کد خبر: 37807 A

کنسرت دو اسطوره راک در هایدپارک/ عکس

کنسرت دو اسطوره راک در هایدپارک/ عکس

باب دیلن و نیل یانگ پس از 27 سال بار دیگر به طور همزمان در یک شب روی صحنه رفتند، هرچند این‌بار فرصت همنوازی با یکدیگر را پیدا نکردند.

ایران آرت: غروب روز جمعه ۱۲ ژوئیه، باب دیلن و نیل یانگ از بزرگترین ترانه‌سراها و خوانندگان موسیقی راک قرن بیستم اجراکنندگان اصلی یک کنسرت در هایدپارک لندن بودند.

نیل یانگ که اول به روی صحنه رفته بود، به شوخی رو به به تماشاگران گفت: "تا به حال هرگز در نور روز اجرا نکرده بودم. خیلی خوب است که همه شما را می‌بینم."

این کنسرت ابتدا قرار بود بخشی از مجموعه کنسرت‌های "بانک بارکلیز" باشد اما پس از اینکه نیل یانگ اعلام کرد که حاضر نیست در فستیوالی که نام یکی از سرمایه گذاران تولید سوخت‌های فسیلی بر آن قرار دارد، برنامه اجرا کند، اجرای روز جمعه بدون داشتن حامی مالی و به طور مستقل با درآمد بلیط‌های فروخته شده برگزار شد.

طرفداران نیل یانگ از این اقدام او که در راستای حمایت از محیط زیست بوده، حمایت کردند.

2
نیل یانگ در کنسرت هایدپارک لندن

باب دیلن، ۷۸ ساله، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که بارها جوایز معتبر موسیقی از جمله چندین جایزه گرمی را دریافت کرده است. این هنرمند در سال ۲۰۱۶ به خاطر ترانه‌هایش برنده نوبل ادبیات شد.

نیل یانگ، ۷۴ ساله، آهنگساز، خواننده و نوازنده کانادایی است. او از جمله هنرمندانی بود که خواسته بودند دونالد ترامپ از پخش آهنگهای آنها در گردهمایی‌های خود و مبارزات انتخاباتی و برای به هیجان آوردن شرکت‌کنندگان، خودداری کند. نیل یانگ چند جایزه جونو و گرمی گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، یانگ و دیلن قبلا در سال ۱۹۹۲ با هم همزمان روی صحنه نواخته بودند. این اجرا آن زمان همراه با اریک کلاپتون و جانی کش در کنسرت بزرگ نیویورک بود که به مناسبت سی سال موسیقی آمریکا برگزار شده بود.

bob-dylan-neil-young-march-1975
کنسرت مشترک باب دیلن و نیل یانگ در سال ۱۹۹۲ 

آخرین کنسرت این گروه در سال ۱۹۷۶ اجرا شد که در فیلم مستندی که مارتین اسکورسیسی، فیلمساز آمریکایی به نام آخرین والس ساخته است، جاودانه شد.

طرفداران منتظر بودند که این اتفاق دوباره بیافتد و هر دو همزمان روی سن بیایند ولی این اتفاق نیافتاد. باب دیلن به تنهایی وارد صحنه شد و مستقیم پشت پیانو نشست.

image
موسیقی باب دیلن در کنسرت هایدپارک

باب دیلن موسیقی راک نیل یانگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین