کد خبر: 37904 A

هزینه گزاف مردم آمریکا برای شنیدن موسیقی

هزینه گزاف مردم آمریکا برای شنیدن موسیقی

آمریکایی‌ها در سال جاری 26 میلیارد دلار بابت خدمات اشتراک موسیقی و ویدئو هزینه کرده‌اند.

ایران آرت: مردم آمریکا در میزان هزینه برای موسیقی و ویدیو با مبلغ ۲۶ میلیارد دلار در سال جاری رکورد بالاترین رقم هزینه در این حوزه را به خود اختصاص دادند. این آمار نسبت به سال گذشته که ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده بیش از ۴ میلیارد دلار و نسبت به سال ۲۰۱۷ به میزان دوبرابر رشد داشته است.

بنابر برآورد ارائه شده از موسسه فناوری مصرف‌کنندگان، آمریکایی‌ها در سال جاری ۲۶ میلیارد دلار بابت خدمات اشتراک موسیقی و ویدیو هزینه کرده‌اند.

به گزارش فارس، تنها میزان درآمد بخش موسیقی شرکت اپل با نام «اپل موزیک»( Apple Music) و «اسپاتیفای»(Spotify) در فروش اینترنتی موسیقی به مردم آمریکا ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. این آمار نشان از رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد.

از طرف دیگر میزان درآمد خدمات فروش ویدیوهای اینترنتی ۲۵ درصد افزایش داشته است و در سال ۲۰۱۹ ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

بنابر پیش‌بینی موسسه فناوری مصرف‌کنندگان، این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۳۲ میلیوارد و ۳۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

با این وجود هنوز میزان درآمد موسیقی و ویدیو در اینترنت در مقایسه با درآمد فروش بازی‌های ویدیویی کمتر است. درآمد بازی‌های ویدیویی در سال جاری میلادی ۳۹ میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود این درآمد در سال ۲۰۲۰ به رقم ۴۲ میلیارد دلار برسد.

البته تمام این ارقام در مقایسه با میزان درآمد از محل خدمات الکترونیکی، بسیار ناچیز است چراکه آمریکایی‌ها در سال جاری برای وسایل الکترونیک مبلغ هنگفت ۴۰۱ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۸ به میزان ۲/۲ درصد رشد داشته است.

با این وجود مادامی که بخش درآمد نرم‌افزاری سالانه ۱۴ درصد رشد داشته اما انتظار می‌رود درآمد بخش سخت‌افزاری به میزان ۰.۳ سه دهم درصد کاهش داشته باشد و همین عوامل انگیزه کمپانی‌هایی چون اپل را برای تمرکز بیشتر بر روی ارائه خدمات نرم‌افزاری بیشتر می‌کند.

 

موسیقی خواننده اسپاتیفای اپل موزیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین