کد خبر: 34241 A

خواننده‌ای که در شهر تحت محاصره خواند

خواننده‌ای که در شهر تحت محاصره خواند

خواننده گروه "آیرون مِیدن" برای کنسرتی که ۲۵ سال قبل طی محاصره "سارایوو" برگزار شد، شهروندی افتخاری بوسنی را کسب کرد.

ایران آرت: "بروس دیکینسون" خواننده گروه معروف "آیرون مِیدن" برای کنسرتی که طی محاصره "سارایوو" در جنگ سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ برگزار شد، شهروندی افتخاری بوسنی دریافت کرد.

"عبدلله اسکاکا" شهردار سارایوو در مراسمی که در سیتی‌هال این شهر برگزار شد حکم شهروندی افتخاری بوسنی و هرزگوین را به این خواننده اهدا کرد. سارایوو در طول جنگ بوسنی‌ها و صرب‌ها که در محاصره بود شدیدا آسیب دید که بعدها بازسازی شد.

اسکاکا شهردار سارایوو در این مراسم گفت: "ورود آقای دیکینسون در آن زمان در سال ۱۹۹۴ به سارایوو یکی از آن لحظاتی بود که احساس کردیم در این شهر نجات خواهیم یافت و شهر سارایوو نجات یافت و تمام بوسنی و هرزگوین نجات یافت."

فارس به نقل از واشنگتن تایمز نوشت؛ روز شنبه روز "سارایوو" بود که در این روز این شهر در سال ۱۹۴۵ و در طول جنگ دوم جهانی آزاد شد و مجددا در سال ۱۹۹۲ توسط صرب‌ها محاصره شد که به کشته شدن ۱۱ هزار نفر از جمله ۱۶۰۰ کودک این شهر انجامید.

دیکینسون در مورد دریافت این شهروندی گفت: "این افتخاری بسیار بزرگ است که شهروندی افتخاری سارایوو نصیب کسی بشود. در دنیای امروز که بسیاری چیزها تنها ۵ ثانیه در فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی می‌مانند، مردم هنوز آن روزها را به یاد دارند و آن واقعا چیزی کاملا خاص بود. این روز واقعا باشکوه است و روزی دوست‌داشتنی است که شکوه به این شهر بازگشت."

 

موسیقی راک آیرون میدن بروس دیکینسون سارایوو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین