کد خبر: 35969 A

نامه‌های لئونارد کوهن برای زنی که عاشقش بود

نامه‌های لئونارد کوهن برای زنی که عاشقش بود

مجموعه‌ای از نامه‌های لئونارد کوهن برای ماریان ایلن ماه آینده به حراج می‌رود.

ایران آرت: مجموعه نامه‌های لئونارد کوهن به ماریان ایلن، زنی که الهام‌بخش ترانه "بدرود، ماریان" بود شامل ۵۰ نامه است که جزئیاتی از رابطه آن‌ها در دهه شصت میلادی را روشن می‌کند. از خلال این نامه‌ها می‌توان دریافت که چگونه کوهن از شاعری که برای کار پیدا کردن تقلا می‌کند به یک آهنگساز و خواننده معروف تبدیل می‌شود.

خانه حراجی کریستیز نیویورک روز چهارشنبه خبر ارائه عمومی این نامه‌ها را اعلام کرد و گفت این نامه‌ها توسط خانواده ایلن به فروش می‌رسند.

به گزارش مهر، کوهن و ایلن که متولد نروژ بود در سال ۱۹۶۰ در جزیره یونانی هایدرا یکدیگر را ملاقات کردند و در ادامه ایلن تبدیل به منبع الهام تعدادی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین ترانه‌ها و آهنگ‌های کوهن از جمله "پرنده‌ای روی سیم"، "هی، این راه خداحافظی نیست" و آهنگ سال ۱۹۶۷ "بدرود، ماریان" شد.

ایلن در ماه جولای سال ۲۰۱۶ در ۸۱ سالگی به دلیل سرطان خون در اسلو جان خود را از دست داد. کوهن در نامه‌ای پیش از مرگ او برایش نوشته بود "با عشقی بی‌پایان، تو را در ادامه مسیر خواهم دید."

کوهن هم که خود از سرطان خون رنج می‌برد، در ماه نوامبر ۲۰۱۶ در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

نامه‌های او از هایدرا، مونترال، لندن و نیویورک فرستاده شده‌اند و تا دهه هفتاد میلادی یعنی سال‌ها پس از اینکه رابطه آن‌ها به پایان رسید هم این نامه‌نگاری ادامه داشت. در یکی از نامه‌ها که مربوط به دسامبر سال ۱۹۶۵ می‌شود، کوهن بعد از یکی از دعواهای‌شان نوشت: "آیا هیچ آتشی برای‌مان باقی مانده؟"

در نامه‌ای مربوط به فوریه ۱۹۶۷، کوهن درباره نخستین اجرای بزرگش می‌نویسد: "دیشب برای نخستین بار در نیویورک آواز خواندم که یک کنسرت خیریه خیلی بزرگ بود. هر خواننده‌ای که تا حالا اسمش را شنیدی آنجا بود و داشت اجرا می‌کرد. جودی کالینز من را به جمعیت که بیش از ۳۰۰۰ نفر بود، معرفی کرد."

این نامه‌ها به صورت تک تک و هر یک به قیمت بین ۳۰۰ تا ۱۲ هزار دلار فروخته می‌شوند.

لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای کانادایی برنده جایزه پرنس آستوریاس بود. این ترانه سرا نخستین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ با عنوان "بگذار با اسطوره‌ها رقابت کنیم" منتشر کرد که با الهام از اشعار فدریکو گارسیا لورکا شاعر اسپانیایی که همیشه مورد تحسین کوهن بود، سروده شده بود. کوهن نویسنده ۱۳ کتاب است که "جعبه ادویه زمین"، رمان "بازی مطبوع"، مجموعه شعر "گل هایی برای هیتلر"، رمان "گمشدگان زیبا" و مجموعه شعر "پازاریت هایی از بهشت" از جمله آنها هستند. آخرین کتاب او با عنوان "اشعار و ترانه ها" در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

مزایده کریستیز بین روزهای پنجم و سیزدهم ژوئن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 

لئونارد کوهن کریستیز نیویورک کوهن ماریان ایلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین