کد خبر: 3666 A

اردیبهشت موسیقی در راه است/زمان و مکان 30 کنسرت

اردیبهشت موسیقی در راه است/زمان و مکان 30 کنسرت

پس از شور نوروز کنسرت های موسیقی، خیلی از خوانندگان بیکار ننشستند و برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها با سالن‌های مختلف به توافق رسیدند.

ایران آرت : مینا آتشی : تفاوت کنسرت‌های پیش رو با کنسرت‌های نوروزی در این است که کنسرت‌های نوروزی بیشتر در چند شهر خاص چون تهران، آبادان، بندرعباس، قشم، چالوس، نور، متل قو، رامسر و انزلی برگزار شدند اما در هفته‌های آتی کنسرت‌های موسیقی در شهرهای بیشتری از کشور به اجرا در می‌آید. همچنین در کنسرت‌های پیش رو، اجراهایی از سبک‌های موسیقی کلاسیک نیز دیده می‌شود که این جنس از اجراها در کنسرت‌های نوروزی وجود نداشت. 

در ادامه برنامه کنسرت‌های موسیقی پاپ، سنتی، تلفیقی، کلاسیک و نواحی را از 16 فروردین تا پایان اردیبهشت ماه 96 بررسی خواهیم کرد:

محمد علیزاده – سالن میلاد (16 ،17 و 18 فروردین)

پرکارترین خواننده موسیقی در سال 95، سال جدید را هم با کنسرت‌های پرشمار آغاز کرده است. محمد علیزاده که در سال گذشته بیش از صد سئانس کنسرت در سالن‌های مختلف کشور برگزار کرد، در روزهای 16 ،17 و 18 فروردین ماه طی 6 سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به  صحنه می‌رود. این خواننده که در نوروز تور کنسرت‌های شهرستانی را در شهرهای انزلی، متل قو، رامسر و چالوس برگزار کرده بود، در روز 21 فروردین در سالن قلاویزان (ایلام) و در روز 30 فروردین در سالن خلیج فارس (شهریار) اجرا می‌کند. علیزاده قطعات آلبوم جدید خود را همراه با منتخبی از آثار گذشته‌اش اجرا می‌کند. اعضای ارکستر او نیز عبارتند از: امیرحسین اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و کیبورد)، علی‌ شهبازی (نوازنده گیتار الکتریک)، اشکان موسوی (نوازنده و سولیست ویولن)، بهمن میرزازاده ( نوازنده بوزوکی و گیتار)، محمد شعبانی (نوازنده پرکاشن)، اشکان صدیق‌آذر (نوازنده لانچ پد)، علی‌ پورنگهبان (نوازنده گیتار باس)، ایمان ذاکری (نوازنده درامز) و داوود اریکه (نوازنده ساکسیفون).

ارکستر سمفونیک تهران – تالار وحدت (24 و 25 فروردین)

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در ادامه اجراهای خود در روزهای 24 و 25 فروردین در تالار وحدت به صحنه می‌رود. این ارکستر در کنسرت پیش رو رپرتواری شامل آثار اورتور عروسی فیگارو (ولفگانگ آمادئوس موتزارت)، سوئیت دریاچه قو (پیتر ایلیچ چایکوفسکی) و شهرزاد (ریمسکی کرساکف) را به رهبری شهرداد روحانی می‌نوازد. آخرین اجرای کلاسیک ارکستر سمفونیک تهران پیش از این در روز 6 اسفند ماه سال 95 برگزار شده بود که در آن کنسرت نیز ارکستر سمفونیک تهران قطعات فوق را به همراه چند اثر خارج از برنامه اجرا کرد.

پردگیان باغ سکوت – شهرستان‌ها (30 فروردین - 6 اردیبهشت)

تور کنسرت‌ شهرستان‌های "پردگیان باغ سکوت" با هنرمندی کیهان کلهر از اواخر ماه جاری در شهرستان‌های مختلف کشور آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. "پردگیان باغ سکوت" از جمله کنسرت‌های پرطرفدار سال 95 بود که در آن کیهان کلهر به عنوان آهنگساز و نوازنده کمانچه به همراهی نوید افقه (تنبک)، هادی آذرپیرا (تار) و علی بهرامی‌فرد (سنتور) به روی صحنه می‌رود. طبق برنامه جدید کنسرت "پردگیان باغ سکوت"، کیهان کلهر و سه نوازنده دیگر در روزهای 30 فروردین (رشت)، 1 اردیبهشت (کاشان)، 3 اردیبهشت (شیراز)، 5 اردیبهشت (اصفهان) و 6 اردیبهشت (یزد) به روی صحنه خواهند رفت. همچنین کیهان کلهر در اواسط اردیبهشت ماه همراه با علیرضا قربانی یک تور کنسرت آمریکایی را برگزار خواهد کرد. 

گروه کر فلوت تهران – تالار رودکی (31 فروردین و 1 اردیبهشت)

گروه کر فلوت تهران به رهبری سعید تقدسی و به سرپرستی فیروزه نوایی در سومین اجرای رسمی خود در تهران در روز‌های 31 فروردین و 1 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود. این گروه کر فلوت در کنسرت پیش رو قطعاتی از آهنگسازانی چون "باخ"، "موتسارت"، "شیماروزا"، "هندل"، "ویوالدی" و "خاچاطوریان" را اجرا می‌کند. در این کنسرت 5 ساز پیکولو، فلوت، فلوت‌آلتو، فلوت‌باس و کنتر باس نواخته می‌شود. گروه کر فلوت تهران در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نیز به روی صحنه رفت و اجرای خوبی را از خود بر جای گذاشت. 

محسن یگانه – برج میلاد (6 و 7 اردیبهشت)

محسن یگانه در روزهای 6 و 7 اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به صحنه می‌رود. پس از حدود دو سال دوری خوانندگان موسیقی پاپ از این سالن، به نظر می‌رسد که اکنون سالن همایش‌های برج با خوانندگان پاپ آشتی کرده و اجازه اجرای خوانندگان پاپ از جمله یگانه در این سالن داده می‌شود. این خواننده در نوروز نیز یک اجرا در سالن همایش‌های برج میلاد داشت. وی همچنین پیش از اجرای 4 سئانس در روزهای 6 و 7 اردیبهشت در برج میلاد، در شهرهای شاهرود (27 و 28 فروردین) و خرم‌آباد (31 فروردین) نیز به روی صحنه می‌رود. در این کنسرت‌ها میلاد پرقوه (پیانو و کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار بیس)، محمدرضا زارعی (ویولن)، محمد زرنوش (کلارینت، ساکسفون)، رادین رفیع‌زاده (درامر)، وحید قاسمی (پرکاشن، دمام) و وحید عویدی (گیتار) محسن یگانه را همراهی خواهند کرد. 

رستاک حلاج – برج میلاد (8 اردیبهشت) 

دومین کنسرت رسمی رستاک حلاج پدیده سال‌های نه چندان دور موسیقی با فاصله 4 ماه از نخستین کنسرت او در روز 8 اردیبهشت برگزار می‌شود. این خواننده پیشتر در شب یلدا به همراه اشکان دباغ (رهبر ارکستر)، پیمان جوینده (پیانو)، بهرنگ معتمدی (ویلنسل)، وحید قاسمی (پرکاشن)، آرتور آواساپیان (ساکسیفون)، شروین شهبازی (گیتار کلاسیک)، سینا پرتوی (درامز)، مجید پروریان (گیتار بیس)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک) و مهدی آقازاده (گیتار) اولین کنسرت خود را در در سالن میلاد برگزار کرده بود. وی اکنون خودش را برای اولین اجرا در سالن همایش‌های برج میلاد آماده می‌کند. رستاک در کنسرت پیش رو آلبوم "پاییز سال بعد" را اجرا خواهد کرد. 

سالار عقیلی – تالار وحدت (8، 9 و 10 اردیبهشت)

سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی پس از چند اجرا در اواخر سال 95 در برج میلاد، در اردیبهشت ماه سال جاری یک بار دیگر در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. این خواننده در روزهای 8،9 و 10 اردیبهشت به همراه ارکستر "راز و نیاز" در تالار وحدت سه اجرا برگزار می‌کند که تا کنون بلیت‌های اجرای روز 8 اردیبهشت به اتمام رسیده است. سالار عقیلی در کنسرت پیش رو قطعات چند آلبوم جدید خود را که در سال 95 منتشر کرد برای طرفداران موسیقی سنتی خواهد خواند. همچین اجرای قطعاتی چون "وطن" نیز از برنامه‌های این خواننده برای اکثر کنسرت‌هایش است. 

محمد معتمدی – تالار وحدت (10 اردیبهشت)

محمد معتمدی خواننده موسیقی در ادامه تور کنسرت "کویر" در روز 10 اردیبهشت، از ساعت 18 در تالار وحدت میزبان هوادارانش خواهد بود. در این کنسرت محمد معتمدی علاوه بر اجرای آثاری چون "کویر" و "پرواز" به اجرای آوازهای بداهه روی اشعار شاعران معاصر و کهن ایران زمین می پردازد. امیرمهدی مقدم (نوازنده عود و تنظیم کننده قطعات)، مسیح مردیها (نوازنده ویولنسل)، احمد محمودیان (نوازنده دودوک و کلارینت)، داوود اسلفی (نوازنده پیانو) و پویان جمشیدی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند. همچنین محمد معتمدی کنسرت "کویر" را در اردیبهشت‌ماه در شهرهای شیراز، آمل و کاشان نیز روی صحنه خواهد برد.

کاوه آفاق – برج میلاد (20 اردیبهشت)

کاوه آفاق در روز 20 اردیبهشت برای نخستین بار در برج میلاد به روی صحنه می‌رود و یک پرفورمنس ملی-میهنی را اجرا می‌کند.  او قصد دارد در این کنسرت با پرفورمنسی متفاوت، ایران را به عنوان سرزمینی متمدن و کهن و در عین حال صلح‌طلب معرفی خواهد کرد. این کنسرت به همت موسسه "ققنوس" و با تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان برگزار می‌شود و زمان شروع بلیت‌فروشی‌های آن متعاقباً اعلام می‌شود. همچنین پیش از این کنسرت کاوه آفاق در روز 21 فروردین برای اولین بار در سالن نامجو شهر رشت به اجرا خواهد پرداخت. آفاق این روزها یک بَند جدید با عنوان گروه "کاوه آفاق" تشکیل داده که اجراهای روی صحنه‌ای و تولیدات استودیویی خود را با حضور آن‌ها به نتیجه می‌رساند. اعضای این گروه عبارتند از آرمان مهربان (رهبر ارکستر)، آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام زمانی (درامز)، یزدان آهی (سازهای سنتی) و مهرداد حامدی (باس).

سیمین غانم – تالار وحدت (21، 22 و 28 اردیبهشت)

سیمین غانم خواننده قدیمی موسیقی بانوان در تازه‌ترین برنامه خود در روزهای 21، 22 و 28 اردیبهشت‌ماه از ساعت 14:30 در تالار وحدت شهر تهران از بانوان علاقه‌مند به موسیقی پذیرایی خواهد کرد. خالق قطعه جاودانه "گل گلدون من" در این اجراها همراه با گروهش متشکل از فروغ فضلی (پیانو) ، آزاده شمس (ویولن)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) به روی صحنه می‌رود. غانم معمولاً کنسرت‌هایش را با قطعه‌ای در مدح امام علی (ع) آغاز می‌کند که این قطعه در کنسرت اردیبهشت نیز اجرا خواهد شد. وی همچنین در کنار اجرای چند قطعه ماندگار و قدیمی خود چون "گل گلدون"، "مرد من"، "سیب"، "آسمان آبی"، "حلقه"، "گل پامچال" و "بی قرار"، چند اثر جدید نیز از ساخته‌های خودش و همچنین یک قطعه محلی را برای بانوان می‌خواند.

حامی – تالار وحدت (24 و 25 اردیبهشت)

حمیدرضا حامی خواننده نسل اول موسیقی پاپ در ادامه کنسرت‌های خود در تالار وحدت، در روزهای 24 و 25 اردیبهشت نیز در این سالن به روی صحنه می‌رود. این خواننده در نیمه دوم سال 95 چند کنسرت را در تالار وحدت برگزار کرد که از اجراهای او استقبال خوبی به عمل آمد. رضا لمعانی (گیتار)، کسری سبک‌تکین (گیتار) باس، علیرضا میرآقا (پرکاشن و ترومپت)، امیرمیلاد نیکزاد (درامز)، ترانه پوریوسف (فلوت)، علی جعفری‌پویان، تینا جامه‌گری، دانیال جورابچی، سانوا عندلیبی و نوید شعبان‌زاده (ویولن)، بهرنگ معتمدی (ویولنسل) و رضا تاجبخش (پیانو) اعضای ارکستر حامی را برای کنسرت پیش رو تشکیل می‌دهند. گفتنی است که حمید حامی در روز 31 فروردین نیز یک کنسرت را طی دو سئانس در تالار ابریشم شهر فومن برگزار می‌کند.

کنسرت‌های شهرستان‌ها

علاوه‌بر محسن یگانه، محمد علیزاده، کاوه آفاق و حمید حامی که به کنسرت آن‌ها در شهرستان‌ها اشاره شد، خوانندگان دیگری نیز در شهرستان‌های کشور به روی صحنه خواهند رفت. طبق برنامه، حامد همایون در روزهای 16 و 17 فروردین طی چهار سئانس در سینما جهان نما شهر چالوس اجرا دارد. حسین خواجه‌امیری در روز 19 فروردین برای اجرا در سالن کوثر شهر قزوین به این شهر سفر می‌کند و احسان خواجه‌امیری در روز 21 فروردین در سالن "چیچک" مهمان مردم تبریز است. کنسرت گروه "آهنگ" به خوانندگی وحید تاج نیز در روز 25 فروردین در کرمانشاه برگزار می‌شود. همچنین علی زندوکیلی در روزهای 27 فروردین (گنبد کاووس) و 28 فروردین (بابلسر) در حضور مردم شمال کشور می‌خواند. اجرای امید حاجیلی در سالن هلال احمر کرمان در روز 28 فروردین برگزار می‌شود و فرزاد فرزین نیز در اولین روز از دومین ماه سال در سالن نمایشگاه بین‌المللی قزوین به روی صحنه خواهد رفت. علاوه‌بر این در روز 14 اردیبهشت ماه نیز رسیتال پیانو شهرداد روحانی در سالن سلمان هراتی شهر ساری برگزار خواهد شد. 

کنسرت‌های فرهنگسرای نیاوران

طی یک ماه و نیم آینده در فرهنگسرای نیاوران نیز چند اجرای موسیقی برگزار می‌شود. بر این اساس در روز 26 فروردین از ساعت 21 کنسرت "سفر آوازی ایران و سوئد" به رهبری اریک وستبرگ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. در روز 31 فروردین، گروه "نغمه‌های سکوت" به سرپرستی نگار دستمالچی در همین سالن اجرا دارد و دو اجرا نیز در اواخر ماه آتی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در روز دو شنبه 25 اردیبهشت گروه موسیقی "داتام" به سرپرستی و آهنگسازی آنا رام رضایی و در روز چهارشنبه 27 اردیبهشت گروه "مهوار" (ویژه بانوان) در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کنند. 

سایر کنسرت‌ها

سایر کنسرت‌های موسیقی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری بدین شرح است: در روز جمعه اول اردیبهشت از ساعت 21:30 گروه "ساز و آژین" به سرپرستی حسین صفامنش در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

گروه "مهبد" به خوانندگی مهدی قاسمی نیز در روز 18 اردیبهشت در این سالن به اجرای موسیقی می‌پردازد.

همچنین در روز 22 فروردین نیز از ساعت 21، کنسرت گروه "آرون" به خوانندگی حجت دهباشی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

کنسرت موسیقی کردی گروه "هانا" نیز در روز 24 فروردین در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران به صحنه خواهد رفت.

 

کنسرت موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین