کد خبر: 35207 A

واکنش مدیر دفتر موسیقی به قانون جدید کنسرت‌ها/ حساب پاپ را باید جدا کرد

واکنش مدیر دفتر موسیقی به قانون جدید کنسرت‌ها/ حساب پاپ را باید جدا کرد

مدیر دفتر موسیقی می‌گوید در مورد قانون جدید کنسرت‌ها نگرانی وجود دارد چراکه برخی ژانرهای موسیقی درآمدزا نیستند.

ایران آرت: مجلس تصویب کرده وزارت ارشاد ۱۰ درصد بهای بلیت کنسرت‌ها را در تهران و کلانشهرها اخذ و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند؛ مصوبه‌ای که موجب اعتراض اهالی موسیقی شد. حالا مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تاکید بر تبعیت این دفتر از قانون، معتقد است نگرانی‌هایی درباره این قانون وجود دارد و از برگزاری جلساتی در این زمینه خبر می‌دهد.

علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: این قانون مصوب مجلس و لازم‌الاجرا است و من در موقعیتی نیستم که درباره خوب و بد آن نظر بدهم؛ ما فقط در مقام مجری عمل می‌کنیم. البته باید نگرانی‌هایی در این مورد داشته باشیم چرا که به نظر می‌رسد آنچنان ابعاد کارشناسی در این قانون در نظر گرفته نشده است.

او ادامه می‌دهد: شاید بهتر بود این قانون به سراغ ژانرها و بخش‌های خاصی از موسیقی (موسیقی پاپ) می‌رفت. بخش‌های موسیقی سنتی، کلاسیک و نواحی ما برای رفتن روی صحنه باید از جیب هزینه کنند و در این قانون به آن‌ها به چشم موسیقی پاپ نگاه شده، انگار که آن‌ها هم درآمدزا هستند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه این دفتر از قانون تبعیت می‌کند، می‌گوید: پس از تصویب این قانون از ناحیه صنف موسیقی اعتراضاتی به وجود آمد. ما درصدد برگزاری جلساتی با مدیران ارشد وزارت ارشاد وصنوف موسیقی هستیم تا به راهکاری برسیم که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند و اگر منافعی برای این قانون متصور هست به راه خودش هدایت شود.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنسرت علی ترابی دفتر موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین