کد خبر: 36237 A

از بازی در سریال تا دو آلبوم جدید/ دندانم شکست ولی دلم راضی است

از بازی در سریال تا دو آلبوم جدید/ دندانم شکست ولی دلم راضی است

رضا یزدانی از انتشار آلبوم جدیدش تا یکی دو ماه آینده و علاقه خود برای ادامه حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها خبر داد.

ایران آرت: پرنیان سلطانی در همشهری نوشت: 20سال است که خواننده است و همه او را با صدای خاص، سبک موسیقی منحصر به‌فرد و ترانه‌های اجتماعی و نوستالژیکش می‌شناسیم. اما چند سالی می‌شود که فعالیت‌های این خواننده نام‌آشنا با دنیای نمایش هم گره خورده است؛ از خواندن برای فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی و حتی تئاتر بگیرید تا رفتن مقابل دوربین کارگردان‌های مطرح که باعث‌شده چهره‌اش هم مانند صدایش شناخته‌شده باشد. صحبت از رضا یزدانی است!

به بهانه جدیدترین نقش رضا یزدانی در سریال "از یادها رفته"، سراغی از او گرفتیم تا برایمان از نخستین تجربه بازی‌اش در یک مجموعه تلویزیونی و سختی کار درآوردن نقش مهراد مستوفی، بوکسور عاشق تلویزیون بگوید.

خوانندگی کجا، بازیگری کجا! از ابتدا چطور پای‌تان به دنیای سینما باز شد؟

من فیلم‌بین قهاری هستم و سینما را از قبل به‌صورت خیلی جدی دنبال می‌کردم. آرشیو بسیار مفصلی از فیلم‌های مطرح دنیا دارم و تمام کارهای کارگردان‌های نام‌آشنا از تارکوفسکی و کیشلوفسکی تا نولان، لینچ، اسکورسیزی و تارانتینو را دیده‌ام. برای همین بازیگری را از خیلی قبل‌تر دوست داشتم و از آنجا که عاشق تجربه‌های جدید هستم و اتفاق‌های تازه‌ را دوست دارم، وقتی برای نخستین بار به من پیشنهاد رفتن مقابل دوربین داده شد با روی باز پذیرفتم.

تیتراژخوانی و گره‌خوردن با دنیای نمایش را چقدر در بازیگر‌شدن‌تان مؤثر می‌دانید؟ یعنی فکر می‌کنید اگر خواننده نبودید بازیگر می‌شدید؟

خب قطعا بی‌تأثیر نیست. من سال‌ها کنار مسعود کیمیایی کار کرده‌ام و از نزدیک با سینمای ایران آشنا شده‌ام. هم‌اکنون بیشترین تیتراژ سینما را خوانده‌ام و از این نظر با اختلاف نسبت به دیگر همکارانم بیشترین کار تیتراژ را داشته‌ام. تیتراژخوانی برای بیش از 20فیلم سینمایی و 11مجموعه تلویزیونی قطعا باعث ارتباط بیشترم با سینما شده و حتما در ورودم به عرصه بازیگری نقش زیادی داشته است.

اولین تجربه بازیگری‌تان فیلم "حکم" مسعود کیمیایی بود. درست است؟

بازیگری نه به آن شکل، اما بله، نخستین‌بار در فیلم حکم بود که مقابل دوربین قرار گرفتم. بعد از آن هم در چندین اثر سینمایی و تلویزیونی حضور داشته‌ام، اما جدی‌ترین کارهایم تا پیش از سریال از یادها رفته، بازی در فیلم‌های طهران تهران، بوی گندم و تیک‌آف بود.

این نخستین باری است که در یک سریال تلویزیونی بازی می‌کنید. کار در این سریال تاریخی که بیش از یک سال زمان برد، برایتان سخت نبود؟

چرا، خیلی هم سخت بود. من پیش از این در فیلم‌های سینمایی‌ای بازی کرده بودم که نهایتا یک‌ماه یا 40روز وقتم را می‌گرفت. اما برای این سریال، نزدیک به یک سال‌و‌نیم وقت گذاشتم. به هر حال من یک خواننده‌ام، باید سالانه یک آلبوم منتشر و کنسرت‌های داخلی و خارجی برگزار کنم. من در همین مدت بازی در از یادها رفته، تور "20سال با رضا یزدانی" را داشتم؛ 10اجرا در تهران رفتم و در شهرهای رشت، شیراز، اصفهان، کرمان، ‌تبریز و... کنسرت برگزار کردم.  هماهنگ‌کردن این اجراها با فیلمبرداری سریال واقعا کار سختی بود و خیلی از من انرژی گرفت. به‌طوری که دیگر نتوانستم برای کنسرت‌های خارج از کشورم کاری انجام بدهم. ضمن اینکه خاطره‌های خیلی بدی هم از این سریال دارم. فروردین سال گذشته پشت میز گریم نشسته بودم که خبر فوت پدرم را برایم آوردند. یک هفته بعد هم باید سر فیلمبرداری می‌رفتم، چون کار می‌خوابید. در قسمت 13سریال و در مسابقه بوکس هم دندانم شکست که هنوز هم درگیر آن هستم. اما با همه اینها وقتی استقبال مردم از سریال و نقشم را دیدم، به این باور رسیدم که انتخابم درست بوده و بازی در این سریال برایم تجربه خیلی خوبی بوده است.

رضا یزدانی

به‌نظر می‌رسد می‌خواهید بازیگری را حرفه‌ای ادامه بدهید؛ درست است؟

من 20سال است که خواننده‌ام و قطعا اولویت اول و آخرم خوانندگی است اما در کنار آن به‌خاطر علاقه‌ای که به بازیگری دارم، بدم نمی‌آید این هنر را هم جدی‌‌تر دنبال کنم. بعد از پخش سریال از یادها رفته، پیشنهادهای زیادی برای بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دارم. اما اول باید کار 2 آلبومی که در دست تهیه دارم انجام بدهم و تور کنسرت‌های خارجی‌ام را برگزار کنم چون در زمان بازی در سریال از یادها رفته نتوانستم اجراهای خارجی بروم، امسال اجرای آنها را در اولویت کارهایم قرار داده‌ام. اما احتمالا بعد از سر‌و‌سامان‌دادن به‌کار اصلی‌ام، پیشنهاد بازی در یکی‌دو اثر سینمایی را قبول خواهم کرد.

گفتید در حال کار روی 2 آلبوم موسیقی هستید. طرفدارهایتان چه زمانی منتظر انتشار این آلبوم‌ها باشند؟

یکی از این آلبوم‌ها آماده انتشار است و تا یکی‌دو‌ ماه آینده به بازار خواهد آمد. هنوز اسم این آلبوم مشخص نیست اما احتمالا از آنجا که یازدهمین آلبوم من به‌حساب می‌آید، 11ترک خواهد داشت. برای آلبوم بعدی هم یک گروه موسیقی به نام "وال 52" تشکیل داده‌ایم و کار را آغاز کرده‌ایم.

چرا وال 52؟! اسم گروه‌تان از کجا می‌آید؟

نوعی نهنگ در دنیا وجود دارد که به "نهنگ 52هرتز" معروف است. این نهنگ تنهاترین نهنگ دنیاست؛ چون با ایجاد فرکانس 52هرتز که بسیار بالاتر از فرکانس نهنگ‌هاست، اجازه نمی‌دهد هیچ نهنگ دیگری به او نزدیک شود. ما این اسم را با این امید که کار بعدی‌مان فرکانس جدیدی در موسیقی باشد و باعث ماندگاری اثرمان شود، برای گروه‌مان انتخاب کرده‌ایم.

رضا یزدانی از یادها رفته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین