کد خبر: 37072 A

اهدای بالاترین نشان غیرنظامی فرانسه به خواننده مشهور/ عکس

اهدای بالاترین نشان غیرنظامی فرانسه به خواننده مشهور/ عکس

رئیس جمهوری فرانسه نشان "لژویون دونور" عالیترین نشان غیرنظامی این کشور را به التون جان اهدا کرد.

ایران آرت: طی مراسمی در کاخ الیزه، "لژیون دونور" بالاترین نشان افتخار غیرنظامی در فرانسه به التون جانستاره مشهور موسیقی بریتانیا و جهان اعطا شد.

این نشان در حضور امانوئل مکرون و هزاران نفر دیگر به التون جان داده شد. امانوئل مکرون در این مراسم درباره التون جان چنین گفت:"او شخصیتی است که می‌تواند برای همگان یک الگو باشد". مکرون در مقابل همسر التون جان و دو فرزندش، نشان لژیون دونور را به سینه ی او نصب کرد.

دفتر رئیس جمهور فرانسه نیز التون جان را به عنوان یک "نابغه موسیقی" ستایش کرد.

D8DB98C1-BEB0-480E-932D-31738835D57E_w1023_s

التون جان نیز از این موقعیت استفاده کرد و سخنی رو به رهبران جهان و جوانان، برای تشویق به مبارزه با ایدز، سل و مالاریا ابلاغ کرد. همچنین به این نکته اشاره داشت که ۲۷میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ و با کمکی بالغ بر ۱۳ میلیارد یورو توانسته‌اند از پس بیماری‌هایشان بربیایند.

این خواننده و نوازنده افزود: "ما باید بهتر کار کنیم تا این اتفاق به یک امر غیرممکن تبدیل شود.موفقیت ضروری است و اهمیت ویژه ای برای من دارد. این مبارزه، هرروز قدرت فوق العاده روح انسان را بیان می‌کند و همین روح قوی است که من را تا دریافت جایزه لژیون دونور همراهی کرد."

التون جان صاحب یک مرکز مبارزه با ایدز است که ۲۵سال است به فعالیت می‌پردازد و تا به حال ۴۵۰میلیون یورو برای مبارزه با این بیماری فراهم کرده است.

التون جان خواننده، آهنگساز، و نوازنده پیانو اهل انگلستان است. تا به امروز بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آثار التون جان در جهان به فروش رسیده‌ است و  به همین خاطر او به یکی از موفق‌ترین هنرمندان جهان در تمام دوران‌ها تبدیل شده‌است. بیش از ۵۰ اثر او در جدول ۴۰ ترانه برتر انگلستان ثبت شده‌ است. او در سال ۲۰۱۷ در فیلم "کینگزمن: محفل طلایی" بازی کرد. 

التون جان امانوئل مکرون لژیون دونور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین