کد خبر: 3602 A

مروری بر حواشی و اتفاقات موسیقی در سال گذشته 2

پالت پرکارترین گروه و سیمرغ برای کریستف رضاعی

پالت پرکارترین گروه و سیمرغ برای کریستف رضاعی

حضور «پالت» در تلویزیون و موسیقی فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان مورد توجه قرار گرفت

ایران آرت: شاید بتوان گروه «پالت» را یکی از پرکارترین‌های سال 95 خواند که با برنامه‌ریزی‌هایشان، 12 ماه گذشته را آهسته اما پیوسته گذراندند و تقریباً در هر ماه، نامشان با یک اتفاق، تیتر رسانه‌ها شد. البته که حضورشان فقط محدود به رسانه‌های کاغذی و فضای مجازی نشد و حضور نسبتاً پررنگی هم در رسانه ملی داشتند.

آنها علاوه بر کنسرت‌هایی که در شهرستان‌ها نظیر اصفهان، کیش، رشت و... داشتند، در تهران هم 10 سانس روی صحنه رفتند. تیتراژ سریال پرمخاطب «لیسانسه‌ها»ی سروش صحت را خواندند. در برنامه «سه ستاره» احسان علیخانی برای همین تیتراژ حضور پیدا کردند که قطعه آنها با رأی مردم توانست به عنوان یکی از سه تیتراژ برتر سال 95 انتخاب شود؛ این انتخاب در حالی رخ داد که آنها رقبای سرسخت و پرطرفداری از موسیقی پاپ داشتند که همگی به شدت برای کسب رأی در تکاپو بودند. کسب تندیس تیتراژ برتر برنامه «سه ستاره» توسط گروه پالت به زعم برخی منتقدان، نشانه‌ای جدی از تغییر ذائقه مخاطبان بود.

علاوه بر این‌ها، در برنامه‌های موسیقایی تلویزیون نظیر «ساعت 25» حضور پیدا کردند و روز 30 اسفند به عنوان مهمان نوروزی در شبکه دو حاضر شدند. حضورشان در برنامه «خندوانه» را هم می توان به این فهرست اضافه کرد. البته که فعالیتشان به همین‌ها ختم نشد و دهم اسفندماه اولین آلبوم صوتی- تصویری خود را با نام «تمام ناتمام» منتشر کردند که علاوه بر پخش فروشگاهی، با پخش مویرگی توانست در سطح وسیعی در بازار منتشر شود. آنها همچنین با انتشار این آلبوم، عنوان اولین گروه منتشرکننده آلبوم EP در ایران را هم یدک می‌کشند.
 

سیمرغی که کسی انتظارش را نمی‌کشید!

امسال برای کریستف رضاعی سال متفاوتی بود. او که در این سال‌ها به عنوان یکی از آوانگاردترین چهره‌های موسیقی تلفیقی شناخته شده، امسال توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای «نگار» به کارگردانی رامبد جوان از آن خود کند. جایزه‌ای که برایش قابل پیش‌بینی نبود و درباره آن به موسیقی ما گفته بود: «من پارسال بیشتر انتظار دریافت سیمرغ را داشتم. چون ساخت موسیقی فیلم «نگار» خیلی دیر انجام شد. درواقع فرصت کافی برای ساخت و پرداخت موسیقی این فیلم، آن‌طور که ایده‌آل خودم باشد، وجود نداشت و ممکن است بخواهم برخی از قطعه‌ها را دوباره بازبینی کنم.»

تمام این اتفاقات در حالی افتاد که اردیبهشت ماه فیلم «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی با آهنگسازی او اکران شد؛ فیلمی که بسیاری حتی خود کریستف رضاعی معتقد بود موسیقی اش می توانست در جشنواره فیلم فجر سال گذشته برنده سیمرغ باشد که خب فقط به یک نامزدی اکتفا کرد.

 

جشنواره موسیقی فجر فیلم نگار گروه پالت کریستف رضاعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین