کد خبر: 34759 A

واکنش کیهان کلهر و هوادارانش به گزارش ایران‌آرت: حافظه تاریخی را تقویت کردید

واکنش کیهان کلهر و هوادارانش به گزارش ایران‌آرت: حافظه تاریخی را تقویت کردید

صابر محمدی، یکی از نویسندگان تحریریه ایران‌آرت درباره اجرای «شهر خاموش»، یادداشتی برای سایت نوشت و حالا این یادداشت مورد توجه کیهان کلهر قرار گرفته است

ایران‌آرت: تپش ده روزه نبض تهران بر مدار موسیقی حالا از حرکت بازایستاده است؛ ده روز پایانی نخستین ماه بهار، کیهان کلهر و گروه مینیاتور کوارتت، شهر خاموش را در این تالار اجرا کردند تا بالاخره ایرانیان این‌بار در کشور خودشان، شنونده و بیننده اجرای زنده یکی از شاهکارهای موسیقی بین‌المللی در قرن بیست‌ویک باشند؛ اثری که در سال دوهزاروهشت به آهنگسازی کلهر و دوستانش در گروه بروکلین رایدر منتشر شد و به‌سرعت تحسین همگان را برانگیخت و یکی از بهترین آلبوم‌های موسیقی بدون کلام این سال‌ها شد. 

شنبه‌شب این اجراها به پایان رسید اما بی‌تردید اجرای این اثر در تهران که قرار است از ماه آینده دوباره در پایتخت و در شهرستان‌ها از سر گرفته شود، توجه‌ها را باز به نبوغ کیهان کلهر جلب کرده است. آن‌قدر هواداران او برای تهیه بلیت‌های کنسرتش سر و دست شکستند که تا مدت‌ها تهیه بلیت این اجراها به بحث محافل هنری تبدیل شده بود. تا آن‌جا که حتی یکی از هواداران موسیقی کلهر به خاطر این‌که موفق شده بود بلیت تهیه کند، نام نوزادش را کیهان گذاشت. گزارش ایران‌آرت از روایت شنیدنی این هوادار و نیز واکنش کیهان کلهر به این گزارش را روز شنبه با تیتر «کیهان کلهر به ایران‌آرت: دوست دارم کیهان‌کوچولو را ببینم/کودکی که با صدای ساز جادوگر کمانچه به دنیا آمد» در ایران‌آرت خواندید.

 

واکنش کلهر به یادداشت‌ ایران‌آرت

اما واکنش جادوگر کمانچه به آن گزارش، تنها رد و بدل ما در این مدت با استاد نبوده است. چنان‌چه خواندید صابر محمدی، یکی از نویسندگان تحریریه ایران‌آرت درباره اجرای «شهر خاموش» در ایران، یادداشتی نوشت و حالا این یادداشت نیز مورد توجه کلهر قرار گرفته است.

او این یادداشت را که با تیتر «ماجرای شب توفانی کیهان کلهر در اسفندماه هزاروسیصدوشصت‌وش» منتشر شد، در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت. صفحه شخصی کیهان کلهر در اینستاگرام، چهارصدوشصت‌وپنج‌هزار دنبال‌کننده دارد و طی مدت این ده شب اجرا در تالار وحدت به تعداد آن‌ها افزوده هم شده است.

پستی که صفحه کلهر در رابطه با یادداشت صابر محمدی در ایران‌آرت منتشر کرده، تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از سی‌وشش‌هزار بار پسندیده شده است.

 

مخاطبان کلهر درباره یادداشت ایران‌آرت چه گفتند؟

علاوه بر پسندهای پست کلهر، چندصد نظر نیز زیر این پست ثبت شده است. برخی از این کامنت‌ها پرسش‌هایی است مبنی بر این‌که بالاخره کیهان کلهر و گروه جدیدش به شهرستان آنها نیز خواهند رفت یا نه؟ بخشی دیگر از کامنت‌ها به تیتر این یادداشت اعتراض داشتند که چرا در تیتر فقط سیل‌زده‌های خوزستان مورد توجه قرار گرفته‌اند و اشاره‌ای به لرستان و گلستان نشده است.

گزیده‌ای از این نظرها را برایتان آورده‌ایم:

*الحق که این اثر جان ادمی را به بی تابی معناداری داری می کشاند، همان بی تابی که از جان استاد برآید. فتبارک

*جنگ برای مردم خوزستان هیچوقت تمام نشد...

*ارزوی نشستن روبه روی همان صورت درخشان با موهای پیچ و تاب دار

*چه متن زیبایی...به امید روزی که ایرانمون همون ایران همیشگی بشه

*چه‌قدررررر زیبا تصویر‌سازی کرده و به قلم آورده حالت شروع این آهنگ تو سالن رو...❤️❤️ممنونم عزیزم

*درود برقلم صابر محمدی و به امید اجرای این اثر فاخر در کردستان(سنندج)

*ممنون از یادآوری، حافظه ی تاریخی این ملت ضعیفه... فقط یک خوزستانی میدونه توی این ٣٨ سال چی به اون استان گذشته

*ممنون از این متن زیبا وخوش به حال تهرونیها که این کنسرت رو دیدن

کیهان کلهر صابر محمدی شهر خاموش کنسرت شهر خاموش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین