کد خبر: 34446 A

اجرای آذری بانوان در تالار وحدت

اجرای آذری بانوان در تالار وحدت

گروه موسیقی "پارلا" به سرپرستی و خوانندگیِ ماریا یزدانی کنسرتی را در تالار وحدت برگزار می‌کند.

ایران آرت: کنسرت موسیقی آذربایجانی گروه "پارلا" (ویژه بانوان)، اولین هفته از دومین ماه بهاری، در تالار وحدت تهران بروی صحنه می رود.

گروه موسیقی "پارلا" به سرپرستی و خوانندگیِ ماریا یزدانی و به همت مؤسسه فرهنگی و هنری ندای ایماژ تبریز، در تاریخ ۶ اردیبهشت سال جاری، به اجرای کنسرتی پر شور در تالار وحدت تهران می پردازد.

تهیه‌کنندگی این برنامه را غلامرضا میرزازاده، تنظیم موسیقی را حسن خجسته، مدیر برنامه نیما انهاری، سرپرستی حرکات را فاطمه محمدی و طراحی حرکات را سِئودا حریری بر عهده دارند.

نگار صادق (پیانو)، سارا نادری (کمانچه)،‌ لیلا برزگر (ناغارا)، سمیرا مرکب سازی (قارمان)، سیما گنجه‌ای (آلات ضربی)،‌ ایپک تبریزی (تار)،‌ چیچک تبریزی (کمانچه) و آیلین میرزازاده (پرکاشن و بک وکال) به عنوان نوازنده، در این کنسرت به هنرنمایی می پردازند. این در حالی است که مریم نریمانی، سپیده جاذبی مقدم، لیندا مهین،‌ ندا زرافشان،‌ لاچین ناصر نیساری، مینا هاشمی،‌ سما تیزرزم و ثنا هاشمی در اجرای حرکات همکاری دارند.

موسیقی آذربایجان و همچنین حرکات آیینی، سنتی آذربایجان که ریشه در فرهنگ غنی این خطه دارد دارای ظرفیت های هنری بالایی است که این گروه توانسته است در ارایه آن به مخاطبین خود موفق باشد.

این کنسرت برای سومین سالِ پیاپی در تالار وحدت به اجرا درمی آید و دو سال گذشته را با موفقیت بروی صحنه رفته و استقبالِ چشمگیرِ مخاطبان ترک زبان و حتی موسیقی دوستان غیر آذربایجانی، نتیجه ی آن بوده است که خوشبختانه حضور کمرنگ این بانوان به دلیل عدم اعطای مجوز در شهر و زادگاه خودشان با این حسنِ توجه در پایتخت، جبران شده است. لذا امیدِ این می رود که کنسرت پیش رویِ گروه "پارلا" این بار نیز با استقبالی شایسته و در خورِ جایگاه هنری بانوان موسیقی کشورمان برگزار گردد.

شروع فعالیت موسیقایی ماریا یزدانی از سال ۱۳۷۶ زیر نظر غلامرضا میرزازاده در گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز تبریز بوده است. آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون اسفندیار قره باغی، خسرو نژادآریا و مسعود امیرسپهر و رضارنج آزمای فرا گرفته است. از فعالیت‌های این بانوی هنرمند می توان به همکاری با گروه‌های موسیقی باریش، آوای شهریار، ایماژ و سس، به‌عنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.همکاری در تولید و اجرای ده‌ها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه های تلویزیونی و آلبوم های موسیقی و حضور در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز از جمله ثبت شده‌ها در پرونده هنری ماریا یزدانی است.

شایان ذکر است که کنسرت گروه بانوان "پارلا" به سرپرستی و خوانندگی ماریا یزدانی، در ساعت ۱۴ تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری، در تالار وحدت تهران بروی صحنه می رود و علاقمندان می توانند جهت تهیه اینترنتی بلیت های این کنسرت با قابلیت انتخاب صندلی، به آدرس www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

تالار وحدت کنسرت بانوان آذربایجان خواننده زن موسیقی بانوان نوازنده زن گروه پارلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین