کد خبر: 35706 A

حجت اشرف‌زاده از وقت عاشقی خبر داد

حجت اشرف‌زاده از وقت عاشقی خبر داد

حجت اشرف‌زاده درباره تجربه همکاری‌اش با سریال "از یادها رفته" و آلبوم جدیدش با نام "وقت عاشقی" صحبت کرد.

ایران آرت: پرنیان سلطانی در همشهری نوشت: در شب‌های‌ ماه مبارک رمضان که بار دیگر تب سریال‌های مناسبتی تلویزیون بالا گرفته، بازی بازیگران و قصه این سریال‌ها نقل محافل هر جمع علاقه‌مند به هنرهای نمایشی است. در این میان عاشقان موسیقی هم با دنبال کردن تیتراژ این سریال‌ها، از شنیدن تازه‌ترین آثار دنیای موسیقی لذت برده و در جریان جدیدترین کار خواننده‌های مطرح کشور قرار می‌گیرند. یکی از این خواننده‌ها که ‌ماه رمضان امسال با تیتراژ سریال "از یادها رفته" بر سر زبان‌ها افتاده، حجت اشرف‌زاده است؛ خواننده خوش‌صدایی که کار موسیقی را از نوجوانی آغاز کرده، در محضر اساتید بزرگی چون محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، محسن نفر، پرویز مشکاتیان و... مشق موسیقی کرده و در ادامه کارش با انتخاب سبک تلفیقی سنتی- پاپ سعی کرده عموم مردم به‌ویژه جوان‌ترها را پای مکتب موسیقی اصیل ایرانی بنشاند.

به بهانه تیتراژ سریال از یادها رفته که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، با حجت اشرف‌زاده خالق آلبوم‌های "شرح پریشانی"، "خاتون" و ماه و ماهی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید.

بعضی از خواننده‌های معروف ما با تیتراژخوانی به شهرت رسیده‌اند. اما شما اول خودتان را به‌عنوان یک خواننده مطرح کردید، بعد تیتراژ خواندید. این روند را انتخاب کردید یا براساس اتفاق بود؟

من کار موسیقی را از نوجوانی آغاز کردم و تحت آموزش اساتید موسیقی اصیل ایرانی ازجمله استاد محمدرضا شجریان، سال‌ها در این فضا کار کردم. حتی نخستین آلبومم که سال1389 با نام شرح پریشانی منتشر شد، فضایی کاملا سنتی و اصیل داشت. اما بعد وارد یک فضای مدرن‌تر شدم و ترجیح دادم فضای تلفیقی موسیقی الکترونیک با غزل را تجربه کنم. آلبوم بعدی‌ام "ماه و ماهی" بود که کاملا فضای متفاوتی داشت و شکر خدا مردم هم از آن خیلی استقبال کردند. بعد از اینها بود که تیتراژخوانی به من پیشنهاد شد. 

با چه شاخص‌ها و معیارهایی تیتراژ یک سریال یا یک فیلم را انتخاب می‌کنید؟

من تیتراژخوانی را با برنامه‌های علی ضیاء و رضا رشیدپور شروع کردم؛ کسانی که دوستم بودند، از من و کارم شناخت کافی داشتند و بالطبع اثری می‌خواستند که با سبک کاری‌ام مطابقت داشت. درواقع اصلی‌ترین معیارم برای انتخاب تیتراژها، کارهایی است که هماهنگ با سبک کاری‌ام باشد.

جدیدترین کارتان تیتراژ سریال مناسبتی از یادها رفته است. کمی برایمان درباره جزئیات این اثر جدید می‌گویید؟ و اینکه چه شد این کار را قبول کردید؟

شعر تیتراژ پایانی سریال از یادها رفته، اثر استاد شفیعی کدکنی است و امیر توسلی آهنگسازی این کار را انجام داده است. بدون شک حضور این شاعر و آهنگساز توانا در این اثر باعث شد تا خواندن این تیتراژ را بپذیرم. البته کلیات تیتراژ خیلی مورد علاقه‌ام نبود.

چند آهنگ میانی برای این سریال کار کرده‌اید؟

کلیت کار قطعه‌های سریال از یادها رفته به این صورت است که رضا یزدانی که خودش در این سریال بازی کرده، در سکانس‌هایی از کار برای نقش خودش می‌خواند، من هم با 5-4 اثر در سکانس‌های عاشقانه سریال از زبان شخصیت حسین یاری می‌خوانم.

قبول دارید که تیتراژ بودن این قطعه‌ها در بیشتر شنیده شدن‌شان مؤثر بوده؟

البته که تیتراژ به بیشتر شنیده شدن اثر کمک می‌کند اما به‌شخصه معتقدم فضای کار تیتراژ به نسبت گذشته خیلی تغییر کرده و اینطور نیست که هرکس هر تیتراژی بخواند، مورد اقبال مردم قرار بگیرد. امروز اگر خود اثر موسیقی حرفی برای گفتن نداشته باشد، حتی اگر تیتراژ بهترین فیلم یا سریال هم باشد، باز شنیده نخواهد شد.

معروف‌ترین و ماندگارترین اثر شما، قطعه ‌ماه و ماهی است. به‌نظرتان چرا این اثر اینقدر محبوب شد؟

برای ماندگاری یک اثر مجموعه‌ای از اتفاقات باید در کنار هم قرار بگیرد. گاهی یک اثر در یک دوره زمانی خاص با حال مردم گره می‌خورد و شعر و احساس خواننده باعث می‌شود مخاطب با آن اثر خاطره بسازد. به‌نظر من برای ‌ماه و ماهی هم همین اتفاق افتاد. البته که هم‌اکنون قطعه‌های بی‌خبر از تو و رفیق هم به لحاظ میزان دانلود و شنیده شدن، در حال نزدیک شدن به ‌ماه و ماهی هستند.

طرفدارهایتان چه زمانی منتظر انتشار آلبوم "وقت عاشقی" باشند؟

ان‌شاءالله تا یکی‌2ماه آینده این آلبوم که راوی یک داستان عاشقانه است، منتشر خواهد شد.

 

حجت اشرف زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین