کد خبر: 37568 A

پدر موسیقی بوسا نووا درگذشت

پدر موسیقی بوسا نووا درگذشت

پدر موسیقی بوسا نووا عصر روز شنبه در خانه خود در ریودوژانیرو از دنیا رفت.

ایران آرت: ژوائو گیلبرتو، خواننده و نوازنده سرشناس برزیلی و پدر موسیقی بوسا نووا در خانه خود در ریودوژانیرو از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۸۸ سال داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، گیلبرتو عصر روز شنبه درگذشت و خبر مرگ او را پسر و عروس‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. هر چند هنوز دلیل مرگ این موسیقیدان نامدار مشخص نشده است. ژوائو در ایالت باهیا در شمال شرقی برزیل به دنیا آمد و از ۱۸ سالگی خواندن را آغاز کرد.

پس از مهاجرت به ریودوژانیرو، قطعه موسوم به «نه به بلوز» را منتشر کرد که کارشناسان آن را نخستین گام در پیدایش موسیقی موسوم به بوسا نووا می‌دانند. با انتشار آلبوم «گتس/گیلبرتو» در ۱۹۶۴ که کار مشترک استن گتس (ساکسیفن‌نواز آمریکایی) و گیلبرتو بود، موسیقی بوسا نووا در سراسر دنیا شناخته شد و میلیون‌ها نسخه از آن در جهان به فروش رسید. قطعه «دختری از ایپمانما» با صدای استرود (همسر آینده گیلبرتو) از محبوب‌ترین قطعه‌های آلبوم بود.

بسیاری از چهره‌های سرشناس موسیقی برزیل در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرگ ژوائو گیلبرتو را تسلیت گفتند و آن را یک ضربه بزرگ به موسیقی این کشور دانستند. بوسا نووا ترکیبی نو و باکلام از موسیقی‌های سامبا و جاز برزیلی است که فقط شش سال ادامه یافت اما بسیار محبوب شد و هنوز هم در گوشه و کنار دنیا هوادار دارد.

 

خواننده نوازنده موسیقی برزیل ژوائو گیلبرتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین