کد خبر: 35625 A

انتقاد فریدون آسرایی از تیتراژهای دقیقه نودی

انتقاد فریدون آسرایی از تیتراژهای دقیقه نودی

فریدون آسرایی تصمیم گیری دیرهنگام برای تیتراژ برنامه ها در سال های اخیر را دلیل به یادماندنی نشدن آنها دانست.

ایران آرت: "دعوت" ویژه برنامه افطار شبکه اول سیما است که در سی و دو قسمت در شب های ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

فریدون آسرایی خواننده تیتراژ این برنامه برای دومین بار است که برای یک برنامه مناسبتی ماه مبارک رمضان می خواند. وی در گفتگو با صبا در این مورد گفت: چند سال پیش در تیتراژ برنامه ای مناسبتی برای ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی محمد صالح علا که از شبکه چهار پخش می شد، قطعه ای به نام "رویا" را خواندم.

وی به یادماندنی نشدن برخی موسیقی های برنامه های رسانه ملی را به دلیل ضعف تیتراژ دانست و عنوان کرد: تیتراژ یک آهنگ سفارشی است و خیلی از خواننده های ما از همین تیتراژ ها به شهرت رسیدند ولی اگر می بینید که این سال ها کمتر تیتراژ برنامه یا سریالی ماندگار می شود به دلیل این است که تیتراژ خوبی ساخته نمی شود. 

وی افزود: گاهی اوقات تهیه کنندگان دقیقه ۹۰ تصمیم می گیرند که برنامه شان تیتراژ داشته باشد یا نه و همین باعث می شود زمان کمی برای تولید به آن اختصاص پیدا کند.

آسرایی برخی تیتراژهایی را که در تلویزیون کار کرده است از این دسته برشمرد و ادامه داد: معمولاً شخص من زمان بسیار کوتاهی برای خواندن تیتراژ در اختیار داشتم، حتی یادم هست که یک بار برای تیتراژ یک برنامه به مشکل خورده بودند و ساعت ۱۰ صبح با من تماس گرفتند که اگر می توانم بعدازظهر آن را بخوانم!

وی با تاکید بر اینکه باید برای تیتراژ وقت گذاشته شود، توضیح داد: یک سری از برنامه های روتین تلویزیون که پربیننده بودند این فرصت را برای موسیقی تیتراژشان قائل می شدند چراکه برنامه ریزی بهتری برایشان انجام می شد و معمولاً این طور بود که چند قطعه برایشان ساخته و از آن بین، بهترین قطعه انتخاب می شد.

این هنرمند در پایان زمان کنسرت و رونمایی از آلبوم جدیدش را تیر ماه اعلام کرد و گفت: تا به حال هفت قطعه از این آلبوم که مضامینی اجتماعی و عاشقانه دارد نهایی شده است و امیدوارم تا تیر ماه بتوانم آن را به سرانجام برسانم.

برنامه "دعوت" به تهیه کنندگی مشترک لیلا رضاسلطانی و ساسان انصاری در ماه رمضان پیش از اذان مغرب از آنتن شبکه یک سیما پخش می شود.

 

موسیقی پاپ فریدون آسرایی تیتراژ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین