کد خبر: 32446 A

پاسخ شاهین فرهت به انتقادات از اجرای آثارش در جشنواره موسیقی فجر / من نگفتم آثارم را بنوازند

پاسخ شاهین فرهت به انتقادات از اجرای آثارش در جشنواره موسیقی فجر / من نگفتم آثارم را بنوازند

دبیر جشنواره موسیقی فجر در واکنش به انتقادات از اجرای آثارش در این جشنواره گفت: من فقط دو قطعه به ارکسترها برای اجرا داده‌ام و بقیه گروه‌ها خودشان اثر من را برای نواختن انتخاب کردند.

ایران آرت: امسال شاهین فرهت دبیری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر را بر عهده دارد و تم این جشنواره را اجرای آهنگسازان ایرانی قرار داده است. در این میان آثار خود او تا به حال توسط چند گروه در جشنواره اجرا شده و این موضوع انتقادهایی را به همراه داشته است.

ارکستر سمفونیک تهران، آنسامبل آتلاس از دانمارک،تریو امئل از اسلوونی، ارکستر رتوریک و یک نوازنده پیانو اهل ایرلند از جمله گروه‌هایی هستند که در رپرتوار خود آثار دبیر جشنواره موسیقی فجر را گنجانده‌اند.

به گزارش ایسنا، اجرای آثار یکی از مسؤولان برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر توسط چند گروه شرکت‌کننده شائبه‌ها و انتقادهایی را به وجود آورد. منتقدان معتقدند زیبنده و درست نیست وقتی فردی مسؤولیت دبیری جشنواره را بر عهده دارد آثارش توسط این تعداد گروه مختلف اجرا شود.

اما شاهین فرهت درباره این انتقادها به ایسنا می‌گوید: من اصلاً نگفتم آثار من را بنوازند. یکی از گروه‌های خارجی قصد داشت به شکل تریو اجرایی داشته باشد اما از آهنگسازان ایرانی قطعه‌ای برای تریو پیدا نکرده بود؛ بنابراین از اثر من استفاده کرد.

او ادامه می‌دهد: من فقط دو قطعه به ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رتوریک برای اجرا داده‌ام. بقیه گروه‌ها خودشان اثر من را برای نواختن انتخاب کردند.

 

جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران شاهین فرهت ارکستر رتوریک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین