب میزبان حمید هیراد و هوادارانش خواهد شد تا هیراد نشان دهد که بعد از ماجراهای اخیر و انتقادهای پرشماری که ازش شد، چه آورده و چه تغییری کرده است. مهدی احمدوند و گروه چارتار هم روزهای ١٥ و ١٦ مرداد ماه در برج میلاد با هوادارانشان دیدار خواهند کرد.  در این میان شنیدن این خبر که کنسرت مهدی احمدوند تقریبا یک هفته مانده به روز اجرا سولداوت شده بود، تعجب‌انگیز است. چارتار علاوه بر ١٦ مرداد روز بیستم این ماه نیز در این سالن روی استیج خواهد رفت.

در میان این کنسرت‌ها البته کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در روز ١٩ مرداد (که دیروز اعلام شد سولداوت شده و دیگر بلیتی برای فروش ندارد) که در روز ٢٤ مرداد هم تکرار خواهد شد، از نظر رسانه‌ای با تبلیغات وحشتناکش وعده یک اتفاق موسیقایی عجیب‌وغریب را داده که معلوم نیست این خواننده که انتقادهایی جدی هم در موردش وجود دارد، قادر به اجرایی چنین متمایز خواهد شد یا نه!

سینا شعبانخانی در روز ٢٦ مرداد ماه، بابک جهانبخش روز ٢٧ مرداد و مهدی جهانی و فرزاد فرزین در روزهای ٣٠ و ٣١ مرداد دیگر کنسرت‌هایی هستند که تا آخر ماه در برج میلاد برگزار خواهند شد.

مهران مدیری

بیراه نیست اگر بگوییم از هم‌اکنون تمام نگاه‌ها دوخته شده به کنسرت مهران مدیری در  هتل اسپیناس که روزهای ٢٨ و ٢٩ مردادماه اجرا خواهد شد. کنسرتی که به‌واسطه انتقادها و انتظارهای همزمانی که در موردش وجود دارد، در چند هفته اخیر رسانه‌ای‌ترین رخداد مرتبط با مدیری بوده و حتی سریال هیولا را هم تحت‌الشعاع قرار داده است.

سالن میلاد نمایشگاه

این سالن امروز میزبان کنسرت اشوان است که درواقع تمدیدشده اجرایی است که چند روز پیش روی استیج رفت و نه‌تنها آن قبلی با سالن پر اجرا شده بود که این یکی هم سه روزمانده به اجرا سولداوت شده بود. سالن میلاد نمایشگاه روز ١٩ مردادماه میزبان کنسرت هوروش‌بند خواهد بود و فردای آن نیز از حمید عسگری میزبانی خواهد کرد. کنسرت ایهام در روز ٢١ مرداد، فرزاد فرخ در روزهای ٢٤ و ٢٥ مرداد، علیرضا طلیسچی روز ٢٩ مرداد و فریدون آسرایی در روز ٣١ مرداد ماه دیگر کنسرت‌های سالن میلاد نمایشگاه تا آخر ماه جاری خواهند بود.

شهرستان‌ها

تب کنسرت‌های تابستانه شهرستان‌ها را هم داغ کرده و در این مدت اجراهای پرشماری را در چهار گوشه کشور شاهد خواهیم بود.

علیرضا طلیسچی که دیروز در فومن روی استیج رفت، امشب در کنگان، فردا در بندر گناوه، ٢١ و ٢٢ مرداد در ساری، ٢٣ مرداد در ابهر و ٢٨ مرداد در تنکابن اجرا خواهد داشت. محسن ابراهیم‌زاده هم امشب در مرودشت، پانزدهم در فیروزآباد، ٢١ مرداد در اصفهان، ٢٢ مرداد در کرج و بیست‌وششم نیز در رشت اجرا خواهد داشت. این خواننده در روز ٢٨ ماه جاری هم در رامسر روی استیج خواهد رفت.

کنسرت‌های روز پانزدهم مردادماه ماکان‌بند در چالوس و فرزاد فرزین در کرمان، مجید خراطها در سیرجان در روز نوزدهم، سامان جلیلی در رامسر (١٩)، بابک جهانبخش در آبادان (٢١)،  چارتار در گرگان (٢٢)، اشوان در محمودآباد و کلاردشت و رامسر (٢٢ تا ٢٤ مرداد)، حجت اشرف‌زاده در شهر قدس (٢٤) و سالار عقیلی که روز ٢٨ مرداد در محلات روی استیج خواهد رفت از کنسرت‌های مهم شهرستانی روزهای آتی هستند.

در این میان بسیاری از نگاه‌ها از الان دوخته شده به ارومیه که در روز ٢٤ مرداد و در گیلان که ٢٦ مرداد قرار است روزبه بمانی بعد از حواشی اخیرش روی صحنه رود. گفته می‌شود حضور حمید هیراد در مهاباد و بوکان هم که قرار است ٢٩ و ٣٠ مرداد اتفاق افتد، از هم‌اکنون مورد توجه قرار گرفته و استقبال خوبی از بلیت‌فروشی‌اش شده است.

 

موسیقی پاپ کنسرت روزبه بمانی حمید هیراد محسن ابراهیم زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین