کد خبر: 37291 A

اگر علیرضا عصار آهنگم را می‌خواند خواننده نمی‌شدم

اگر علیرضا عصار آهنگم را می‌خواند خواننده نمی‌شدم

رستاک حلاج می‌گوید: حال موسیقی ما امروز اصلا خوب نیست و شرم‌آور است که اسم این متن‌ها را ترانه بگذاریم و خیلی‌ها که می‌خواهند کار جدی کنند می‌گویند امکان ندارد.

ایران آرت: رستاک حلاج، خواننده پاپ و ترانه‌سرا که در سومین همایش "گفت‌وگوهای انتقال تجربه در حوزه ادبیات" در تالار شهر سخن مشهد می‌گفت، بیان کرد: امروز به این نتیجه رسیدم که اگر دنبال آن چیزی که درونت است، بروی و کار خودت را بکنی و جدی بگیری، مخاطب جدی می‌گیری.

وی افزود: تا امروز رکورد چند دقیقه‌ای برای پرشدن کنسرت نداشته‌ام، 9 سال است که من آواز می‌خوانم و با مخاطب‌هایم بزرگ می‌شوم که به هیچ قیمتی حاضر نیستم از دست بدهم و یاد گرفتم که کاری که به آن اعتقاد و ایمان دارم را ادامه بدهم و خودم را به خاطر هیچ چیز تغییر ندهم.

حلاج گفت: من متولد ۱۳ تیر ۱۳۶۲ تهران خیابان پیروزی از یک خانواده بسیار بسیار متوسط از نظر اقتصادی و طبقاتی اما قوی در ادبیات و موسیقی هستم که بزرگ‌ترین میراث من است. منصور ضابطیان روزی به من گفت، اگر کسی رستاک حلاج باشد و نرود سراغ هنر کار عجیبی کرده است.

به گزارش ایسنا، این خوانده و ترانه‌سرا تصریح کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که موسیقی درست را می‌شنیدم. پدر من از آنجایی‌که بسیار اهل ادبیات و هنر بود و شاخه‌های زیادی را تجربه کرده بود، اصلا دلش نمی‌خواست که پسرش دنبال هنر و موسیقی رود و اصرار داشت که درس بخوانم، تا این‌که مادر آنقدر اصرارهای من را دید که به‌ صورت پنهانی گیتاری را برای من خرید.

وی ادامه داد: قبل از آن، از شنیدن صدای جادویی فرامز اصلانی شیفته این مرد شدم و تصمیم گرفتم خواننده شوم، اولین تصمیمم این بود که خواننده شوم و به عشق خوانندگی با آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی آشنا شدم. رستاک کارش را شروع کرد و آن‌موقع یک‌تنه کارم را انجام دادم.

این خواننده و ترانه‌سرا عنوان کرد: در جلسات ترانه مرحوم افشین یداللهی شرکت می‌کردم و ترانه‌هایی را نوشتم و رفته رفته با استقبال حضار روبرو شدم و با ترانه آشنا شدم که به صورت جدی دنبال کردم و در کنارش نوازندگی را به صورت آکادمیک فرا گرفتم.

‌حلاج گفت: 18 سالم بود و یکی از اتفاقات مهم زندگی‌ام آشنایی با علیرضا عصار بود و خط فکری داشت و هرچیزی نمی‌خواند و می‌فهمیدم با بقیه متفاوت است. یک روز به پدرم گفتم ایشان را پیدا کن، می‌خواهم با او صحبت کنم و پدرم با مدیر برنامه‌اش تماس گرفت و جدی برخورد نکرد و اولین کارم را که شنید خوشش آمد و فردای آن روز با علیرضا عصار قرار گذاشتیم.

وی با اشاره به این‌که در همان سن قطعاتی را تحویل دادم که در آلبومش داشته‌ باشد، بیان کرد: زمان انتشار آلبوم رابطه آن دو نفر شکراب شد و آلبوم بیرون نیامد و شکست عاطفی بزرگی را در زندگی‌ام خوردم و احساس می‌کنم، این شکست آغاز کامیابی امروز من بوده‌است که شاید اگر علیرضا عصار کار من را می‌خواند به سراغ خوانندگی نمی‌رفتم و به همان ترانه‌سرایی راضی بودم.

این خواننده و ترانه‌سرا خاطرنشان کرد: آن اتفاق مرا ترغیب کرد که برای شنیده شدن کارم نیازی به صدای کسی نداشته‌ باشم. حال موسیقی ما امروز اصلا خوب نیست و شرم‌آور است که اسم این متن‌ها را ترانه بگذاریم و خیلی‌ها که می‌خواهند کار جدی کنند می‌گویند امکان ندارد.

 

موسیقی پاپ کنسرت علیرضا عصار رستاک حلاج رستاک پاپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین