کد خبر: 38543 A

همنوازی نوازنده عراقی با زنان ایرانی

همنوازی نوازنده عراقی با زنان ایرانی

نیوشا بریمانی سرپرست گروه نوشه جزئیات کنسرت جدید این گروه را اعلام کرد.

ایران آرت: کنسرت گروه نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی با همراهی گروه آریفا سه‌شنبه ۱۵ مردادماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

آریفا یک گروه بین‌المللی متشکل از موزیسین‌هایی با ملیت‌های مختلف ازجمله آلمان، بلغارستان، چین، هلند و یونان است. در کنسرت پیش رو سه عضو این گروه شامل فرنز ون چسی پیانیست و آهنگساز، اس جاهین دیورینگ نوازنده پرکاشن و دورنزو جیسپی نوازنده ساکسیفون حضور خواهند داشت.

نیوشا بریمانی سرپرست نوشه درباره کنسرت جدید گروه گفت: این روزها مشغول تمرین برای برگزاری تازه‌ترین کنسرت گروه نوشه هستیم. نزدیک به هفت سال است با گروه آریفا همکاری می‌کنیم. البته به خاطر داشتن خوانندگان خانم در این کنسرت و محدودیت‌های موجود مجبور به حذف برخی از اعضای گروه شدیم و درنهایت صرفاً سه نفر از اعضای آریفا در کنسرت ما را همراهی خواهند کرد.

این کمانچه‌نواز افزود: کنسرت نوشه و آریفا در راستای گفت‌وگوی تمدن‌ها و در حقیقت یک کنسرت صلح است. ما برای کنسرت شعار “و چنین نقش دست‌هایمان یکی می‌شود” را انتخاب کرده‌ایم که تأکید می‌کند زبان مشترک همه ما موسیقی است.

بریمانی ۳۵ ساله که دانش‌آموخته دانشگاه عالى موسیقى است، توضیح داد: قرار است در این اجرا ۱۱ قطعه به‌صورت بی‌کلام اجرا شود. هژار (حسین) زهاوی نوازنده عراقی هم به‌عنوان نوازنده مهمان با ما همکاری خواهد کرد. این نوازنده سرشناس سازهای کوبه‌ای برای اجرا در کنسرت مشترک نوشه و آریفا هیچ دستمزدی از ما دریافت نخواهد کرد.

بریمانی همچنین گفت: برگزاری کنسرت با یک گروه خارجی به خاطر هزینه‌های بالای آن بسیار مشکل است، اما خوشبختانه با کمک رضا حدادیان مدیرعامل خطوط هوایی وارش توانستیم بخش زیادی از هزینه‌ها را پرداخت کنیم و بارمان کمی سبک‌تر شد.

سرپرست گروه نوشه در پایان درباره برنامه‌های بعدی گروه خود گفت: بعد از ماه‌های محرم و صفر دو اجرای دیگر ویژه بانوان به صحنه خواهیم برد. برنامه‌ای هم برای یک اجرای مختلط و باکلام داریم که البته فعلاً نهایی نشده است.

 

کنسرت خواننده زن نیوشا بریمانی‌‌‌ نوازنده زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین