ایران آرت: نخستین فیلم از سری فیلم‌های "راکی" در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی "جان جی. آویلدسن" درباره ظهور یک پدیده جوان در کشتی حرفه‌ای آمریکا ساخته شد؛ پدیده‌ای که "سیلوستر استالونه" نقش آن را ایفا می‌کرد. تا سال ۲۰۰۶ شش سری از فیلم‌های راکی ساخته شد که چهار اثر را خود استالونه نویسندگی و کارگردانی کرده است.

به گزارش ایسنا، موسیقی ماندگار این فیلم را "بیل کانتی" موسیقیدان اهل آمریکا ساخته که هرچند بخاطر آن مورد تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شد اما نتوانست اقبال جشنواره‌ها را بیشتر به خود جلب کند.

با این حال، کانتی در سال ۱۹۸۳ برای موسیقی متن فیلم "مردان واقعی" جایزه اسکار را دریافت کرد.


کد خبر: 32689 |

ببینید: "راکی" با موسیقی ماندگار بیل کانتی

نماهنگی زیبا از نخستین فیلم از سری فیلم‌های "راکی" با موسیقی ماندگار بیل کانتی ببینید.

ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • کامران
    پاسخ

    یاد روزهای رفته بخیر !
    من برای اولین بار فیلم را در سال 1362 با دستگاه ویدیو دیدم. حدوداً ده ساله بودم . آن سالها نه اینترنت بود نه موبایل نه دی وی دی . دستگاه ویدیو هم خیلی گران بود و البته قاچاق . پدرم وضع مالی اش خوب بود و ما ویدیو داشتیم.سالها است که پدرم وهمه ی کسانی که این فیلم را با آنها دیدیم به رحمت خدا رفته اند . آن سالها قهرمانان ما سیلوستالونه ها ، آمیتاپاچان ها ، بروسلی ها و فردین ها و.. بودند یعنی یک سری بازیگر سینما و البته یک قهرمانان غیر واقعی و خیالی . الان با نزدیک 50 سال سن فهمیده ام که نوجوانی و جوانی بر باد رفته است و الان قهرمان واقعی من فقط سردار سلیمانی شده است. ممنون