کد خبر: 32641 A

میلاد کیایی: جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر روند رو به رشدی داشته است

میلاد کیایی: جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر روند رو به رشدی داشته است

میلاد کیایی نوازنده و مدرس سنتور و آهنگساز معتقد است که جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

ایران آرت: این آهنگساز و نوازنده درباره سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: به نظرم جشنواره موسیقی در سال‌های اخیر صرف نظر از برخی کاستی‌ها که گاهی اتفاق می‌افتد روند رو به رشدی داشته است.

کیایی به فارس گفت: اگر به سال‌های قبل توجه کنیم تعداد گروه‌های شرکت‌کننده اندک بود اما در حال حاضر می‌بینیم که ضمن افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها، شاهد شرکت هنرمندانی پرآوازه در این جشنواره بوده‌ایم که از لحاظ کیفی در رده‌های طراز اول موسیقی جهان قرار دارند.

این آهنگساز افزود: از گروه‌های داخلی نیز شاهد شرکت فعال و پویای ارکسترها و گروه‌های موسیقی سنتی و ایرانی بوده‌ایم که تلاش فراوانی برای ارائه برنامه‌هایی با کیفیت مطلوب نموده‌اند. البته استقبال گسترده و پرشور هنردوستان نیز شاهدی بر این ادعا است.

این نوازنده سنتور در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیشنهاد برای بهبود و ارتقا سطح کیفی این جشنواره، در درجه اول فراهم آوردن زمینه حضور فعال گروه‌ها و ایجاد بسترهای مناسب و امکانات کافی جهت شرکت این گروه‌ها در این رویداد هنری است. اما آنچه که در مرحله بعدی حائز اهمیت بیشتری است تداوم حمایت از هنرمندانی است که در این جشنواره‌ها عملکرد موفقی دارند و پس از آن اقدام به تشکیل گروه‌ها و ارکسترهای مستقل و مستعد می‌نمایند.

میلاد کیایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره موسیقی فجر گامی مؤثر در جهت رشد و شکوفایی هنر موسیقی در این مرز و بوم  است که در عین حال باعث ایجاد شور و حال خاصی در ارکسترها و نوازنده‌ها می‌شود.

 

 

جشنواره موسیقی فجر میلاد کیایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین